چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

امکان سپرده‌گذاری «ارزی» در بانک ملی لارستان فراهم شد

سرپرست شعب بانک ملی جنوب استان فارس از امکان سپرده‌گذاری «ارزی» در بانک ملی لارستان خبر داد. حسینیان در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان از امکان سپرده‌گذاری ارزی در بانک…

سرپرست شعب بانک ملی جنوب استان فارس از امکان سپرده‌گذاری «ارزی» در بانک ملی لارستان خبر داد.

حسینیان در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان از امکان سپرده‌گذاری ارزی در بانک ملی لارستان خبر داد و اظهار داشت: برای افتتاح این نوع حساب افرادی که به سن قانونی ۱۸ سال تمام رسیده باشند، می‌توانند جهت حساب‌های بلند مدت ارزی که شامل سود سالیانه ۴ درصد دلاری و ۳ درصد یورویی است، حساب باز کنند که البته در مورد حساب‌های پس‌انداز قرض الحسنه، شرط سنی تا ۱۶ سال کفایت می‌کند.

وی با بیان اینکه برای افتتاح سپرده‌های ارزی می‌توان به دو شکل قرض‌الحسنه یا بلندمدت یک‌ماهه تا یکساله اقدام کرد، افزود: حداقل مبلغ جهت افتتاح حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز ۱۰۰ دلار یا یورو و برای حساب‌های بلندمدت یک هزار دلار یا یورو است.

رئیس شعب بانک ملی لارستان با اشاره به اینکه حساب‌های پس‌انداز در قرعه کشی سالیانه که معمولا در مرداد ماه صورت می‌گیرد با حد اقل مانده ۱۰۰ دلار یا یورو شرکت داده می‌شوند، تصریح کرد: به حساب‌های بلند مدت یکساله سودی معادل ۴ درصد به دلار و ۳ درصد به یورو با حد اقل مبلغ یک هزار دلار یا یورو تعلق می‌گیرد.

حسینیان با بیان اینکه امکان برداشت حساب‌های پس‌انداز در هر زمان که مشتری اراده کند وجود دارد، خاطر نشان کرد: در حساب‌های بلند مدت هم این قضیه صادق است با این تفاوت که چون مشتری قرارداد یکساله با بانک منعقد کرده چنانچه قبل از موعد قصد برداشت داشته باشد، با سود موعد منهای نیم درصد پرداخت میشود و بعبارتی اگر مشتری بعد از ۶ ماه مراجعه و درخواست برداشت حساب بلند مدت یکساله کند، با سود ۶ ماهه منهای نیم درصد پرداخت می‌شود.

وی با اذعان به اینکه در زمان برداشت هم اصل مبلغ و هم سود واریزی به شکل ارز انجام می‌شود، افزود: در قسمت ارزی با ریال کاری نداریم و فقط نکته‌ای که وجود دارد اینکه زمان پرداخت سود به ارز مبلغ ناچیزی بانک کارمزد ریالی بابت پرداخت سود از مشتری دریافت می‌کند که تا مبلغ حدود ۳۰۰ دلار فقط سه دلار به ریال محاسبه شده و مبالغ بالاتر در فرمول خاص محاسبه می‌شود.

سرپرست شعب بانک ملی جنوب استان فارس در پاسخ به این سؤال که آیا برای افتتاح حساب ارزی به مشتریان از سوی بانک ارز فروخته می شود؟، گفت: در مورد فروش ارز در حال حاضر بخاطر قضیه تحریم خیر ولی در گذشته به نرخ آزاد بعلاوه  کارمزد فروخته می‌شده است که البته در خصوص خرید و فروش ارز در کل در صورت باز شدن به ضرر مشتری است.

این مسئول با تأکید بر اینکه در حال حاضر فقط امکان سپرده‌گذاری ارزهای دلار و یورو وجود دارد، ادامه داد: پیش از تحریم، سپرده‌گذاری با ارزهایی نظیر درهم امارات، روبل روسیه و پوند انگلستان افتتاح می‌شده است که امیدواریم این مهم به حالت قبل برگردد.

وی با اشاره به اینکه در تعدادی از بانکهای لارستان نیز درخصوص افتتاح حساب‌های ارزی فعالیت دارند ولی حوزه فعالیت‌ آنها بسیار محدودتر از بانک ملی است چرا که مبلغ سود سپرده‌های ارزی آنها در حدود یک‌ونیم درصد در سال است، یادآور شد: پدر و جد پدری و مادر می‌توانند برای فرزند صغیر خود هرگونه حساب ارزی افتتاح کنند.

حسینیان با ابراز خرسندی از استقبال مردم لارستان از این خدمت جدید بانک ملی در لارستان، در صورتی که این روند تداوم داشته باشد می‌توان با توجه به پتانسیل‌های بالقوه لارستان با کسب امتیازات لازم خدمات متنوع دیگری را اخذ کرد، گفت:  با عنایت به این موضوع که ارتزاق اکثریت مردم لارستان از ناحیه حاشیه خلیج فارس بوده، تبدیل شدن قسمت ارزی به دایره ارز دست همکاران بانکی  را در گرفتن امتیازاتی همچون صدور کارت‌های بین المللی visacard و debitcard، صدور گواهی‌های تمکن مالی به لاتین برای دانشجویان خارج از کشور، صدور lc جهت بازرگانان لارستانی، امکان صدور حواله به پاره‌ای از کشورهای خارجی(در حال  حاضر فقط روسیه) ویژه دانشجویان وغیره بازتر کند و منطقه لارستان از این امتیازات خاص سود خواهد برد و علاوه بر آن از سرمایه‌های سرگردان مردم زحمت‌کش خطه لارستان بزرگ محافظت شده و دیگر نگران  تورم نخواهند بود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین