جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۶ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

پرداخت وام مسکن به سیل‌زدگان بیرم از سال جدید آغاز می‌شود

نشست شورای اداری بخش بیرم لارستان به منظور بررسی ساماندهی وضعیت سیل زدگان برگزار شد و همچنین یک طرح آبرسانی در بالاده بیرم این روستا افتتاح شد. به گزارش میلاد…

نشست شورای اداری بخش بیرم لارستان به منظور بررسی ساماندهی وضعیت سیل زدگان برگزار شد و همچنین یک طرح آبرسانی در بالاده بیرم این روستا افتتاح شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، جلسه شورای اداری بخش بیرم لارستان با حضور فرماندار لارستان و جمعی از مسؤولین شهرستان و بخش بیرم برگزار شد.

در این نشست که به منظور بررسی مشکلات سیل زدگان بیرمی  و تحقق وعده ها برگزار شده بود، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان گزارشی از وضعیت سیل و خسارات ارائه کرد.

امیر برومند در این نشست با اشاره به تشکیل پرونده های احداث و تعمیر مسکن اظهار داشت: سیل در بخش بیرم لارستان به منازل مسکونی بسیاری خسارت وارد کرده بود،۱۶۵ مورد آوار برداری منازل انجام گرفته است و در بحث مسکن روستایی ۴۰۰ پرونده برای احداث مسکن جدید و تعمیر ۴۲۰ واحد مسکونی تشکیل شده است.

وی افزود: در بحث مسکن شهری بیرم نیز برای ۱۱۰۰ واحد مسکونی احداثی و تعمیری تشکیل پرونده شده است که پرداخت وام های ساخت و ساز از سال ۱۴۰۱ شروع خواهد شد.

فرماندار لارستان نیز از جذب اعتبار برای اجرای طرح آبخیز داری بیرم سخن گفت و بیان داشت: برای اجرای طرح شش گانه آبخیز داری در بخش بیرم ۳۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده است و همچنین یک میلیارد تومان اعتبار به بهسازی سدخاکی بستکویه و یک میلیارد برای تغذیه مصنوعی آبخوان بالاده بیرم اختصاص یافته است.

موضوع برق رسانی به شهرک صنعتی بیرم از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود که با اختصاص بودجه ۷۰۰ میلیون تومانی پروژه برق رسانی به این شهرک صنعتی انجام خواهد گرفت.

اهدای ۲۹۰ رأس دام به خسارت دیدگان سیل در بیرم

در جریان سیلی که در بخش بیرم به وقوع پیوسته بود خساراتی به دامداری مردم این بخش وارد شده بود که در این نشست از اهدای ۲۹۰ رأس دام سبک و سنگین توسط کمیته امداد امام خمینی(ره)  به سیل زدگان بیرمی گزارش داده شد.

اعطای نمایندگی هلال احمر به بخش بیرم لارستان از دیگر امور مطرح شده در این نشست بود که مقرر شد در صورت تامین زمین،مجوز راه اندازی نمایندگی در این بخش اخذ شود.

افتتاح طرح آبرسانی در بالاده بیرم

 طرح بازسازی و لوله گذاری شبکه توزیع بالاده بیرم به متراژ ۱۱ کیلومتر مربع با اعتبار ۲ میلیاردی با حضور داریوش دهقان فرماندار لارستان افتتاح گردید که در نتیجه آن جمعیت ۲۳۰۰ نفری به آب شرب دسترسی خواهند داشت.

گفتنی است، پیش از نشست شورای اداری بخش بیرم، فرماندار لارستان نشستی با طلاب،علما،دانشجویان و  بانوان این بخش داشت که مسائل و مشکلات خود از جمله احداث فرهنگسرا، پارک بانوان و راه اندازی مرکز مشاوره را خواستار شدند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲:۲۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین