چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 59 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 13

پیشنهاد پرداخت 270 میلیون تومان تسهیلات به سیل‌زدگان لارستان

  رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: براساس جلسات فشرده تخصصی، قرار بر آن شد تا به واحدهای نیازمند تخریب یا نوسازی ۲۰۰ میلیون تومان وام، ۳۰ میلیون تومان بلاعوض،…

 

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: براساس جلسات فشرده تخصصی، قرار بر آن شد تا به واحدهای نیازمند تخریب یا نوسازی ۲۰۰ میلیون تومان وام، ۳۰ میلیون تومان بلاعوض، ۲۰ میلیون تومان معیشتی و ۲۰ میلیون تومان نیز اسکان موقت پرداخت شود.

به گزارش میلاد لارستان، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به همراه داریوش دهقان معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان و زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در بخش سیل‌زده بیرم حضور یافتند و از نزدیک وضعیت مناطق سیل زده بخش را مورد ارزیابی قرار دادند.

در حاشیه این بازدیدها، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با حضور در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از پای کار بودن همه دستگاه‌های خدمات‌رسان اعم از بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، هلال‌احمر، راه، بخشداران، فرمانداران، استاندار، وزیر کشور وغیره در سیل خطه لارستان به ویژه بخش بیرم، اظهار کرد: کار بنیاد مسکن پس از فروکش‌کردن سیل بسیار سنگین‌تر می‌شود چراکه می‌بایست با شناسایی نقاط آسیب و جمع‌آوری آمار، براساس آن به ارائه خدمات بپردازد.

اکبر نیک‌زاد با بیان اینکه همه واحدهای خسارت‌دیده اعم از آسیب‌دیده و تخریب‌شده شناسایی شده‌اند، افزود: پیشنهادات لازم نیز برای دولت ارسال شده است که در جلسه امروز یا یکشنبه هفته آینده هیأت دولت مصوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد بازسازی بنیاد مسکن با فاصله کوتاهی پس از سیل کار خود را آغاز کرده و ساختمانی را برای ارائه خدمات به مردم تجهیز کرده است، تصریح کرد: درخصوص زیرساخت‌ها نیز شهرداری، فرمانداری و همه به تکاپو افتاده‌اند که در این سیل همه نقاطی را که امکان آسیب اعم از معابر، ساختمان‌های عمومی، رودخانه‌ها و غیره را ایمن‌سازی کرد تا در بارندگی‌های آینده مشکل حادث نشود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اذعان به اینکه در این سفر درخصوص موضوعات مختلفی نظیر ساخت فوری مسکن بررسی‌های لازم صورت گرفت، ادامه داد: کار آواربرداری شروع شده و در زمینه رودخانه‌ها و معابر نیز به ویژه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیاز به توجه بیشتر است که در این خصوص با معاون عمرانی وزیر کشور به شکل تلفنی رایزنی شد که قول کمک دادند.

نیکزاد با ابراز امیدورای از پیشرفت در کار طی چند ماه آینده با همکاری نهادهای مختلف به ویژه بنیاد مسکن در بُعد ساخت مسکن سیل‌زدگان و اصلاح زیرساخت‌هایی همچون رودخانه‌ها و معابر، عنوان کرد: براساس جلسات فشرده تخصصی، قرار بر آن شد تا واحدهای تخریب یا نوسازی ۲۰۰ میلیون تومان وام، ۳۰ میلیون تومان بلاعوض، ۲۰ میلیون تومان معیشتی و ۲۰ میلیون تومان نیز اسکان موقت پرداخت شود.

این مسئول با بیان اینکه در مجموع ۲۰۰ میلیون تومان در قالب وام و ۷۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پیشنهاد شده است، افزود: با توجه به حضور نمایندگان دولت و مجلس و همچنین ستاد حوادث در جلسات برگزار شده، به احتمال قریب به یقین این پیشنهاد مورد تصویب دولت قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا امکان افزایش سقف میزان وام‌های بلاعوض وجود دارد، یادآور شد: در مراحل بازسازی مسئولانی که برای نظارت بر انجام کار در محل حضور پیدا می‌کنند، می‌توانند در این خصوص تجدیدنظر کنند، همانگونه که با حضور رئیس جمهور در منطقه «سی‌سخت» و تقاضای مردم برای حل مشکل تکمیل واحدهای مسکونی، ۵۰ میلیون تومان وام تکمیلی پرداخت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز مقداری بلاعوض پرداخت کرد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با اشاره به اینکه خوشبختانه در روند آواربرداری مشکل خاصی وجود ندارد و ماشین‌آلات استان فارس در منطقه بیرم فعال است، اضافه کرد: طبق هماهنگی با مدیرکل بنیاد مسکن فارس، هر تعداد ماشین‌آلات برای آواربرداری نیاز باشد، حتی امکان تأمین از سایر استان‌ها نیز وجود دارد.

نیکزاد با اشاره به فعالیت ستاد بازسازی بنیاد مسکن در بیرم لارستان بیان داشت: ستاد بازسازی واحدهای خسارت دیده در شهر بیرم لارستان راه اندازی شده که متقاضیا ن خسارت دیده می‌توانند با مراجعه به این ستاد تمام فرآیندهای لازم در خصوص نام نویسی و تشکیل پرونده را انجام دهند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور که در لارستان حضور یافته بود علاوه بر بازدید از بخش سیل زده بیرم، از محلات قدیمی و فرسوده لارستان نیز بازدید داشت همچنین وی با همراهی نماینده مردم لارستان،خنج،گراش و اوز از میزان پیشرفت طرح های مسکن ملی بازدید و بر ضرورت تکمیل مسکن های ملی تا سال آینده تأکید کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۷:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین