شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۵ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

منتظر ارائه عملکرد یک ساله شورای ششم لار هستیم!

هر چهار سال یکبار مردم شهر لار همچون سایر مناطق کشور  با امید به وعده های نامزدهای انتخابات شورای شهر، پای صندوق‌ رأی می‌روند، به افراد مورد نظر خود رأی…

هر چهار سال یکبار مردم شهر لار همچون سایر مناطق کشور  با امید به وعده های نامزدهای انتخابات شورای شهر، پای صندوق‌ رأی می‌روند، به افراد مورد نظر خود رأی می‌دهند و با شروع فعالیت‌ شورا، از منتخبین خود انتظار پاسخگویی و شفافیت در عملکرد مدیریت شهری و توسعه ای را دارند. خواسته بحقی که هیچگاه به درستی برآورده نشده است.

پس از گذشت یک سال از دوره ششم شورای شهر لار، شهروندان امید دارند منتخبان آنها همچنان که قبل از انتخابات در کوچه ها و محله ها و درب منازل مردم و در میان مردم به مشکلات آنها گوش جان می سپردند بعد از انتخاب شدن نیز شهروندان را نامحرم امورات شهری و تصمیمات و آرا خود ندانسته و آنها را مطلع سازند.

شفافیت در اموری که به عهده شورای شهر گذاشته شده است، بر عملکرد شوراها تاثیر گذار است ، به طوری که هر چه شفافیت بر وظایف آنها بیشتر باشد عملکرد و کارایی شورا در توسعه و آبادانی شهر بیشتر خواهد شد چرا که شورای شهر دروازه ورود به شهرداری است و شفافیت در عملکرد و تصمیمات شورای شهر می‌تواند شفافیت را گام به گام به شهرداری دیکته کند تا مدیریت شهری از شاهراه شفافیت به تحول، پیشرفت و توسعه شهر کمک کند.

طراحی سایتی برای شورای شهر و یا پیوستن به سامانه شفافیت، به نحوی که شهروندان بتوانند به مصوبات، آرا و نظرات و گزارش مستمر عملکرد شورا و شهرداری دسترسی داشته باشند می تواند گام مهمی در عمل به وعده شفافیت باشد.

حوزه بیلان مالی، قراردادها، معاملات و شهرسازی به‌ویژه بخش صدور مجوزهای ساختمانی و برگزاری شفاف مناقصات و مزایده ها از گلوگاه‌های مهم شفافیت در شهرداری هستند که شورای شهر می بایست در جهت نظارت کامل بر این امور، شفافیت آنها را از شهرداری مطالبه نمایند.

امیدواریم در اسرع وقت مردم در جریان عملکرد یک ساله شورا شهر قرار گرفته و رئیس جدید شورا نیز برنامه یک ساله آینده شهری را برای مردم ترسیم نماید.

یادداشت: محمد مظفری

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

4 Responses to “منتظر ارائه عملکرد یک ساله شورای ششم لار هستیم!”

  1. ناشناس گفت:

    شورای ششم فقط مردم را سر کار گذاشت و جای بسی تاسف است که روزنامه میلاد از انها حمایت میکند ؟؟!! چرا معلوم نیست !!

  2. ناشناس گفت:

    از حیث تعداد ؛بیشترین وعده مشترک این افراد قبل از انتخابات، شفاف سازی و توسعه شفافیت عملکرد شهرداری و تامین درامد پایدار بود.
    در حال حاضر نه تنها اقدامات و صورت های مالی شهرداری شفاف نشده بلکه اصلا حضور خود آقایان در لارستان و جلسات شورا نیز در هاله ای از ابهام قراردارد. درآمد پایدار که بماند.
    متاسفانه تاکنون رخوت عجیبی بر این شورا حکمفرما بوده که امید است در ادامه تغییری رخ دهد.

  3. ناشناس گفت:

    عملکرد این شورا : صفر
    یک مشت جلسات بی سر و ته و بی نتیجه
    شما چهره شهر رو ببینید. ایا تو این یکسال تحولی در شهر مشاهده میکنید؟
    شهر شده سگ دونی کسی نیست جمعشون کنه؟ وظیفه شهردار و شورای شهر چیه پس؟

  4. 2 گفت:

    ما هم با شما موافقیم و طرفدار شفافیت اما زمان دکتر جعفرپور شما به عنوان مسئول دفتر کدام یک از کارها را انجام دادید؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین