پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 17 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

شورای شهر لار پاسخگو و شفاف‌تر می‌شود

حدود دو ماه دیگر شورای ششم شهر لار یک‌ساله می‌شود اما تاکنون از «شفافیت» و «اطلاع‌رسانی» این شورا علیرغم شعارهای غالب اعضا در ایام انتخابات، خبری نیست! این نقد درکنار…

حدود دو ماه دیگر شورای ششم شهر لار یک‌ساله می‌شود اما تاکنون از «شفافیت» و «اطلاع‌رسانی» این شورا علیرغم شعارهای غالب اعضا در ایام انتخابات، خبری نیست!

این نقد درکنار دیگر نقدها، به شورای ششم وارد است و اساسا در فقدان اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع اگر اقدامی نیز انجام شود نمی‌تواند اثرگذاری لازم و استقبال شهروندان را درپی داشته باشد.

مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر لار در این‌باره گفت: انتقادِ کم‌کاری در اطلاع‌رسانیِ اقدامات شورای ششم کاملا وارد است از این‌رو تمهیداتی انجام شده تا هم مصوبات، رویکردها و حتی اظهارنظرهای اعضای این شورا هم اسناد و صورت‌های مالی و دیگر مدارک مورد نیاز شهروندان را در یک سامانه بارگذاری و ارائه گردد. بر همین اساس سامانه‌ای ایجاد شده که در طراحی آن تلاش گردیده مشارکت شهروندان نیز در فرایند تصمیم‌سازی و مدیریتِ شهر دیده شود.

حمید منشی افزود: برای پاسخگویی و اطلاع‌رسانی بهتر نیز مجموعه‌ای از اقدامات پیش‌بینی شده که می توان به دعوت از خبرنگاران برای حضور در نشست‌های عادی و هفتگی شورا، ارائه گزارش‌های هفتگی یا ماهیانه به رسانه‌ها، حضور اعضای شورا در محلات مختلف شهر و برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ با شهروندان در مسجد محلات، تقویت روابط عمومی این شورا، برگزاری نشست‌های خبری دوره‌ای باحضور اصحاب رسانه و… را اشاره نمود.

منشی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر به عنوان پارلمان شهری باید پیشرو در ایجاد شفافیت و پاسخگویی باشد تاکید کرد: امیدواریم با راه‌اندازی سامانه شفافیت و اطلاع‌رسانی و پاسخگویی مداوم  علاوه بر ارتقا ارتباط و مشارکت‌پذیری با شهروندان  این روند را به الگویی برای دیگر نهادها و سازمان‌ها تبدیل نماییم

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۵:۴۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین