پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۹ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

مسئولان دولتی لارستان از رئیس دولت الگو بگیرند

رئیس جمهور سیزدهم ایران در اقدامی ابتکاری و تحسین‌برانگیز از ابتدای شروع به کار دولت، با حضور و سرکشی از استان‌های مختلف، در تلاش است تا علاوه بر حذف فاصله…

رئیس جمهور سیزدهم ایران در اقدامی ابتکاری و تحسین‌برانگیز از ابتدای شروع به کار دولت، با حضور و سرکشی از استان‌های مختلف، در تلاش است تا علاوه بر حذف فاصله دولت و ملت، در جریان مسائل و مشکلات قرار بگیرد.

به گزارش میلاد لارستان، مدت کوتاهی از آغاز بکار فعالیت دولت سیزدهم که در رأس آن حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی قرار دارد، می گذرد. این دولت سعی دارد تا بر طبق وعده‌های انتخاباتی خود به طور جدی در تمامی مسائل ریزودُرُشت کشور ورود کند و مشکلات را در اسرع وقت حل‌وفصل کند.

انتخاب سریع وزرا، ارائه راهکار در حل مشکلات، تأکید به وزرای جدید برای جدیت در کار و پیگیری موضوعات و کمبودها، حضور در بین مردم و غیره از شاخصه‌های دولت جدید است.

حجت‌الاسلام رئیسی به عنوان سیزدهمین رئیس جمهور ایران از ابتدای شروع به کار خود دست به ابتکاری زیبا و تحسین‌برانگیز زده و آن حضور در استان‌های مختلف در روزهای جمعه است.

از این کار رئیس جمهور ایران می‌توان چند دلیل مهم را متصور شد که اگر از سوی مدیران در سطوح مختلف مورد توجه قرار گیرد، می‌توان اثرات مثبت آن را در سریعترین زمان در جامعه حس کرد.

رئیس دولت سیزدهم سفرهای خود را در روزهای جمعه برنامه‌ریزی می‌کند که این کار دارای فلسفه‌ای مهم بوده و آن این است که کار تعطیل‌بردار نیست و اگر خواهان رفع سریع مشکلات هستیم باید روز و شب، تعطیل و غیرتعطیل، اربعین و غیراربعین و… برای مسئولان تفاوتی نداشته باشد و خود را منوط به ساعات رسمی و اداری نکنند!!

آقای رئیسی سفرهای خود را از استان های محروم، مرزی و دورافتاده خوزستان، سیستان‌‌وبلوچستان، ایلام، خراسان شمالی و غیره آغاز کرده که این اقدام نیز بسیار حائز اهمیت است و نشان می دهد که مسئولان می‌بایست به محرومان و مستضعفان بیش‌ازپیش توجه نشان دهند و مشکلات آنان را بر مناطق مرکزی و همیشه در دسترس ارجحیت دهند.

شاخصه دیگر اهداف سفرهای رئیس جمهور، حضور بی‌پروا و چهره‌به‌چهره با همه آحاد جامعه است. حجت‌الاسلام رئیسی سعی کرده است آداب مرسوم حفاظتی را بکشند و با شرکت در جمع‌های عمومی نشان دهد که هیچ فاصله‌ای بین مسئولان عالی‌رتبه و دهک‌های پائین جامعه وجود ندارد و می‌توان به راحتی دغدغه‌های خود را بدون هیچ ترس و واهمه‌ای مطرح کنند.

اغلب سفرهای رئیس جمهور بدون اطلاع‌رسانی قبلی، با کمترین هزینه، بدون استفاده از خودروهای لوکس، بدون تبلیغات واهی رسانه‌ای، بدون تجملات و غیره انجام می‌شود.

در سفرهای حجت‌الاسلام رئیسی وعده‌های پوچ، توخالی و غیرممکن به مردم داده نمی‌شود و بیشتر اهداف سفر به رفع کمبودها و مشکلات موجود مرتبط است.

همه شاخصه‌های مطرح شده در سطور فوق از سفرهای رئیس جمهور ایران می‌تواند الگویی برای مدیران در سطوح مختلف منطقه‌ای، استانی، ملی و حتی بین‌المللی باشد. مدیران و مسئولان مستقر در لارستان نیز از این موضوع مستثنی نیستند و می‌توانند با ترتیب دادن سفرهایی مشابه با حضور در شهرها و روستاها در روزهای جمعه مسائل را شناسایی و برای رفع آنها گام بردارند.

موضوع دیگری که می‌بایست مورد توجه مدیران لارستان قرار گیرد، توجه به بحث مطالبه‌گری از مسئولان بالادستی در سطح استان و ملی است. مدیران باید علاوه بر انجام سیاست‌های تعیین شده از سوی سازمان، بدنبال طرح ایده‌های توسعه‌آور و جذب بودجه مازاد علاوه‌بر سقف مشخص شده از طریق روزنه‌های قانونی باشند.

پیگیری ایجاد زیرساخت‌ها و کسب مجوزهای تسهیل‌کننده در ارائه خدمات به مردم در سطوح استانی و ملی از سوی مدیران می‌تواند منجر به تسریع مسیر پیشرفت و ترقی شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۹:۴۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “مسئولان دولتی لارستان از رئیس دولت الگو بگیرند”

  1. 2 گفت:

    تا وقتی فساد به صورت ریشه ای درمان نشود این بازدید ها ی دولت نفع آنچنانی ندارد مشکلات معلو م است و راه حلها مثلا جاده فقر فساد پس چرا اقدام اثرگذار برای حلش نمی کنند با بازدید های نمایشی نمی توان مشکل را حل نمود نمی دانند مردم اجاره نشین مشکل دارند نمی دانند عده زیادی چند هزار خانه دارند؟ نمی دانند نهاده ها را چه کسی وارد می کند!نمی دانند چرا خودرو علیرغم تولید به بازار عرضه نمی شود وبازار سیاه دارد! نمی دانند قاچاق رسمی بیداد می کند!!!نمی دانند در این چند ماه بسیاری از اقلام ۴۰ درصد و یا بیشتر گران شده!نمی دانند با یک حساب سرانگشتی حقوق بسیاری از بازنشستگان و کارگران کفاف زندگیشان را نمی دهد!!!پس چه می کنند الان که همه یکدستند فقط یاد گرفته اند واکسیناسیون را به تبعیت از بیل گیتس اجباری کنند تا مرگ و میر زیاد شود و بعد می گویند ما دغدغه سلامتی شما را داریم این چه سلامتی است که سوغاتش مرگ است و موش آزمایشگاهی سازمان کشتار جهانی شویم به زباله گردها نان خوردن نمی دهند و واکسن می زنند!!!!!! اگر دلسوز هستید بگویید کدامیک از این حرفها غلط است و سانسور نکنید دروغ به مردم تا کی؟

    • amdin گفت:

      میلاد لارستان: بازدید مسئولان از حوزه تحت پوشش و بررسی مسائل و مشکلات از وظائف آنهاست و چه بسا همین بازدیدها سرمنشاء شناخت کمبودها و به قول شما فسادها باشد و به حل سریعتر مسائل کمک کند. تلاش مسئولان دلسوز را نباید نادیده گرفت.
      تزریق واکسن هماهنگونه که در عمل مشاهده شده قطعا به کاهش بیماری و در ادامه کاهش مرگ و میرها منجر می شود.

  2. لاری معلم گفت:

    اگر دولت واقعا دارای برنامه برای ریشه کنی فقر. واختلاس. وجلوگیری از بیکاری وگرانی است احتیاج به مسافرت‌های نمایشی.وسر زده نیست با برنامه وکار جدی میشود انجام دهند آنوقت مردم خودشان احساس میکنند متاسفانه دراین دولت هم روال گرانی وهزینه زندگی. ادامه دارد ولی بوق. وکرنا. و تبلیغات ادامه دارد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین