چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

خلاء یک مرکز پایش مستمر مادر ونوزاد پس از زایمان در لارستان احساس می شود

یکی از پرسنل بخش زنان و زایمان علوم پزشکی لارستان گفت: خلاء یک مرکز پایش مستمر مادر ونوزاد پس از زایمان در لارستان احساس می شود. همزمان با ۱۵ اردیبهشت…

یکی از پرسنل بخش زنان و زایمان علوم پزشکی لارستان گفت: خلاء یک مرکز پایش مستمر مادر ونوزاد پس از زایمان در لارستان احساس می شود.

همزمان با ۱۵ اردیبهشت و روز جهانی ماما، خبرنگار میلاد لارستان به سراغ تعدادی از پرستاران بخش زنان و زایمان و زایشگاه بیمارستان امام رضا(ع) لار رفته و در گفتگویی کوتاه مواردی را با آنها به گفتگو نشسته است. بخش اول این مصاحبه را در ادامه می خوانیم:

کامیاب که با ۷٫۵ سال سابقه دربخش زنان و زایشگاه بیمارستان امام رضا (ع) فعالیت دارد در مصاحبه با میلاد لارستان اظهار داشت:کمبودهای بخش زنان و زایمان در حال حاضر بسیار کاهش یافته ولی در عین حال برخی از تجهیزات در حال استفاده نیازمند بازسازی و یا خرید مجدد میی باشند که از عهده مجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان خارج می باشد.

وی افزود: تعداد پرسنل بخش تعدادشان در بسیاری اوقات کمتر از حد نرمال بوده و باعث خستگی پرسنل میشود. این در حالی است که بر اساس ضوابط به ازای هر ۵ بیمار یک کادر درمان باید در حال فعالیت باشند که تحقق این امر نیازمند افزایش تعداد نیروها در این بخش می باشد.

این ماما تصریح کرد: متاسفانه بروکراسی اداری نیز در بسیاری اوقات باعث سردرگمی و شلوغی کارها می باشد چرا که برخی فعالیت های منشی گری را نیز پرسنل باید انجام دهند و این امر باعث خستگی مضاعف مجموعه خواهد گشت.

وی خاطر نشان کرد: در بخش زنان بیمارستان امام رضا(ع) ۱۴ پرسنل حضور دارند که این افراد در مقطع کارشناسی تحصیل نموده اند. همچنین در حال حاضر ۲۵ تخت فعال به صورت پایدار در این بخش از بیمارستان امام رضا(ع) وجود دارد که در برخی مواقع افزایش می یابد.

کامیاب یادآور شد: در مجموعه علوم پزشکی لارستان در حال حاضر ۲ بخش NICU در بیمارستان امام رضا(ع) در حال فعالیت اند و راه اندازی بخش مذکور در بیمارستان های تابعه نیز در دست اقدام می باشد.

وی ادامه داد: یکی از اقداماتی که باید در مجموعه علوم پزشکی لارستان در حوزه نوزادان و مادران می توان انجام داد، ایجاد مرکزی است که بتوان پس از زایمان مادران، مراقبت مادر و کودک را به طور مستمر و تا مدت زمان مشخص بعد از زایمان انجام داده و مدیریت نمود. مدیریت این مرکز را نیز می توان به مددکاری اجتماعی سپرد.

کامیاب عنوان کرد: متاسفانه چنین مرکزی در حال حاضر در مجموعه علوم پزشکی لارستان وجود نداشته و تنها اخیرا فرمهایی تهیه شده که بتوان به صورت تلفنی به مشاوره بعد از زایمان مادران از سوی بیمارستان پرداخت.

این پرسنل بخش زنان و زایمان بیمارستان لار گفت: بهترین خاطره بنده به دنیا آوردن اولین نوزادی بود که در دوره کارورزی این امر را تجربه نمودم و این خاطره شیرین همچنان ادامه دارد. تلخ ترین خاطره بنده هم درسال دوم کاری ام بود که نوزادی با پا به دنیا آمد و متاسفانه فلج شد تا کنون هم نتوانسته به زندگی عادی خود برگردد. البته در این اتفاق بنده دخیل نبودم اما متاسفانه مادر نوزاد دیر به مرکز مراجعه کرده بود که نهایتا این اتفاق رخ داد.

وی افزود: مهمترین دغدغه بنده آسایش و سلامت مردم هست که در این صورت ما هم آرامش بیشتری خواهیم داشت. از مجموعه علوم پزشکی لارستان نیز انتظار دارم که تلاش های پرسنل را مدنظر قراردهند، از شیفت های مستمر و خسته کننده تا اقدامات متفاوت کادر درمان مورد توجه مسئولین قرار گیرد. حقوق های پرسنل کفاف زندگی را نمی دهد و به میزان کارکرد درآمد وجود ندارد.

کامیاب تصریح کرد: با مرخصی های استعلاجی گاها موافقت نمی شود و تسهیلاتی از جمله کارانه که حق پرسنل است نیز با تاخیرات فراوان پرداخت میشود که شایسته است در خصوص پرداخت آن از سوی مجموعه علوم پزشکی لارستان تسریع نمود. تعداد پرسنل نیز نیازمند است که طبق قوانین موجود و مصوب افزایش یابد.

وی اضافه کرد: انتظارمان از مردم نیز این است که به اگر عارضه ای دچار شدند سعی نمایند در اولین فرصت ممکن به مرکز درمانی مراجعه نمایند تا در خصوص بهبود آنان بهتر بتوان اقدام کرد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۷:۳۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین