شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۷ب.ظ
::آخرین مطلب 37 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

۲۷۴ واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل بیرم در مراحل پایانی بازسازی است

فرماندار ویژه لارستان گفت: ۲۷۴ واحد مسکونی که در سیل دیماه ۱۴۰۰ در بخش بیرم این شهرستان دچار آسیب و یا ترک خوردگی شده بودند با اعطای تسهیلات و وام…

فرماندار ویژه لارستان گفت: ۲۷۴ واحد مسکونی که در سیل دیماه ۱۴۰۰ در بخش بیرم این شهرستان دچار آسیب و یا ترک خوردگی شده بودند با اعطای تسهیلات و وام های بلاعوض مرمت شده‌اند یا در مراحل پایانی بازسازی هستند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایرنا داریوش دهقان  اظهار داشت: به هر یک از این واحدهای مسکونی آسیب دیده مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره اعطا شد.
وی بیان کرد: مجموع واحدهای مسکونی تخریبی ناشی از سیل دیماه ۱۴۰۰ در بیرم لارستان نیز ۴۱۵ مسکن بوده که ۲۰۸ مورد از این مجموع شهری و و ۲۰۷ خانه نیز روستایی هستند.

وی یادآور شد: برای هر کدام از این واحدهای احداث شده در مناطق شهری مبلغ ۱۵۰ و در روستاها هم ۱۲۰ میلیون تومان به صاحبان این خانه وام پرداخت شده که بخش عمده ای از آنها نیز در مرحله دریافت آخرین قسط خود هستند. وی گفت: برای هر کدام از این واحدهای احداثی هم مبلغ ۵۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت شده است.

دهقان تصریح کرد که البته این میزان تسهیلات پرداختی علاوه بر کمک های موردی و یا تامین بخشی از مصالح ساختمانی مورد نیاز سیل زدگان از جمله سیمان و میلگرد به مردم سیل زده این منطقه است .

فرماندار ویژه لارستان همچنین یادآور شد که در زمینه تامین لوازم خانگی تاکنون در ۲ مرحله کمک های ارسالی از سوی بنیاد برکت و نهادهای حمایتی به سیل زدگان تحویل داده شده است.

او بیان داشت: تاکنون رقمی افزون بر ۲۷۰ میلیارد ریال انواع لوازم خانگی به مناطق سیل زده جنوب فارس تحویل شده که بخش عمده ای از این محموله های کمکی به مردم و افراد مشمول در شهر بیرم بوده است.

بارش های سیل آسای اخیر در روزهای ۱۲ و ۱۳ دیماه ۱۴۰۰ به یک هزار و ۳۸۳ واحد مسکونی شهری و روستایی در جنوب استان فارس خسارت زد که ۸۳۶ واحد مسکونی از این تعداد تخریبی و نیازمند بازسازی و ۵۴۷ مورد تعمیری است. سیل همچنین رقمی افزون بر۵۱۰ میلیارد ریال به زیرساخت ها اعم از پل و ابنیه ها و دیوارهای حایل و زیرسازی و آسفالت روستاها در جنوب فارس خسارت وارد کرده است.

یادآور می شود ۲۸۰ میلیارد ریال از این میزان خسارت در شهرستان لارستان و ۲۳۰ میلیارد ریال نیز مربوط به شهرستان لامرد است. سیل همچنین افزون بر هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به زیرساخت ها و بخش های مختلف امور زیربنایی از جمله در حوزه راه و کشاورزی در شهرهای جنوبی فارس خسارت زد و موجب کشته شدن پنج نفر در این مناطق شد.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین