شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 36 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

جهادی از جنس ازدواج در لارستان

گروهی از فعالان اجتماعی در قالب یک موسسه خیریه با نام نورالزهرا به دنبال تسهیل در امر ازدواج جوانان هستند. به گزارش میلاد لارستان، مقوله ازدواج از موضوعات بسیار مهمی…

گروهی از فعالان اجتماعی در قالب یک موسسه خیریه با نام نورالزهرا به دنبال تسهیل در امر ازدواج جوانان هستند.

به گزارش میلاد لارستان، مقوله ازدواج از موضوعات بسیار مهمی است که امروزه به جهت معضلات موجود به ویژه تغییر سبک زندگی، اشرافی‌گیری، تجمل‌گرایی، دخالت خانواده‌ها، مشکلات اقتصادی، فراهم‌نبودن شرایط شناخت و معرفی طرفین و غیره منجر به افزایش سن ازدواج در جوانان شده است.

در لارستان، عده‌ای از فعالان اجتماعی با تشکل یک موسسه خیری ازدواج با عنوان نورالزهرا اقدام به فراهم‌سازی شرایط ازدواج اعم از معرفی زوجین و خانواده‌ها به یکدیگر، تهیه و اهداء جهیزیه و غیره سعی در تسهیل ازدواج جوانان دارند. برای آشنایی با فعالیت‌های این گروه خبرنگار میلاد لارستان گفت‌وگویی را با عبدالرضا معتمد انجام داده است که در زیر می‌خوانیم:

چه شد که وارد عرصه کار خیر ازدواج شدید؟

این موسسه خیریه ازدواج نورالزهرا با هدف کمک به جوانان از زمان آشنایی تا ازدواج توسط جمعی از خواهران و برادران ایمانی راه اندازی شده است.

چند سالی است به دلایل مختلف جوانان تن به ازدواج نمی دهند و باعث شده سن ازدواج بالا برود و به تبع آن فرزندآوری کاهش یابد.

بنظر اگر این روند ادامه پیدا کند جمعیت کشور در چند سال آینده پیر خواهد شد و یک کشور که جمعیت غالب آن را سالمند تشکیل دهد بسیار آسیب پذیر خواهد بود.

امروز اگر کشوری قدرتمند داریم به سبب آن است که جمعیت غالب آن را جوانان تشکیل میدهند و اگر کشوری از تأسیسات نظامی بالایی هم برخوردار باشد اما جمعیت آن سالمند باشد نه تنها موجب اقتدار نمی شود بلکه این تأسیسات خود یک نقطه ضعف برای آن کشور خواهد بود؛چرا که چشم طمع بیگانگان امکان تعرض به خاک آن کشور را فراهم می‌کند.

یکی از سخنرانان بنام کشوری می‌گفت در دیداری که با مقام معظم رهبری بود به حضرت آقا عرض شد در سخنرانی‌ها به چه مطلبی بپردازیم. حضرت آقا فرمودند فقط راجع به فرزندآوری صحبت کنید و جوانان را تشویق به فرزندآوری کنید و حقیقت مطلب هم همین است!

در همین راستا بر آن شدیم تا جایی که می‌توانیم موانع ازدواج را کم کنیم و امید را به جوانان برگردانیم

تا کنون چه امور خیری را صورت داده اید و نحوه کار شما به چه صورت است؟

از سال ۱۳۹۴ یعنی پس از بازنشستگی به نیت پنج تن بخشی از پاداش پایان خدمت را اختصاص دادم به کسانی که به کربلا نرفته بودند. پنج نفر را شناسایی کردم و در اربعین سال ۱۳۹۴ به کربلای معلی بردم و به برکت همین کار تا الان توانسته ام با کمک خیرین بیش از ۷۰ نفر از کسانی که فکر رفتن به کربلا را نمی‌کردند در اربعین حسینی به کربلا ببریم.

البته برای ما فرق نمی کند که آن شخص در روستا باشد یا شهر

آیا انجام کار خیر بر زندگی شما تاثیری گذاشته است؟

تاثیر بسیار خوبی در زندگی من داشته و همیشه احساس می کنم دستی پنهان امورات زندگی مرا میچرخاند و تا الان به هیچ مشکلی بر نخورده ام.

جامعه هدف شما چه مناطقی است؟

الان اول راهیم و خدمات ما فعلاً برای شهر لار است و به لطف خداوند و همت مردم خیراندیش در آینده خدماتمان گسترده تر خواهد شد.

میزان کمبود لارستان در زمینه فعالیتهای شما چیست؟

لارستان به یک همچون تشکیلاتی نیاز داشت البته بصورت پراکنده و خودجوش عده ایی از دلسوزان و علاقمندان به کار خیر این کارها را انجام میدهند اما اگر بصورت تشکیلاتی و منسجم این کمکها انجام بگیرد کار موفق تر خواهد بود.

توصیه شما به افرادی که می‌خواهند در راه خیر همچون بحث ازدواج قدم بردارند چیست؟

از مردم شریف شهر لار درخواست می‌کنیم به هر نحوی که می‌توانند ما را در این امر یاری کنند.

خدمات ما در این موسسه تهیه لباس مراسم عقد و عروسی، برگزاری جشن ازدواج و تهیه مسکن موقت برای زوج های جوان خواهد بود.

البته در حال حاضر دستمان خالی است لذا از خیرین و مردم شریف لار درخواست می‌کنیم ما را در این امر یاری کنند.

اگر کسی لباس عقد و یا عروسی دارد و در کمد منزل بلا استفاده نگهداری می‌شود، می‌تواند آن را هدیه کند یا اینکه بخواهد هزینه یک دست لباس عروس یا بخشی از آن را به موسسه اهدا کند.

هرکس هر وسیله اضافی که در منزل دارد و از آن استفاده نمی‌کند اعم از وسایل برقی و ظروف چینی یا اینکه منزلی دارد که از آن استفاده نمی شود یا بخشی از ساختمان مسکونی شان بلااستفاده است، می‌توانند مشارکت در این امر خیر داشته باشند.

شاید برای بعضی ها این موارد کم اهمیت باشد اما برای جوانی که می‌خواهد در شرایط گرانی و تورم زندگی خود را آغاز کند بسیار با ارزش و امید آفرین خواهد بود.

موسسه خیریه نورالزهرا به شکل خودجوش و مردمی اداره می‌شود و وابسته به هیچ نهاد یا سازمانی نیست.

نحوه جذب نیروی انسانی فعال در این عرصه به چه شکل بوده است؟

در قدم اول خانم‌ها و آقایانی که کار وصلت جوانان فعال هستند را در قالب یک گروه در فضای مجازی گردهم جمع کرده‌ایم و قرار است دختران و پسران درخواست های خودشان را با پیام به همین شماره اعلام کنند.

سپس بستگی به درخواست افراد فرم‌هایی در اختیارشان قرار می‌گیرد که پس از بررسی و در حد توان به آن جوان کمک می‌کنیم.

باید زمان بگذرد که بتوانیم در مرحله تهیه جهیزیه به جوانان کمک کنیم اما یقین دارم که مردم کمک میکنن چون همه به مشکلات جوانان واقفند.

سخن پایانی:

در پایان بار دیگر از همه مردم دلسوز و با همت لارستان تقاضا می‌کنیم برای کمک به فرزندان شهرمان و آیندگان این خطه آستین همت بالا بزنیم و به خاطر عاقبت به خیری خودمان هم که شده در این راستا قدمی برداریم.

همشهریان گرامی جهت حمایت و پشتیبانی از این موسسه خیریه و اطلاع از نحوه فعالیت با شماره ۰۹۳۹۸۶۲۸۴۶۸ تماس یا از طريق پیام رسان واتساپ اطلاعات لازم را کسب کنند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۸:۰۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین