یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۹ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

فقط 6 درصد از محورهای مواصلاتی 8 شهرستان جنوب فارس به صورت بزرگراه است

فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب فارس گفت: فقط ۶ درصد از محورهای مواصلاتی هشت شهرستان جنوبی استان فارس به صورت بزرگراه است. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط…

فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب فارس گفت: فقط ۶ درصد از محورهای مواصلاتی هشت شهرستان جنوبی استان فارس به صورت بزرگراه است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، سرهنگ حمدالله هوشمندی فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب فارس در مراسم تجلیل از راهداران نمونه اداره کل و خیرین این حوزه اظهار داشت: برای پیشرفت و آبادانی کشور و توسعه حمل و نقل به بستری مناسب که همان راه است نیاز داریم و همه متولیان حمل و نقل باید به سمت ایجاد بستری مناسب و شبکه راه های خوب بروند.

وی تصریح کرد: در مورد محورهای مواصلاتی جنوب استان فارس، نزدیک به پنج هزار کیلومتر از محورهای مواصلاتی هشت شهرستان جنوبی استان را پلیس راه جنوب پوشش ترافیکی می دهد و از این میزان راه فقط شش درصد که شامل تقریبا ٢٧٠ کیلومتر در مبادی ورودی شهرها و شهرستان ها می شود به صورت بزرگراه هستند و بقیه جاده ها به صورت دو طرفه و کم عرض هستند که سهم ما از جاده های بزرگراه و ایمن سهم محدود و ناچیزی است و سایر جاده ها یعنی ٩٤ درصد باقیمانده به صورت دوطرفه و کم عرض هستند و وسایل نقلیه با فاصله عرضی بسیار کم از مقابل و مجاور همدیگر عبور می کنند؛ بنابراین، هر گونه تجاوز و انحراف به چپ از خط آکسِ محورها حتی به صورت جزئی می تواند منجر به حوادث خونین و دلخراش رانندگی شود.

فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب فارس خاطرنشان کرد: در تجزیه و تحلیلی که از تصادفات در جنوب استان فارس داشتیم تقریبا عامل ٧٠ درصد از تصادفات منجر به فوت در هشت شهرستان جنوبی، تجاوز و انحراف به چپ وسایل نقلیه در جاده ها بوده است که این موضوع به ما هشدار می دهد که جاده های امروزی و وضعیت امروزمان در جنوب استان فارس گنجایش و ظرفیت این حجم از تردد و ترافیک را ندارد و ما باید به سمتی برویم که جاده های مان را به بزرگراه تبدیل کنیم.

سرهنگ هوشمندی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سهم ما از تجهیزات الکترونیک و هوشمندِ ثبت و ضبط تخلفات رانندگی در جنوب استان فارس، به ازای هر ١٢٠ کیلومتر یک سامانه هوشمند است و علی رغم تمام پیگیری های صورت گرفته، وضعیت خوبی در بحث استفاده از تجهیزات الکترونیک و هوشمندِ ثبت و ضبط تخلفات رانندگی نداریم و جانمایی های زیادی نه تنها در شهرستان لارستان بلکه در کل شهرستان های جنوبی استان صورت نگرفته است.

وی افزود: در حال حاضر، فقط ٤٤، ٤٥ دستگاه دوربین در محورها نصب شده که سهم کم و ناچیزی است و لازم است که همه مسئولان به ویژه مسئولان قضایی و سایر مسئولان در این حوزه کمک کنند تا بتوانیم محورها را به تجهیزات الکترونیک و هوشمندِ ثبت و ضبط تخلفات رانندگی تجهیز کنیم.

فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب فارس تصریح کرد: با تمام کمبودها و نقایصی که شاید در زمینه حمل و نقل و راهداری و پلیس وجود داشته باشد من و همه همکارانم در نیروی انتظامی و همه راهداران عزیز که به صورت شبانه روزی در راه ها حضور دارند از هیچ تلاشی دریغ نکرده ایم و نخواهیم کرد و باید تلاش کنیم تا بتوانیم در کاهش تصادفات و پیشگیری از حوادث نقش برجسته ای داشته باشیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۹:۴۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین