شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

شهرهای لار، خنج و اوز فوق قرمز اعلام شدند

بنا بر نقشه جدید رنگبندی مراکز خدمات جامع سلامت دانشکده علوم پزشکی لارستان تا تاریخ ۱۳ لغایت ۱۹ مردادماه ۱۴۰۰ شهرهای لار، خنج و اوز فوق قرمز اعلام شدند. به…

بنا بر نقشه جدید رنگبندی مراکز خدمات جامع سلامت دانشکده علوم پزشکی لارستان تا تاریخ ۱۳ لغایت ۱۹ مردادماه ۱۴۰۰ شهرهای لار، خنج و اوز فوق قرمز اعلام شدند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، حامد هاشمی معاون فنی حوزه معاونت بهداشتی دانشکده اظهار داشت: روند ادامه دار موارد ابتلا ، بستری و مرگ در هفته جدید ادامه یافت و متاسفانه کشف و بیماریابی حدود ۱۰۰۰ مورد ابتلای جدید ، حدود ۸۰ مورد بستری جدید ، ۲۰مورد موارد بستری بدحال و ۱۵ مورد مرگ در هفته جدید بیانگر وضعیت بسیار نامساعد بیماری است.

وی افزود:قابل ذکر است که موارد کشف شده ، کمتر از نیمی از موارد واقعی ابتلا در جامعه می باشد و بسیاری از موارد جهت نمونه گیری و بیماریابی قطعی مراجعه ننموده اند ، لذا تخمین زده می شود که بیش از ۲۰۰۰ مورد ابتلای جدید درهفته جاری بروز کرده است.

هاشمی گفت: متاسفانه در نوع دلتا موارد ابتلا ، بستری ، بدحال و مرگ در حال بروز در سنین پائین تر می باشد و بدلیل تعداد زیاد بیماران و فشارکاری مضاعف بر روی سیستم بهداشت و درمان و محدودیت نیروی انسانی ، منابع ، تجهیزات و دارو امکان مدیریت بیماران هر روز پیچیده تر و سخت تر خواهد شد ،لذا امکان افزایش موارد مرگ و میر با ادامه روند کنونی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: بروز ۱۸ منطقه فوق قرمز ، ۵ منطقه قرمز و ۶ منطقه نارنجی بر اساس شاخص های ابتلا و بستری چالش جدی محسوب می شود که علیرغم تمام هشدارهای اعلام شده و عدم توجه به آنها به وقوع پیوسته است.

هاشمی خاطرنشان کرد: در گزارشهای قبلی هم عنوان شد که تا زمان رسیدن به پوشش مناسب ایمنسازی در جمعیت در معرض خطر کماکان بهترین راه کنترل بیماری رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم برگزاری و شرکت در تجمعات و دورهمی ها است ، قابل ذکر است که با تلاش شبانه روزی سیستم بهداشت و درمان تاکنون ۵۴ درصد از جمعیت بالای ۴۰ سال زیرمجموعه علوم پزشکی لارستان یک نوبت واکسن و حدود ۱۰ درصد از جمعیت بالای ۴۰ سال هر دو نوبت واکسن را دریافت نموده اند ، طی رایزنی های مداوم تامین واکسن جهت رسیدن به پوشش مطلوب ایمنسازی در حال انجام است و ان شاالله تا چندماه آینده کلیه افراد بالای ۱۸ سال علیه بیماری واکسینه خواهند شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین