پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 44 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

جناب رئیسی: امیدواریم عدالت در اجرای پروژه های فارس بر اساس آمایش سرزمینی و نه لابی گری تحقق و پروژه های لارستان کلید بخورد

در آستانه سفر رئیس جمهوز و تعدادی از وزاری دولت سیزدهم به استان فارس که از پنجشنبه هفته جاری آغاز و تا جمعه شب احتمالا ادامه خواهد داشت،‌” گروه معتمدین…

در آستانه سفر رئیس جمهوز و تعدادی از وزاری دولت سیزدهم به استان فارس که از پنجشنبه هفته جاری آغاز و تا جمعه شب احتمالا ادامه خواهد داشت،‌” گروه معتمدین لارستان بزرگ” که گروهی مجازی بوده و  از تعدادی فعالین اجتماعی منطقه و نیز برخی مسئولان شهری تشکیل شده طی نامه ای سرگشاده خطاب به شخص جناب رئیسی به حقوق حقه منطقه و برخی ناعدالتی ها در پروژه های مختلف و تضییع حق مردم این دیار پرداخته و با عنوان نمودن ۲۰ مورد از پروژه ها و طرح های نیمه تمام و یا آغاز نشده خواستار پیگیری مجموعه دولت سیزدهم در این خصوص گشته اند. متن نامه ارسالی به میلاد لارستان به شرح زیر است:

محضر مبارک حضرت آیت‌اله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عدالت محور جمهوری اسلامی ایران

سلام‌علیکم

یقیناً یکی از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی تحقق شعار عدالت محوری در عرصه‌های مختلف آن است، شعاری که در پرتو آن جامعه احساس امنیت می‌کند و در سایه‌ی اجرای قانون و زیر چتر حمایتی عداالت از هر گونه آسیب در امان می‌ماند.

جای بسی شادی و غرور است که با حضور پرخیر و برکت حضرتعالی در راس قوه‌ی مجریه جانی دوباره به کالبد عدالت محوری دمیده شد و ان شاا… بساط لابی گری و قبیله گرایی از استان فارس رخت خواهد بست و اعتماد مردم به اجرای قانون و اجرای عدالت براساس آمایش سرزمینی دو چندان خواهد گردید و بارقه‌ی امید در دل‌ انسان‌های عدالت جو و قانونمند جوانه خواهد زد و زیر لب زمزمه می کنند که:  مرحبا طایر فرخ پی فرخنده پیام – خیر مقدم چه خبر دوست کجا راه کدام

به محضر مبارک تان عرض می کنیم :

منطقه وسیع لارستان اولین خاستگاه حکومت اسلامی به رهبری مرجع عالیقدر حضرت آیت الله حاج سید عبدالحسین لاری قدس سره الشریف در طول تاریخ در نبرد با استعمار بیگانه و طواغیت زمان پیشگام بوده و در این راه مقدس با افتخار و سربلندی از اسلام عزیز پاسداری نموده است. از دیگر افتخارات لارستان بزرگ وحدت مثال زدنی برادران شیعه و اهل تسنن منطقه است که در سفر بیاد ماندنی مقام معظم رهبری به لارستان بر آن صحه گذاشتند.

در زمان های نه چندان دور لارستان شامل منطقه بسیار گسترده از جهرم،بندرلنگه ،بستک و نواحی فرامرزان و جهانگیریه تا مرز بوشهر بوده که در زمان رژیم منحوس پهلوی به دلیل مقاومت روحانیت مردم لارستان در برابر طاغوت،‌ به دلیل نفوذی که بعضی از عناصر حلقه به گوش در دستگاه حاکمه داشتند مناطق فوق از لارستان بزرگ جدا نمودند.

به دنبال پیروزی نهضت مقدس انقلاب اسلامی به رهبری بزرگ معمار انقلاب امام راحل عظیم الشٲن قدس ا… نفسه الزکیه مردم ولایتمدار لارستان تحت رهبری روحانیت معظم گوش به فرمان امام خویش از آرمانهای والای آن حضرت حراست نموده و با تقدیم شهدا و جانبازان و آزادگان دَین خویش را ادا نمودند و کماکان آحاد مردم لارستان با اطاعت از فرامین ولی امر مسلمین جهان و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با قامتی استوار ایستاده اند و همواره گوش به فرمان نائب برحق امام عصر ارواحنا له الفداء می باشند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز متٲسفانه به منطقه لارستان توجه شایسته نشد و در طول این مدت مردم صبور لارستان و شهرستان های تازه تٲسیس برای حفظ وحدت و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی همراهی نمودند.

جناب آقای رئیس جمهور:

در حالی عمر دولت دوازدهم تدبیر و امید! به انتها رسید که متٲسفانه دهها پروژه عمرانی ناتمام در لارستان وجود داشت که اتمام هر کدام از آن ها می توانست به تنهایی منجر به شکوفایی و رونق بیش از پیش این خطه محروم از کشورمان شود.

طرح هایی که علیرغم تلاش نماینده مردم دوره های نهم و دهم در مجلس شورای اسلامی در مصوب کردن بسیاری از آنها و قرار دادن در ردیف بودجه و تحمل زحمات فراوان ، متٲسفانه چون عزم و اراده ای در دولت و استانداری فارس به واسطه لابی ها نبود به ثمر نرسیدند و خاطره ای ناگوار در ذهن مردم منطقه از دولت یازدهم و دوازدهم به جای ماند. با گذشت هشت سال از عمر دولت یازدهم و دوازدهم سرنوشت دهها پروژه لارستان در بن بست گرفتار شده است.

پروژه هایی که با افتتاح آن می تواند منجر به شکوفایی و رونق بیش از پیش خطه لارستان کهن و مردم خونگرم آن شود و در افزایش اشتغال و تولید ثروت نقش بسزایی داشته باشد.

مردم لارستان بزرگ امیدوارند با حضور حضرتعالی به استان فارس و بر اساس شعار عدالت محور دولت سیزدهم علاوه بر درخواست دیرینه خودکه همانا ارتقاء لارستان می باشد نسبت به طرح ها و پروژه های بر زمین مانده دستورات لازم مبذول فرمایند.

۱-تعلل در تٲسیس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لارستان که در وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه ریزی تصویب شد ولی دولت دوازدهم با قانون یک بام و دو هوا و به دلیل مخالفت یکی از وزرا تصویب نکرد.

۲-علیرغم مصوب شدن دو بانده شدن جاده ملی و ترانزیتی جهرم به لارستان و بندرعباس (معروف به جاده مرگ) متٲسفانه اجرای آن با حرکت لاک پشتی شرکت حمل و نقل زیرساخت وزارت راه و شهرسازی که متولی اجرای آن است مواجه شده است.

۳- عدم اجرای پروژه مصوب شده راه آهن زادمحمود به لارستان در سال ۱۳۹۹ و تنها در حد مطالعه ماندن آن
۴- عدم اجرای پروژه پتروشیمی لارستان که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری می باشد.
۵- ارتقاء دانشکده مستقل علوم پزشکی لارستان به دانشگاه علوم پزشکی لارستان
۶-شروع نشدن مصوبه انتقال خط دوم سد سلمان فارسی به بخش های جویم،بنارویه،مرکزی، صحرای باغ و بیرم که در بودجه ۱۳۹۹ قرار داشت.

۷-عدم توجه مسئولین استانی به انتقال آب خلیج فارس از بندرخمیر و شهرستان بستک استان هرمزگان که بهترین مسیر و مقرون به صرفه ترین راه حل سیراب کردن استان تشنه فارس خصوصا مردم شهرستانهای لارستان،خنج،گراش،اوز،جهرم ، زرین دشت،خفر،قیروکارزین می باشد.

۸-تعلل در دو بانده شدن راه لارستان به بستک که دارای کد اجرایی می باشد.

۹-عدم شروع راه عمادشهر(گاوبست) به بیرم ( آبکنه)

۱۰- عدم تکمیل راه اَرد به بیرم لارستان که به دلیل تخصیص نیافتن بودجه یا متوقف است و یا لاک پشتی حرکت می کند.

۱۱- در خواست ارتقاء مجتمع آموزش عالی لارستان به دانشگاه آموزش عالی لارستان

۱۲- اختصاص کد مستقل پردیس دانشگاه فرهنگیان لارستان که قدمت آن به پیش از انقلاب اسلامی میرسد.

۱۳-تکمیل بیمارستان بخش جویم با تاریخ بیش از ۸۰ سال

۱۴-افتتاح دادگاه تجدید نظر لارستان

۱۵-عدم تکمیل کتابخانه مرکزی لارستان که علیرغم تصویب بودجه یک میلیارد تومانی دولت در سازمان برنامه و بودجه کد تجهیزات گرفته و عملا محقق نشده و همچنین اداره کل راه و شهرسازی لارستان که متعهد به  اتمام بوده است عملا نتوانسته آن را به اتمام برساند

۱۶-عدم شروع ساختمان مرکز آموزشی فنی و حرفه ای خواهران لارستان  از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری دولت دهم به لارستان که از آن زمان تا کنون فقط یک تابلو سهم این شهرستان بوده است.

۱۷-ساختمان آموزشی، اداری هلال احمر لارستان که پیشرفت این پروژه مهم در سطح اسکلت بندی بوده و با گذشت چند سال پس از این اقدام ،هیچگونه گام عملی برای اتمام آن برداشته نشده است.
۱۸- ساختمان اداره ثبت احوال لارستان و آنچه از این پروژه تاکنون اجرا شده،نصب یک تابلو ۵۰ در ۷۰ و یک حصارکشی با آجر است که آنهم سالیان بسیار دور انجام شده و از آن زمان تا کنون هیچ گامی برای احداث ساختمان اداره ثبت احوال لارستان که اکنون در یک باب خانه مستقر است،صورت نگرفته است.
۱۹-عدم ساختمان اداره ثبت اسنادلارستان

۲۰-عدم اجرای مصوبه راه اندازی کارگو(صادرات هوایی) فرودگاه بین المللی حضرت آیت اللهی لارستان

این پروژه ها تنها بخشی از دهها طرح های اجرا نشده و نیمه تمام در لارستان است.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۸:۰۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “جناب رئیسی: امیدواریم عدالت در اجرای پروژه های فارس بر اساس آمایش سرزمینی و نه لابی گری تحقق و پروژه های لارستان کلید بخورد”

  1. ناشناس گفت:

    موارد بسیار مهمی همچون ،تسریع در تشکیل منطقه ویژه اقتصادی لارستان و نیز تسریع در ایجاد مصوبات ادارات کل. جهادکشاورزی و ثنعت و معدن و تجارت جنوب فارس، که جز مصوبات هیات دولت ثبت شده است . از قلم افتاده است

  2. مسعود گفت:

    متاسفانه این گروه قیمه ها و ماستها رو باهم قاطی کرده ، چه خبره بیست مورد ، اصلا کی میخونه و بهش توجه میکنه، اینهمه درخواست . .باید پروژههای کلان را دید مثل ادارات کل برروی زمین مانده و ارتقای علوم پزشکی به دانشگاه و منطقه ویژه اقتصادی و جاده جهرم لار بندر و توسعه فرودگاه

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین