شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۷ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 16

افزایش ۲۰۰ درصدی تعداد متوفیان ناشی از تصادفات در جنوب استان فارس

رئیس پلیس راه جنوب فارس گفت: متاسفانه به خاطر چند تصادف دسته‌جمعی در محورهای ذکر شده امسال نسبت به سال گذشته با افزایش ۲۰۰ درصدی تعداد متوفیان و افزایش ۱۵۰…

رئیس پلیس راه جنوب فارس گفت: متاسفانه به خاطر چند تصادف دسته‌جمعی در محورهای ذکر شده امسال نسبت به سال گذشته با افزایش ۲۰۰ درصدی تعداد متوفیان و افزایش ۱۵۰ درصدی مجروحین ناشی از تصادفات در جنوب استان روبرو هستیم.

به گزارش میلاد لارستان حمدالله هوشمندی در گفت‌وگو با شیرازه با بیان اینکه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ از ۲۵ اسفندماه شروع شده و تا پایان چهاردهم فروردین ماه سال جاری ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم بین پلیس و تمام سازمان های امدادی و خدماتی از قبیل راهداری، اورژانس،هلال احمر و آتش نشانی صورت گرفته است.

 

هوشمندی با اشاره به اینکه در جنوب استان فارس بیش از ۴۰ تیم گشت آشکار و نامحسوس ۴ هزار و ۹۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی هشت شهرستان جنوب کشور در فارس را تحت پوشش قرار میدهند، اظهار کرد: در شورای راهبری استان فارس مقرر شد که تعدادی از خودروهای دیگر سازمان‌ها در اختیار پلیس قرار گیرد در همین راستا ۸ خودرو از فرمانداری ها در اختیار پلیس راه جهت برقراری امنیت جاده‌ها گذاشته شد.

 

رئیس پلیس راه جنوب استان فارس ادامه داد: پلیس با تمام امکانات خود به صورت شبانه روز و با هدف تسهیل در عبور و مرور خودروها، ایجاد امنیت ترافیکی و انتظامی و ارائه خدمات مطلوب به هموطنان به ویژه مسافرین نوروزی در جاده های استان فارس مشغول به ارائه خدمات می باشد.

 

هوشمند در ادامه سه عامل اصلی را در تصادفات دخیل دانست و گفت: تخطی از سرعت مطمئنه، خستگی و خواب آلودگی و تجاوز و انحراف به چپ عامل بیشترین تصادفات در استان فارس هستند .

 

وی به حادثه خیزترین محورها نیز اشاره ای کرد و افزود: تصادفات منجر به فوت بیشتر مربوط به محور لار به جهرم و محور دارالمیزان به لامرد بوده است،همچنین سه محور لار به جهرم، لار به بندرعباس و فیروز آباد به جم و عسلویه پر تردد ترین محورهای جنوب استان هستند.

 

رئیس پلیس راه جنوب فارس تصریح کرد: متاسفانه به خاطر چند تصادف دسته‌جمعی در محورهای ذکر شده امسال نسبت به سال گذشته با افزایش ۲۰۰ درصدی تعداد متوفیان و افزایش ۱۵۰ درصدی مجروحین ناشی از تصادفات در جنوب استان روبرو هستیم.

 

هوشمندی با بیان اینکه حدود ۹۴ درصد از محورهای مواصلاتی جنوب استان فارس به صورت دو طرف و کم عرض هستند به رانندگان توصیه کرد: از هرگونه تجاوز و انحراف به چپ پرهیز کنند چون این کار از طرف وسایل نقلیه می تواند منجر به حوادث دلخراش گردد

 

وی در انتها اظهار کرد: تاکید ما به تمام رانندگان و مسافرین و مهمانان نوروزی این است که حتما در سمت منتها علیه مسیر سمت راست خود حرکت کرده و از تجاوز و انحراف به چپ پرهیز کنند تا سفری ایمن را برای خود و دیگر هموطنان رقم بزنند.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۷ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین