جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

واکنش یک فعال سیاسی به موضع گیری حسین زاده درخصوص تقسیمات سیاسی فارس و لارستان

یک فعال سیاسی در واکنش به موضع گیری حسین زاده درخصوص تقسیمات سیاسی فارس و لارستان گفت: شرایط مرکزیت استانی  علی رغم وجود تمامی زیر ساختهای لازم  بدون حد نصاب…

یک فعال سیاسی در واکنش به موضع گیری حسین زاده درخصوص تقسیمات سیاسی فارس و لارستان گفت: شرایط مرکزیت استانی  علی رغم وجود تمامی زیر ساختهای لازم  بدون حد نصاب جمعیتی (طبق قانون) از لار سلب خواهد شد*

دکتر محمود عسکرپور از فعالان سیاسی لارستان مقاله ای را در زمینه موضع گیری اخیر نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی در باب تقسیمات سیاسی استان فارس و لارستان برای میلاد لارستان فرستاده است که در ذیل می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَأَسِرُّوا قَوْلَکمْ أَوْ اجْهَرُوا بِهِ إِنَّهُ عَلِیمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ أَلَا یعْلَمُ مَنْ خَلَقَ وَهُوَ اللَّطِیفُ الْخَبِیرُ؛

و ‏‏‏‏اگر سخن خود را پنهان دارید، یا آشکارش نمایید، در حقیقت وی به راز دلها آگاه است. آیا کسی که آفریده است نمی داند؟ با اینکه او خود باریک بین آگاه است.

 

با عرض سلام و احترام

خدمت جناب آقای دکتر حسین زاده

نماینده محترم لارستان بزرگ که در جهت توسعه منطقه به ایفای نقشی ارزشمند پرداخته اند.

وهمچنین سپاس ویژه خدمت ایشان در پی بیانیه ای که حمایت خود را از استان جنوبی به مرکزیت لار بیان نموده بودند که البته انتظاری جز این نیز نبود.

ولی لازم دانستم چند نکته ظریف را به عرض شما برسانم.

ابتدا لازم به ذکر است که به عرض برسانم در باب  تقسیمات کشوری و تفکیک چهار استان که درمجلس شورای اسلامی مطرح گردیده، اکنون بهترین فرصت برای شما فراهم گردیده تا صداقت خویش را در خصوص بیانیه ی مذکور خود در جهت انتخاب شهرستان لار به عنوان مرکز استان جنوبی نشان داده و آن را با حمایت قاطع  پیگیری نمایید تا خدایی ناکرده سرانجام وعده شما مصداق آیه ی شریفه ی زیر نگردد

«الخلف یوجب المقت عندالله و عند الناس قال الله تعالی کبر مقتاً عند الله ان تقولوا مالا تفعلون»

واقفید که بررسی ها و طرح هایی درموردمرکزیت لارتوسط نمایندگان ادوار گذشته نیز مطرح شده است که حصول نهایی این مهم تنها به پیگیری مجدانه شما وابسته بوده و امیدواریم که گامی اساسی را در این خصوص بردارید.

هر چند برخی نمایندگان فارس درمجلس به دفاع از یک پارچگی استان، نظرات خود را مطرح نموده اند ولی شایسته بود که به آنها تذکر داده می شد که چرا مخالف محرومیت زدایی اند زیرا که این شرایط درخور مردم ولایی لارستان نبوده و نیست که برای کوچکترین کارها سر به راه نا امن و پر مخاطره جاده ها نهاده و عازم مزکر استان شوند.

و سوال اینجاست که تا کنون نماینده لارستان چه اقدام مفیدی را در زدودن مخاطرات جاده ای و ایمن سازی آن انجام داده اند؟

از شخصیت فرهیخته ای چون جنابعالی انتظار می رود با دفاعی منطقی و استدلال هایی کارشناسانه به تبیین مساله خطیر لارستان بزرگ بپردازید تا هم در پیشگاه خداوند رحمان سربلند باشید و هم جایگاه خود را در قلوب نفوس مومن لارستان تثبیت نمایید.همانگونه که خداوند رحمان می فرمایند:

إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا

مردم شهرستان لار هیچگاه مخالف پیشرفت همسایگان خود نبوده و بر طبل نفاق و حسادت نکوبیده اند اما شرایط کنونی نیز سزاوار این خطه ولایی نیست.

نماینده محترم چهارشهرستان لارستان بزرگ اکنون که شما مسئول حفاظت از اقتدار،اتحادوعزت نفس هموطنان لارستان بزرگ هستید آگاه باشید که عده ای خامکار و بدخواه به سعایت خواهی لارستان برخاسته اند و در خیال خود شما راساده انگاشته اند و طمع بدین دارند که با همراه  نمودن شما با خودشان دست به تفکیک بخشها وکاهش جمعیت لار بزنند. این دشمنی نتیجه ای جز خارج کردن لار از گردونه رقابت به عنوان مرکز استان جنوبی ندارد.

چرا که کاملاً آگاه اند با این تفکیک ، شرایط مرکزیت استانی  علی رغم وجود تمامی زیر ساختهای لازم  بدون حد نصاب جمعیتی (طبق قانون) از لار سلب خواهد شد .

هر چند لاریهای عزیز هیچگاه با ارتقاء بخشهایی که استحقاق رشد و توسعه را دارند اظهار مخالفت نکرده، بلکه آنها خواهان توسعه و بالندگی همه ی بخشهای لارستان بزرگ اند. و این موضوع بین لار و بخشهای ذیربط امری دو جانبه بوده و آنان نیز  خواهان توسعه وارتقا لار می باشند.

امید که با تیز بینی به موقع حضرتعالی و سرعت عمل شما راه بر سعایت خواهان این منطقه بسته شود و هم لارستان هم مناطق همجوار به ارتقاء قابل تحسینی برسند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۷:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “واکنش یک فعال سیاسی به موضع گیری حسین زاده درخصوص تقسیمات سیاسی فارس و لارستان”

  1. قابل توجه همه. لارستانی ها گفت:

    به قرار اطلاع میخواهند. دو بخش بیرم. وصحرای باغ ادغام ویک شهرستان ایجاد نمایند تا در آینده زیرمجموعه. لامرد قرار دهند. وار اینطرف هم با ادغام جویم وبنارویه وتشکیل شهرستانی جدید به حوزه نفوذ جهرم. اضافه نمایند. تا در آینده لارستان کوچک شده حرفی برای گفتن نداشته باشد متاسفانه نماینده محترم با خوشحالی وبا این تفکر که خودش همیشه. نماینده مجلس. میماند آینده لارستان. را نا خود آگاه مشوش میکند درحال حاضر ارتقای بخشهای باقیمانده لارستان به نفع شهرستانهای رقیب است جا. دارد مسولان وفعالان سیاسی اجتماعی. لار از این خوش باوری به در ایند قطعا کوتاهی لارستان ها در آگاه کردن نماینده محترم. پشیمانی به دنبال دارد

  2. دبیر آموزش وپرورش از لار گفت:

    امروزها چه خبر است مگر یک شهرستان مانند لار چند بار تقسیم باید بشود ابتدا لامرد. بعدا خنج. وگراش واوز کدام شهرستان در فارس دستخوش این همه تغییرات وزیر تیغ تقسیمات کشوری قرار گرفته است. آخر آدم فکر میکند که این کار عمدی. وبرای کوچک کردن. لارستان. است نماینده باید هوشیار باشد شهرهای رقیب از ارتقای بخشهای لار سود می. برند نه. لارستان مظلوم

  3. یک کلام. ختم کلام گفت:

    اگر بدون ارتقای. لارستان. باقی مانده بخشها هم. شهرستان شوند سر لارستان کلاه رفته چون لارستان میشود یک شهرستان خیلی کوچک که قابلیت استان شدن را از دست میدهد وقدرت رقابت با جهرم. وداراب. ولامرد. را ندارد

  4. لارستانی گفت:

    لار هر چقدر هم کوچک شود به قول شاعر :
    شصت و شاهد هردو دعوی بزرگی میکنند
    پس چرا انگشت کوچک لایق انگشتر است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین