پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 22

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص بافت تاریخی لار چه قولی داد؟

معاون وزیر راه و شهرسازی در سخنانی اظهار داشت: قول مساعد میدهیم با توجه به پتانسیل های ارزشمند بافت تاریخی لار و همت مردم در حفظ این بافت از جمله برکه…

معاون وزیر راه و شهرسازی در سخنانی اظهار داشت: قول مساعد میدهیم با توجه به پتانسیل های ارزشمند بافت تاریخی لار و همت مردم در حفظ این بافت از جمله برکه ها و منازل تاریخی نسبت به ابلاغ اعتبار و پیگیری احیای بافت تاریخی اقدام نماییم.

به مناسبت گرامیداشت ۱۹ اردیبهشت ماه سالروز سفر  مقام معظم رهبری به منطقه لارستان و با حضور صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، عبائی مدیر پژوهش و آموزش مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران، حجت الاسلام موسوی خرم امام جمعه لارستان، دهقان فرماندار ویژه لارستان، شریفی شهردار لار، طاهری ریاست مجتمع آموزش عالی لارستان، جمعی از مسئولین و روسای ادارات و علاقه مندان به حوزه شهرسازی و معماری همایش تجلی همدلی از مجموعه برنامه های “تجلی همدلی” به همت مجتمع آموزش عالی لارستان در محل سالن سینما مجتمع طوبی (منیری) لار برگزار گردید.

 اولین سخنران مراسم حجت الاسلام موسوی خرم امام جمعه لارستان بود که در صحبت های خود بر لزوم توجه بیشتر به معماری و شهرسازی اسلامی تأکید نمود. در ادامه طاهری ریاست مجتمع آموزش عالی لارستان و دبیر برگزاری همایش ظرفیت های معماری و شهرسازی لارستان کهن در سخنانی اظهار داشت: در حوزه معماری و شهرسازی هر ملت و منطقه ای دارای شاخص هائی است که حتی به نماد آن کشور و منطقه تبدیل می شود و در کشورها و شهرهای مختلف فضاها و المان هایی است که آن کشور و شهر به آن افتخار می نماید.

وی افزود: بازار قیصریه لار علاوه بر زیبائی های خود نقش بسزائی در حیات اقتصادی منطقه دارد. بناهای مختلفی که در لارستان، خنج، گراش، اوز، بستک و … وجود دارد علاوه بر قرابت فرهنگی نشانگر قرابت معماری و شهرسازی در منطقه است.  یکی از بناهای بسیار ارزشمندی که به نوعی حیات مردم منطقه به آن وابسته بوده است برکه هاست و  در واقع نقش معماری و شهرسازی که در ساخت این برکه ها به کار رفته باعث حیات مردم منطقه شده است.

طاهری بیان داشت: منطقه لارستان منطقه ای زلزله خیر است و نقش معماری و شهرسازی در زندگی مردم منطقه نمود زیادی داشته است. ایشان در پایان از معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، شهردار و کارکنان شهرداری لار و عوامل اجرائی تشکر نمودند.

سخنران دیگر این همایش صادق مالواجرد معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی بود که در موضوع الزامات و جزییات احیای بافت تاریخی شهر لار و نقشه راه احیای بافت لار و شهرهای هم جوار سخنانی را بیان داشت. وی اظهار داشت: با پیگیری مصوبات سفر به شهرستان به احیای بافت شهرستان کمک خواهم کرد. همچنین قول مساعد میدهیم با توجه به پتانسیل های ارزشمند بافت تاریخی لار و همت مردم در حفظ این بافت از جمله برکه ها و منازل تاریخی نسبت به ابلاغ اعتبار و پیگیری احیای بافت تاریخی اقدام نماییم

در ادامه مازیار عبایی مدیر پژوهش و آموزش مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران در خصوص شهرها و دگرگونی تدریجی لارستان، خنج ، گراش، اوز و جویم، بازنگاشتی از گذشته در ترکیب با حال و سعی در یکپارچگی شهر به سخنرانی پرداخته و  حسین پور عضو هیات علمی بخش شهرسازی دانشگاه شیراز نیز در موضوع چالش های هویت محلی و راهکارهای برون رفت از آن در شهرسازی معاصر و لزوم حفظ بافت سنتی شهر در کنار هویت بخشی به آن مواردی را بیان نمود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی مجتمع آموزش عالی لارستان در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از عکس های زلزله سال ۱۳۳۹ در لار، عکس زیبائی های لار، کتاب ها و مقالات چاپ شده با موضوع تاریخ، معماری، فرهنگ و زبان مردم منطقه برگزار گردید

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۹:۵۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین