چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 31 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
روایت شفاف از بودجه 121 میلیارد تومانی 1401 شهرداری لار در گفتگو با رئیس شورای شهر:

امسال درآمد نوسازی محلات در همان محله خرج میشود؛ 52 میلیارد تومان بودجه عمرانی مصوب شهرداری لار، عدالت محوری شعار بودجه 1401+ جدول محلات

به گزارش میلاد لارستان، بودجه‌ریزی یکی از مهمترین وظایف شورای شهر محسوب می‌شود و به عبارتی نقشه راه یکساله فعالیت های شهرداری را ترسیم می‌کند. بودجه‌ ریزی اگر براساس واقعیت…

به گزارش میلاد لارستان، بودجه‌ریزی یکی از مهمترین وظایف شورای شهر محسوب می‌شود و به عبارتی نقشه راه یکساله فعالیت های شهرداری را ترسیم می‌کند. بودجه‌ ریزی اگر براساس واقعیت و مبتنی بر برنامه‌ریزی و همچنین رفع مسائل و مشکلات و کمبودها ترسیم شود، اثربخش بوده و علاوه بر آنکه از هدررفت منابع جلوگیری می‌کند، می‌تواند منجر به پیشرفت و رشد شود.

برای اطلاع از وضعیت بودجه‌ شهرداری لار در سال ۱۴۰۱، خبرنگار میلاد لارستان گفت‌وگویی را با زینل قنبری رئیس شورای اسلامی شهر لار ترتیب داده است که در ذیل می‌خوانیم:

میلاد لارستان: لطفا در خصوص بودجه ۱۴۰۱ شهرداری لار و رقم آن بیشتر توضیح دهید.

یکی از وظایف اصلی و مهم شورای شهر تصویب بودجه سالانه شهرداری است . هر ساله در اواخر آذرماه شهرداری بودجه پیشنهادی خود را به شورا ارائه می‌دهد و شورا موظف است پیش از پایان سال پس از بررسیهای لازم، تصویب و برای اجرا به شهرداری ابلاغ کند. بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری لار با ۱۲۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و با ۱۳ درصد رشد نسبت به سال ۱۴۰۰ تدوین شده است.

با این اوصاف تحقق چند درصدی بودجه ۱۴۰۱ را پیش بینی می نمایید؟
با عنایت به تحقق ۷۰ درصدی بودجه در ۴ سال پیش، لازم است به میزان ۴۳ درصد رشد درآمد وجود داشته باشد تا امکان اجرای طرح های تصویب شده میسر شود. بدیهی است که در صورت عدم تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد بعضی از طرحها نیمه تمام می ماند.

آیا خیرین نیز در تامین اعتبار برای پروژه های شهرداری ها مشارکت دارند؟
سعی می‌کنیم بعنوان قسمتی از درآمدهای شهرداری، توجه خیرین گرامی را به حوزه شهرسازی نیز جلب کنیم.

مهمترین حوزه تخصیصی بودجه سال جاری شهرداری لار در چه راستایی است؟
شورای ششم تلاش کرده در بودجه سال ۱۴۰۱ تمرکز خود را بر بخش طرح های عمرانی که مبلغ آن ۵۲ میلیارد تومان است، قرار دهد . لذا طرح های مطرح شده از طرف شهرداری به دو بخش ذیل تقسیم کرده است .

۱- طرح های عمومی (مانند تکمیل ساختمان شهرداری، احیای بافت تاریخی و …)که همه شهروندان عزیز لار از آن بهره مند می شوند.
۲- طرح های محلات که خاص یک محله تعریف می‌شوند مانند آسفالت کوچه، احداث پارک محله ای و …

یکی از مهمترین مشکلات شهری، درخواست های محلات شهر لار در خصوص مشکلات موجود و بیان و ارائه آن به شهرداری لار است که همه ساله توسط رسانه های منطقه نیز به صورت مطالبه بیان میشود. مشکلات محلات در کجای بودجه ۱۴۰۱ قرار دارد؟

برای تشخیص اولویت مد نظر محلات ، شورا اقدام به برگزاری جلسه با یاوران شورا در محلات نمودو کلیه نیازمندی های مد نظر آنان را جمع آوری و براساس آن طی جلسات متعدد با شهرداری نسبت به تصویب آنها در قالب بودجه در حدیک سال ( سال ۱۴۰۱) اقدام نموده است.

فرآیند اختصاص بودجه به محلات چکونه بوده است؟
پس از اولویت بندی طرح های محلات شورا براساس سه عامل ذیل نسبت به اختصاص بودجه اقدام بعمل آورده است .
الف) توزیع متوازی بودجه: با رویکرد تخصیص عادلانه بودجه و جلوگیری از رشد نامتوازن در محلات با ملاک قراردادن تعداد پلاک های مسکونی واقع در هر محله برای محلات بودجه سرانه در نظر گرفته شده

ب‌) طرح های نیمه تمام که لزوما بدلیل شرایط فیزیکی و یا قدمت طرح میبایست در سال ۱۴۰۱ به اتمام برسند ( مثال پل ها و بعضی از پارک های محله ای )
ج) جبران محرومیت: بعضی از محلات واقع در شهر قدیم بعنوان محله کم برخوردار محسوب و مبالغی بیش از بودجه سرانه به آنها تخصیص داده شده است .

 

 

آیا در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری لار امکان الحاق ردیف های بودجه ای نیز وجود دارد؟ اگر بتوان در صورت امکان بسته های سرمایه گذاری را نیز در الحاقیه بودجه ۱۴۰۱ گنجاند می توان به ردیف درآمدی شهرداری (و البته بازپرداخت سرمایه گذاری در سالهای بعد) کمک نمود. در این خصوص نیز لطفا توضیحاتی ارائه فرمایید.
در قالب اصلاحیه بودجه امکان استفاده از سرمایه سرمایه‌گذاران وجود دارد.

نکته حائز اهمیت بودجه ۱۴۰۱ شهرداری لار چیست؟
یکی از نکات مهم بودجه ۱۴۰۱ این است که جهت تشویق و ترغیب شهروندان عزیز مقرر شده که درآمد ناشی از پرداخت عوارض نوسازی توسط محلات در همان محله هزینه شود. ضمنا جهت تنویر افکار عمومی و در راستای شفاف سازی جدول طرح های عمرانی مربوط به سال ۱۴۰۱ به پیوست به استحضار همشهریان عزیز رسانده می شود.

همچنین بدلیل تغییر در نحوه بودجه ریزی که متفاوت با گذشته میباشدواضح است در این روش که شورا سعی کرده با رویکرد عدالت محوری و مشارکت مردمی (خرد جمعی)گام بردارد نواقص و اشکالاتی وجود دارد که امیدوارم با تجربه بیشتر و همچنین ارائه طریق همشهریان عزیز نواقص موجود در بودجه سال های آینده مرتفع گردد
در پایان یادآوری می‌گردد، جدول کامل بودجه سال ۱۴۰۱ در سایت شهرداری لار برای اطلاع شهروندان درج شده است.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۷:۴۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “امسال درآمد نوسازی محلات در همان محله خرج میشود؛ 52 میلیارد تومان بودجه عمرانی مصوب شهرداری لار، عدالت محوری شعار بودجه 1401+ جدول محلات”

  1. ناشناس گفت:

    شورای شهر این دوره فقط حرف میزند و عکس یادگاری میگیرد. صد رحمت به شوراهای دوره قبل

  2. ناشناس گفت:

    شورای شهر، لطفا فقط یک عملکرد مثبت خودشون را بیان کنن!!!

  3. ناشناس گفت:

    واسه ورودی های پنجگانه لار فقط یک میلیلرد تومان اختصاص دادند.این یعنی چی؟ یعنی اینکه هیچ کاری نمی خواهد انجام دهند.و همچنین ۱۰۰ میلیون تومن برای پارک شهر .که این هم همان معنی را می دهد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین