جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۴ق.ظ
::آخرین مطلب 19 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

ستاد مدیریت بحران بخش جویم تشکیل جلسه داد

  جلسه ستاد مدیریت بحران بخش جویم با حضور بخشدار و اعضاء ستاد برگزار شد. به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان از جویم، جلسه ستاد مدیریت بحران بخش جویم…

 

جلسه ستاد مدیریت بحران بخش جویم با حضور بخشدار و اعضاء ستاد برگزار شد.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان از جویم، جلسه ستاد مدیریت بحران بخش جویم به ریاست بخشدار و با حضور شهردار،شورای اسلامی شهر،فرماندهی حوزه مقاومت امام سجاد(ع)،ادارات برق-جهاد کشاورزی-مخابرات-راه و شهرسازی-آموزش و پرورش-مرکزسلامت-اورژانس۱۱۵ منصورآباد-مسئولین جایگاه سوخت و توران گاز و دهیاران در سالن جلسات بخشداری جویم برگزار شد.

در این نشست داود شفیعی بخشدار جویم با بیان اینکه هدف از تشکیل جلسه، آمادگی کامل اعضاء ستاد مدیریت بحران بخش و استفاده از تمام ظرفیت های دستگاه های اجرایی در جهت خطرات احتمالی است، گفت: با توجه به فصل سرما و بارندگی و گزارش های هواشناسی، احتمال سیلاب و آب گرفتگی وجود دارد و بایستی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی افزود: بحران شامل مراحل پیش بینی،پیشگیری و مقابله می باشد که مرحله سوم از دیگر مراحل سخت تر است و اگر پیشگیری صورت نگیرد هنگام مقابله با مشکل روبرو خواهیم شد.

این مسئوول تصریح کرد: به همکاری تمامی دستگاه ها به ویژه اداره راه و شهرسازی و شهرداری در شرایط بحرانی، اطلاع رسانی به گروه‌های آسیب پذیر از جمله عشایر و دامداران، کشاورزان و روستائیان در معرض سیلاب را مورد تاکید قرارداد.

در این جلسه بهرام عبداله زاده سرپرست شهرداری جویم نیز در سخنانی با اشاره به اینکه شهرداری از ابتدای فصل سرما،نسبت به لایروبی مسیل ها،کانال های آب سطح شهر،پاکسازی دهانه پل ها و رودخانه ها،اصلاح و هرس درختان به جهت عبور کابل و سیم برق و بازبینی سدهای خاکی بالادست شهر اقدام شده، اظهار داشت: آمادگی کشیک نیروهای خدماتی،واحد آتش نشانی، ماشین آلات و جلسه مدیریت بحران شهرداری در دستور کار قرار گرفته است.

محمود محمودی فرمانده حوزه مقاومت امام سجاد(ع) بسیج سپاه جویم در این جلسه با بیان اینکه وظیفه تمامی دستگاه های اجرایی است که در زمان بحران و بلایای طبیعی با آمادگی کامل جهت مقابله با خطرات احتمالی همکاری کنند و نیروهای سپاه و بسیج نیز مثل همیشه پای کار هستند و خواهند بود، گفت: اداره راه بایستی ماشین آلات خود را در حوزه استحفاظی جویم مستقر کند تا در هنگام بحران مشکلی نداشته باشیم،جهاد کشاورزی هشدار خطرات سیل را به کشاورزان گوشزد نماید و مسئولین غیر بومی در مواقع بحرانی از منطقه خارج نشوند و در محل کار حضور داشته باشند.

در پایان  مواردی همچون بازبینی مدارس،برگزاری مانور بحران، آمادگی هلال احمر، پاکسازی دهانه پل های سطح بخش و گشت راهداری، تامین سوخت و گاز، شناسایی پایه های فرسوده برق و بیمه محصولات کشاورزی توسط ادارات آموزش و پرورش-مرکز سلامت- اورژانس۱۱۵ منصورآباد- اداره راه و شهرسازی- مسئولین توزیع سوخت و گاز-اداره برق و جهاد کشاورزی مطرح شد.

همچنین دهیاران حاضر در جلسه نیز مشکلات سطح روستاهای خود را جهت پیشگیری از بحران و خطرات احتمالی مطرح کردند تا مسئولین مربوطه نسبت به رفع موانع و کمبودها اقدام کنند.

خبرنگار: آرزو جهان پیما-جویم

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۴:۴۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین