شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۲ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
شورای شهر لار با وجدان بیدار اقدام نماید

شهردار لار باید متخصص،‌ مجرب، پر ایده، جهادی، پای کار و مردمی باشد

موضوع انتخاب شهردار یکی از مواردی است که این روزها و با روی کار آمدن شورای ششم به عنوان یکی از مهمترین وظایف شورا در حال ارزیابی شدن است ….

موضوع انتخاب شهردار یکی از مواردی است که این روزها و با روی کار آمدن شورای ششم به عنوان یکی از مهمترین وظایف شورا در حال ارزیابی شدن است . در شهر لار نیز این مقوله در هفته جاری با اعلام اسامی ۶ نفر از افراد این موضوع مهم وارد فاز عملیاتی شده و طبق مصوبه شورا ابتدای هفته آتی افراد معرفی شده به ارائه برنامه های خود خواهند پرداخت و از بین ۶ نفر نهایتا دونفر انتخاب و پس از پرسش و پاسخ شهردار از بین این دو فرد برگزیده خواهد شد.

به گزلرش میلادلارستان ایجاد ساز و کار جدید در انتخاب شهردار و ارائه برنامه ها و مهمتر از آن پخش عمومی آن در نظر مردم موضوعی است که در جای تقدیر و تشکر از اعضای شورا دارد که همانا در راستای شفافیت به جلو خواهد رفت.

 از سوی دیگر در باب افراد معرفی شده از سوی شورای ششم و نیز شاخص های مهم شهردار جدید لار چند مورد قابل بحث است که به صورت تیتر وار اشاره می شود. لازم است اعضای شورای شهر لار با وجدان بیدار فرد مدنظر برای تصدی این سمت را با شاخص های زیر مطابقت داده و به انتخاب وی مبادرت ورزند. بی شک انتخاب اعضای شورای شهر در این مقطع کنونی بسیار مهم خواهد بود.

الف) مقوله جوانی و استفاده از پتانسیل تحرک پذیری و نشاط جوانی:
با بررسی سن ۶ گزینه معرفی شده می توان دریافت که اکثر افراد معرفی شده از اهالی دهه ۵۰ و ۶۰ بوده و از نیروی جوانی و شادابی برخوردارند اگرچه بیشترین سن درمیان اعضا از دهه ۴۰ و اوایل دهه ۵۰ نیز حاضرند. بی شک توجه به منویات رهبری در این خصوص و استفاده از نیروی جوانی در تصدی پست های مدیریتی امری شایسته و پسندیده خواهد بود.

ب)‌ تخصص
شاید سخن شهید چمران حجت را بر همه تمام نماید که کسی که تخصص ندارد تقوی ندارد. در خصوص انتخاب شهردار لار نیز باید به موضوع تخصص توجه نمود. در گزینه های معرفی شده جهت تصدی شهرداری لار اکثرا حوزه تخصصی را دارا می باشند اگرچه گزینه با مدرک غیر تخصصی نیز در بین معرفی شدگان به چشم می خورد.

ج) سابقه اجرایی در پست های مدیریتی
در بین افراد معرفی شده برای تصدی گری شهرداری لار سابقه اجرایی در کارنامه اکثر افراد مشاهده میشود اگرچه سمت های غیر مدیریتی نیز در برخی گزینه ها وجود دارد

د) سایقه اجرایی در پست های مدیریت شهری
مهمتر از سابقه مدیریت اجرایی،‌مقوله سابقه مدیریت شهری است که وجود تجربه در این خصوص می تواند به عنوان شاخصی ویژه مدنظر قرار گیرد و این در حالی است که در لیست ۶ نفره ارائه شده شاید نیمی از افراد سابقه مدیریت اجرایی شهری را نداشته باشند. بی شک مدیریت اجرایی شهری با مدیریت پشت میزی متفاوت خواهد بود.

ح) مدیریت جهادی
در راستای توسعه منطقه ای و شهری برخی اقدامات کارشناسی شده و دقیق بایستی با نگاه جهادی به جلو پرتاب شود. این سوال را اعضای شورای شهر باید از خود بپرسند که کدام یک از ۶ نامزد تصدی گری شهرداری لار نگاهی جهادی داشته و این تجربه را با خود به همراه نیز دارد.

و) نگاه ایده پردازانه و درآمد زا در راستای مدیریت شهری
شخص شهردار جهت توسعه شهری باید ایده داشته باشد، از ایده ها استفاده نماید، به ایده پردازان میدان دهد … از سوی دیگر باید در راستای کسب درآمد پایدار شهری از ایده ها بهره بگیرد حال باید اعضای شورای شهر این مهم را در بین گزینه ها بررسی نمایند. موضوعی که در برخی از گزینه ها بتوان یافت.

ز) مردمی بودن
به بیان بسیاری از افراد، یکی از ابزارهای شناخت مشکلات شهری و تلاش در راستای عمران منطقه ای مردمی بودن شهردار است. این مهم هم به شناخت شخص شهردار از زیرترین لایه های سطح شهر (به اصطلاح زیر پوست شهر) تا مرفه ترین آنها مربوط می شود و هم به در بین مردم بودن و پای درد دل آنها نشستن…

شاید شاخص های مهم دیگری نیز در این میان باشد که بتوان ذکر نمود . اما اهمیت موارد فوق به نظر بیشتر از سایر مقوله ها می باشد.

 

حال باید دید اعضای شورا از کدامیک از ۶ گزینه بینا، حیدری، گرامی، مریدی، وطن خواهی و یا یادگار فرد را انتخاب خواهند نمود.

مهدی حیدری : کارشناس ارشد عمران
مصطفی بینا:  کارشناس ارشد عمران
سحر یادگارفرد: دانشجوی دکتری شهرسازی
محسن وطن خواهی : دکتری تخصصی شهرسازی
بهزاد مریدی: فوق دکتری فلسفه زبان و ارتباطات
محمد امین گرامی : دانشجوی دکتری شهرسازی

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۶:۰۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین