جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۴ق.ظ
::آخرین مطلب 8 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

موافقت با اجرای پایلوت طرح ملی مدیریت جامع حوزه های آبخیز در لارستان

در دیدار معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در تهران موافقت شد، پایلوت طرح ملی مدیریت جامع حوزه آبخیز…

در دیدار معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با معاون وزیر و رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در تهران موافقت شد، پایلوت طرح ملی مدیریت جامع حوزه آبخیز در شهرستان لارستان اجرا شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، پیرو هماهنگی های بعمل آمده توسط نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز؛ داریوش دهقان معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با دکتر منصور رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست فرماندار ویژه لارستان در سخنانی گفت: مدیریت جامع حوزه آبخیز موثرترین راه مقابله با خشکسالی، سیل و حفظ امنیت غذایی است، که می طلبد پایلوت طرح ملی مدیریت جامع حوزه آبخیز در شهرستان بزرگ لارستان اجرایی شود.

رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در سخنانی اهداف طرح را تشكيل كارگروه شهرستاني به رياست فرماندار، دبيري اداره منابع طبيعي شهرستان و عضويت ادارات شهرستان، تشکیل کمیته فنی بین بخشی و شروع توانمندسازي جوامع محلي در روستاها به صورت پايلوت بيان كرد.

منصور اضافه کرد: در گام نخست باید به روشهای مختلف آموزشی به ویژه انجام کارهای تسهیل گری و ارائه آموزش های کاربردی ارتباطی خوبی با مردم با هدف آگاه سازی برقرار کرد.

وی اظهارکرد: باید جوامع محلی را نسبت به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی، جنگل ها، مرتع و حوزه های آبخیز مطلع کرد تا بدانند منافع حاصل از این حفاظت به مردم می رسد.

رئیس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور در پایان با اجرایی شدن پایلوت طرح ملی مدیریت جامع حوزه آبخیز در شهرستان لارستان موافقت و دستورات لازم را صادر کرد.

اجراي پایلوت طرح ملی مدیریت جامع حوزه آبخیز، برنامه‌ريزي جامع و هماهنگ منابع در حوزه آبخيز به منظور حفظ، احياي و بهره‌برداري معقول از منابع طبيعي و جلوگيري از بروز اثرات زيانبار در محيط زيست است و اين طرح با انجام انسجام سازماني، توانمند‌سازي سازمان‌هاي دولتي و غير دولتي، تشكيل سازمان‌ها و نهاد‌هاي مردمي به دنبال مديريت پايدار به منظور دستيابي به امنيت غذايي، سودآوري، حفاظت از منابع طبيعي، محيط زيست، توسعه روستايي و غیره است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۸:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “موافقت با اجرای پایلوت طرح ملی مدیریت جامع حوزه های آبخیز در لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    خدا قوت جوانمرد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین