جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۱ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

برداشت خرما از بالغ بر 1100 هکتار نخیلات خنج

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج با اشاره به آغاز برداشت خرما در این شهرستان از اواسط مرداد ماه گفت: روند جمع آوری این محصول از۱۱۴۰ هکتار از نخلستان ها…

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج با اشاره به آغاز برداشت خرما در این شهرستان از اواسط مرداد ماه گفت: روند جمع آوری این محصول از۱۱۴۰ هکتار از نخلستان ها تا نیمه مهر ماه ادامه دارد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرنگار ایانا، علی علی پور با بیان اینکه در سال زراعی جاری تولید نخلستان ها نسبت به سال گذشته به دلیل خسارت های سیل و طوفان کاهش عملکرد ۲۵ درصدی دارد، تصریح کرد: پیش بینی می شود میزان تولید خرما در شهرستان خنج به ۱۱ هزار تن برسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در شهرستان خنج بیش از ۲۵ رقم خرما شناسایی شده است، اظهار کرد: ارقام زاهدی، هلیله و خاصویی از جمله خرما های عمده این شهرستان هستند.

وی به موضوع تجاری سازی نخلستان های شهرستان خنج نیز پرداخت و افزود: در چند سال اخیر ارقام تجاری نظیر مجول و پیارم در این شهرستان کشت شده که با شرایط آب و هوایی کاملا سازگار بوده است و محصول تولیدی از این ارقام بسیار مرغوب و باکیفیت هست.

به گفته او؛ حذف و جایگزینی ارقام تجاری به جای ارقام کم بازده یکی از برنامه هایی است که ضمن نگاه به حفظ ارقام بومی، مورد حمایت جهاد کشاورزی به شمار می آید.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین