شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 11 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

نخل همیشه سبز بکاریم!!

چرا مردم و مسئولین آنطور که شایسته است از یادگار به قدمت تاریخ خود یعنی نخلستانها حمایت و حفاظت نمی کنند؟! از روزگاران کهن درخت نخل همچون قامتی استوار و…

چرا مردم و مسئولین آنطور که شایسته است از یادگار به قدمت تاریخ خود یعنی نخلستانها حمایت و حفاظت نمی کنند؟!

از روزگاران کهن درخت نخل همچون قامتی استوار و زیبا در سرزمین های جنوبی کشور و سرزمین لارستان بزرگ چشم نوازی می کند.

وجود نخلستان های زیبا که خاص مناطق گرمسیری است در طول تاریخ با سرسبزی و طراوت در کنار مردمان جنوب قصه فراز و نشیب های این سرزمین دارد.

در روزگاران قدیم و عصر حاضر مردمان دیار لارستان بزرگ با کاشت نهال درخت نخل یا همان خرما که محصول نهایی آن است از خاک و محیط زیست خود حفاظت کرده اند.

جا دارد مردم و مسئولین بجای تخریب نخلستانها و تبدیل آن به زمین های تجاری و مسکونی که به وفور دیده می شود آنها را حفظ و توسعه دهند و در هفته درختکاری و بلکه در طول سال بجای کاشت نهال هایی که با اقلیم و آب و هوای مناطق گرمسیری همخوانی ندارد با هدیه و یا تخفیف مردم را به کاشت حداقل یک نخل در منزل یا جلو خانه در نهضت نخل مشارکت کنند.

خرما، یکی از محبوب ترین میوه هایی است که تقریبا مهمان همیشگی سفره ی ایرانی ها بوده است. جالب است بدانید مردم مناطقی که درخت خرما در آن ها کشت می شود، به نخل مثل یک انسان احترام می گذارند.

خرما به دلیل نقشی که در رژیم غذایی ایرانی – اسلامی ایرانی ها دارد، یک محصول پرمصرف در ایران است که بخشی از آن هم به سایر مناطق جهان ارسال می شود. درخت خرما که به نخل معروف است معمولا بیش از ۳۰ متر رشد می کند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین