جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۶ق.ظ
::آخرین مطلب 4 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

مدیر آموزش و پرورش لارستان: زیرساخت بازگشایی مدارس را فراهم کرده‌ایم

مدیر اداره آموزش و پرورش لارستان گفت: تلاش کردیم تا زیرساخت ها و امکانات لازم متناسب با سناریوهای های مختلف از سوی وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مدیریت…

مدیر اداره آموزش و پرورش لارستان گفت: تلاش کردیم تا زیرساخت ها و امکانات لازم متناسب با سناریوهای های مختلف از سوی وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی مدیریت کرونا در زمینه بازگشایی مدارس این شهرستان را در حدتوان و به طور نسبی فراهم کنیم.

به گزارش میلاد لارستان، مهدی اسماعیلی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: البته بسیاری از پیش بینی ها و تدابیر و تمهیدات لازم نیز طی سه ماه گذشته تاکنون و در قالب پروژه مهر به ویژه در شرایط خاص کرونایی اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: پیگیری برای تامین نیروی انسانی و معلم در پایه های مختلف تحصیلی ، توجه واهمیت به آراستگی فضای فیزیکی مدرسه و کلاس، تمهیدات لازم برای تهیه ملزومات بهداشتی درسطح مدارس و کلاس های درس در راستای سلامتی دانش آموزان ومعلمان شامل مواد ضدعفونی سطوح و دست، مایع شوینده و ماسک از جمله اقدامات مهم آموزش و پرورش لارستان در آستانه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید است.

اسماعیلی ، تمهیدات لازم برای استمرار آموزش در فضای مجازی و آماده کردن زیرساخت های اینترنتی و شناسایی مناطق و مدارس مشکل دار ، پیگیری وضعیت دانش آموزان مدارس کمترتوسعه یافته ازلحاظ تامین دستگاه هوشمند تبلت یا گوشی با کمک خیرین ونیک اندیشان، برنامه ریزی برای توانمندسازی معلمان در زمینه تهیه ،تدوین وتولید محتوای آموزشی و همچنین ارتقای سطح سوادرسانه ای اولیای دانش آموزان را نیز از دیگر اقدام ها و تدابیر اندیشیده شده در راستای پروژه مهر وبازگشایی مدارس در لارستان عنوان کرد.

مدیر اداره آموزش و پرورش لارستان فارس تصریح کرد: ۲۲هزار و ۶نفر در مقاطع مختلف و در قالب بیش از ۲۶۰ فضای آموزشی و یک هزار و ۲۵۰ کلاس درس سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ را در شهرستان لارستان آغاز خواهند کرد.

وی افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده در سال تحصیلی جدید و در مقطع ابتدایی به ترتیب در پایه اول ۲ هزار و ۳۹۰، دوم ۲ هزارو ۲۶۲، سوم ۲هزار و ۳۰۶، چهارم ۲هزارو ۲۹۸، پنجم ۲هزار و ۲۴۹ و ششم نیز ۲هزارو ۱۳۴ نفر مشغول تحصیل خواهند شد.

وی تعداد دانش آموزان در پایه های هفتم ، هشتم و نهم را نیز به ترتیب یک هزار و ۷۴۷ نفر، یک هزار و ۶۷۳، یک هزار و ۴۴۸ نفر عنوان کرد و گفت: امسال همچنین ۶۶۶ نفر در پایه دهم، یک هزار و ۳۶۳ نفر در پایه یازدهم و یک هزار و ۲۶۷ دانش آموز پایه دوازدهمی آماده ورود به کلاس های درس درسال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰ این شهرستان خواهند بود.

مدیر آموزش و پرورش لارستان ادامه داد: در سال گذشته و با ورود ویروس کرونا به کشور و آغاز تعطیلی مدارس، تلاش شد که معلمان بر اساس رسالت ذاتی و احساس مسئولیت و تعهد خود ارتباطشان با دانش آموزان و اولیای آنان را قطع نکنند.

وی یادآور شد: در سال تحصیلی گذشته و در اوج بیماری کووید ۱۹ معلمان در سطح مدارس لارستان به صورت خودجوش به تولید محتوا پرداختند و با ارایه در شبکه های اجتماعی، آموزش دانش آموزان را در فضای حقیقی و مجازی ادامه دادند.

اسماعیلی ادامه داد: با توجه به ضرورت اولویت بخشی به آموزش ابتدایی و تاکید در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش کشور و با توجه به محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری کلاس های سنتی و اهمیت ویژه این دوره تحصیلی سعی کردیم تا حد امکان زیرساخت های لازم در فرآیند آموزشی آنها را فراهم کنیم.

وی معتقد است: آموزش های مجازی البته زیان های فراوانی در حوزه های مختلف برای دانش آموزان بویژه در مقاطع ابتدایی به دنبال داشته و خواهد داشت و با آغاز آموزش تحت وب و برخط، آسیب های روانی و اجتماعی فراوانی دامنگیر دانش آموزان و خانواده های آنها شده است.

او گفت: محدودیت رابطه با هم سن و سالان خود در محیط های اجتماعی، شبکه های حمایت اجتماعی در کودکان و نوجوانان را محدود کرده و این مساله ممکن است به اعتیاد آنان به اینترنت نیز منجر شود.

اسماعیلی یادآور شد: در بعد آموزشی، مشکلاتی مانند حضور شناختی و اجتماعی ضعیف دانش آموزان در فرآیند آموزش آنلاین، افزایش بازشناختی، ضعف انگیزه، مشکلاتی در زمینه مدیریت زمان و نگرانی از ارزشیابی شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس مصاحبه ها و گزارش هایی که از اولیا به معلمان و متولیان امر آموزش رسیده است، حضور دانش آموزان در کلاس درس، سبب ایجاد انگیزه و تمایل به انجام تکالیف کلاسی و در نتیجه بهبود نمرات امتحانی دانش آموزان می شود.

وی ادامه داد: عدم مشاهده عینی شیوه انجام فعالیت ها و تکالیف دانش آموزان از سوی معلمان، سبب افت تحصیلی و کاهش مولفه های یادگیری در دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی شده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۸:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “مدیر آموزش و پرورش لارستان: زیرساخت بازگشایی مدارس را فراهم کرده‌ایم”

  1. ناشناس گفت:

    آقای رئیس میدونی هر مدرسه روز ۲۰۰تومان ماسک میخوان

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین