شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 46 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

استاندار فارس: مدیران پیگیر رفع مشکلات حوزه صادرات استان باشند

استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از صادرکنندگان این استان گفت: مدیران و مسئولان مرتبط با صادرات، رفع مشکلات این حوزه را به عنوان یک اولویت مهم…

استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم حمایت همه جانبه از صادرکنندگان این استان گفت: مدیران و مسئولان مرتبط با صادرات، رفع مشکلات این حوزه را به عنوان یک اولویت مهم به شکل ویژه دنبال کنند.

به گزارش ایرنا، محمد هادی ایمانیه، سه شنبه در نشست با جمعی از صادرکنندگان استان فارس در شیراز افزود: نیاز امروز استان این است شاخصه‌های رقابتی در بحث صادرات بازنگری شود تا بتوانیم پاسخگوی نیاز بازار سرمایه گذاری باشیم.

او ادامه داد: ایجاد زمینه و شرایط مناسب برای انجام صادرات از وظایف مدیران است و مدیری که نتواند به این وظیفه خود به خوبی عمل کند جایگاهی در بین صادرکنندگان نخواهد داشت.

وی با اشاره به پروژه در دست اجرای پایانه صادراتی فارس بیان کرد: این پروژه ۱۷ سال است که به طول انجامیده که اگر به همین روال پیش رویم ۱۷ سال دیگر هم به نتیجه نخواهد رسید و لذا ضرورت دارد که با نگاه ویژه دنبال شود.

استاندار فارس در پاسخ به یکی از دغدغه‌های صادرکنندگان استان یعنی افزایش هشت برابری هزینه گاز واحدهای تولیدی، خواستار تنظیم نامه‌ای با امضای تولید کنندگانی که از این بابت دچار لطمه و آسیب شده‌اند شد تا در سطح ملی این موضوع پیگیری شود.

ایمانیه از صادرکنندگان خواست که در بحث صادرات به کیفیت کالا و محصول صادراتی توجه و اهتمام ویژه داشته باشند تا اعتبار و آبروی استان و کشور حفظ شود.

وی در خصوص پیگیری رفع مشکل صادرکننده گیاهان دارویی هم قول مساعد داد و در بحث پرداخت تسهیلات ارزی به سرمایه گذاران و تولید کنندگان نیز از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست که موضوع را پیگیری کند.

 

موانع راه‌اندازی پرواز کارگو فرودگاه لارستان را رفع کنید

فرودگاه بین‌المللی لارستان در زمره ۶ فرودگاه برتر کشور به لحاظ پروازهای خارجی قرار دارد. این فرودگاه از فرودگاه‌های قدیمی کشور محسوب می‌شود. در طول هفته پروازهای مختلف خارجی و داخلی از این فرودگاه برقرار است.

بدلیل حضور گسترده مردم لارستان در کشورهای حوزه خلیج فارس زمینه‌ها و پتانسیل لازم برای برقراری پروازهای باربری علاوه بر پروازهای مسافری وجود دارد.

سالهاست که وعده برقراری پروازهای باری یا همان کارگو از سوی مسئولان به ویژه مدیران فرودگاه لارستان مطرح می‌شود اما هربار این موضوع بسیار مهم مورد غفلت و فراموشی قرار می‌گیرد.

متأسفانه مسئولان ارشد لارستان هیچ گاه به طور شفاف علت تعلل در تحقق این موضوع مهم را برای مردم شرح نداده‌اند.

با وجود فراهم بودن زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز(بنا به مصاحبه‌های مسئولان فرودگاه لارستان)، مشخص نیست چرا در امر راه‌اندازی پرواز باربری تعلل می‌شود.

از مدیران ارشد استان فارس اعم استاندار فارس، معاونین اقتصادی و برنامه‌ریزی یا حتی دستگاه‌های نظارتی و امنیتی تقاضا می‌شود در خصوص علل و موانع موجود در مسیر این پروژه اقتصادی ورود کنند و در صورت نیاز با خاطیان برخورد شود.

امید می‌رود این طرح که سال‌هاست در زمره مطالبات مردم لارستان قرار دارد، با عنایت و تلاش مدیران جهادی و انقلابی به ثمر بنشیند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۹:۲۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “استاندار فارس: مدیران پیگیر رفع مشکلات حوزه صادرات استان باشند”

  1. ناشناس گفت:

    فعالیت و اختیارات گمرک لارستان بسیار محدود وامکان صادرات از فرودگاه بین المللی لار وجود ندارد . بنابراین ابتدا زیر ساخت باید اماده کرد تا زمینه صادرات فراهم گردد . یک نیم نگاهی به گمرک لامرد داشته باشیم ببینیم انجا در چه حجمی صادرات صورت میگیرد. به خودمان چه باید گفت؟؟!! فقط اظهار تاسف

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین