دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۲ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

واکنش بیت آیت الله آیت اللهی به سخنان امام جمعه لار در خصوص “مصلی نیمه کاره”

به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام موسوی خرم امام جمعه لار در نمازجمعه  این هفته با بیان اینکه بنا به یک وسعت نظر که حضرت آیت‌الله آیت‌اللهی(ره) داشت، ایجاد یک…

به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام موسوی خرم امام جمعه لار در نمازجمعه  این هفته با بیان اینکه بنا به یک وسعت نظر که حضرت آیت‌الله آیت‌اللهی(ره) داشت، ایجاد یک مصلی در شأن مردم لارستان را تشخیص دادند و با همت خیرین این کار آغاز شد، اظهار داشته بود: با تهیه زمین، بخش زیادی از پیشرفت فیزیکی نیز صورت گرفت اما بیش از ۱۰ سال است که مراحل ساخت متوقف و به همین وضع باقی مانده و متأسفانه بخش‌هایی از آن دچار فرسودگی شده است.

امام جمعه شهر لار با اذعان به اینکه به دلیل کمبود فضای فیزیکی مسجد جامع لار به ویژه در بعضی مناسبت‌های خاص مثل ماه مبارک رمضان مردم به ناچار در حیاط مسجد در هوای گرمای ۵۰ درجه حضور می‌یابند، عنوان  داشته بود: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی بدلیل محدودیت‌های خاص شرعی نظیر اجرای سرود و پخش آهنگ امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه مصلی نیمه‌کاره شهر لار دارای ۵ سوله بزرگ است و اگر در اختیار جوانان و نوجوانان اعم از برادران و خواهران جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد، می‌توان کارهای با کیفیت و بزرگ انجام داد، افزوده بود: برای تجمعات ملی و مذهبی نظیر راهپیمایی ۲۲ بهمن، روز قدس، نماز اعیاد فطر و قرآن، فضای کار وجود ندارد.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه در حدود ۶ سال تلاش زیادی برای تحقق ساخت پروژه مصلی شهر لار به نتیجه برسد، تصریح کرده بود: خواست ما از آقازاده‌های مرحوم آیت‌اللهی(ره) و ورثه ایشان دکتر بروجردی آن است که به این مسئله ورود و آن را حل کنند چرا که این یک مطالبه جدی مردم و خیرین است.

 درپی سخنان حجت الاسلام موسوی خرم در نمازجمعه هفته گذشته شهر لار  پیرامون موضوع “مصلای لار” و خطاب قرار دادن بیت مرحوم آیت‌الله العظمی آیت‌اللهی جهت تکمیل مصلا، این بیت طی بیانیه‌ای به این سخنان واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است:

یا ایُّها الذین آمَنُوا اِجتَنِبُوا کثیراً مِن الظَّنِّ…

لازم دانسته درپی سخنان امام جمعه محترم لار، درخصوص مصلای اعظم لار، به‌صورت مختصر، نکاتی را بیان نماییم:

۱-شش سال تلاش که بیان فرموده‌اند، آیا در این مدت تقاضای جلساتی را فرموده‌اند که مشکل حل شود؟ آیا اطلاعات لازم را کسب نموده‌اند؟

۲-گره‌ای که با دست باز می‌شود لازم نیست ذهنیت مردم را مشوش نموده و افرادی را مظلوم و پیگیر مشکلات مردم قلمداد نموده و دیگرانی را ظالم دانسته که برای منفعت دنیایی، از امور قدسی نیز سوء استفاده نمایند.

۳-تمامی قضایای مصلی طی نامه‌ای مفصل، بدون اینکه عمومی شود و ذهن مردم دچار تشویش گردد، خدمت امام جمعه محترم لار ارسال می‌گردد.

بیت مرحوم حضرت آیت‌الله‌العظمی آیت‌اللهی(ره)/ ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۸:۱۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین