سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 58 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

«جنوب فارس» کجاست؟

نماینده محترم لارستان، خنج و گراش اوز و جویم به چه دلیلی خود را نماینده جنوب فارس می‌خواند؟ آیا جهرم ،خفر، لامرد ،مهر، قیر و کارزین و زرین‌دشت، جنوب فارس…

نماینده محترم لارستان، خنج و گراش اوز و جویم به چه دلیلی خود را نماینده جنوب فارس می‌خواند؟

آیا جهرم ،خفر، لامرد ،مهر، قیر و کارزین و زرین‌دشت، جنوب فارس نیست؟

آیا داراب، جنوب شرقی فارس محسوب نمی‌شود؟

از زمانی‌که پسر همسایه به‌عنوان نماینده لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم انتخاب‌شده‌اند، تعبیراتی نامناسب در فرهنگ منطقه به‌ وجودآمده که در درازمدت به ضرر همه مناطق خواهد بود.

این‌که اگر استان فارس بخواهد تقسیم شود به دو قسمت فارس مرکزی و جنوبی، یا سه قسمت فارس شمالی ،مرکزی و جنوبی تقسیم می‌شود، امری محتمل و عقلایی است.

اما این‌که مرکز هر یک از استان‌های دوگانه یا سه‌گانه کدام شهرستان باشد، به جز «فارس مرکزی» قولی اجماعی و اتفاقی نیست و هر کس برای منطقه تحت پوشش خویش با استفاده از عوامل موجود در استان و پایتخت و لابی‌گری های مستمر و دائمی و فرصت‌سازی های بی‌حساب و کتاب گام برمی‌دارد و خود را مطرح می‌کند و با ابزار مختلف قانونی و غیرقانونی ذی‌حق جلوه می‌دهد و از کاه کوه می‌سازد که «انا ربکم الأعلی» دراین ‌میان آیا نماینده پنج شهرستان لار، خنج، گراش، اوز و جویم، قدرت و توان استیلا بر دیگران و گرفتن حق لارستان و سایر شهرستان‌های حوزه انتخابیه را دارد یا جاده‌صاف‌کن دیگران می‌گردد که بنام جنوب فارس و به کام فلان شهرستان ، استانی جدید تاسیس و آخرین نقطه امید منطقه زائل گردد.

طبعا دیگرانی که در حال بازی موش و گربه هستند، اکنون هیچ عکس‌العملی نشان نخواهند داد و بعد که فارس جنوبی به‌عنوان مرکزی جدید تأسیس شد  زیان‌ها آشکار و ندانم‌کاری‌ها هویدا می‌شود.

همه می‌دانند به فاصله‌ی چهل سال از پیروزی انقلاب به‌ترتیب شش شهرستان لامرد، مهر، خنج ،گراش، اوز و جویم از لارستان جدا و خود هر یک شهرستان مستقل را تشکیل دادند.

مردم ما برای همه شهرستان‌ها از جمله شهرستان مادر آرزوی توفیق و سربلندی و ارتقا و توسعه دارند.

شگفتی اینجاست که اغراض واهی، برخی را آن را چنان محاصره کرده  که هویت خود را فراموش کرده‌اند و دانسته یا ندانسته خود را به چیز دیگری وصل می‌نمایند که توان چسبندگی ندارد.

کسانی که خیلی حسن‌ظن دارند در مواجهه با این‌گونه موارد، طرف مقابل را به ناآگاهی متهم می‌کنند، خواه جهالت و خواه غرض که هر دو ناصحیح و باطل است.

خداوند به همه ما هوشیاری، آگاهی و انصاف عنایت فرماید.

به‌عنوان نمونه شهرستان‌های لار، خنج ،گراش، اوز و جویم  را بنام جنوب فارس خواندن، چه ایده ای را تامین می‌کند وقتی روی نقشه‌ی جغرافیا بررسی می‌کنیم علاوه‌بر شهرستان‌های یادشده، جهرم، خفر، قیر و کارزین، زرین‌دشت همه جنوب فارس محسوب می‌شوند به‌علاوه شهرستان داراب در جنوب شرقی فارس واقع است. مشخص نیست در استفاده کردن از عنوان «جنوب فارس» چه اهدافی دنبال می شود؟

بیاییم مسیر خودمان را با جدیت طی کنیم تا راه رفتن خودمان فراموش ننماییم، راه رفتن کبک پیش کش.

بیایید دست وحدت و برادری و انسجام به هم داده و زیرساخت‌های اساسی را هرچه سریع‌تر توسعه دهیم تا برای گفتن حرف داشته باشیم. بدانید تضعیف لارستان تضعیف همه شهرستان‌های جداشده را بدنبال دارد و تقویت آن موجب تقویت همه شهرستان‌ها خواهد شد.

به خود آییم و ساز مخالف نزنیم…  .

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

7 Responses to “«جنوب فارس» کجاست؟”

  1. دلسوز گفت:

    اینقدر بد اندیش و بدبین نباشید اینکه نماینده لارستان گاهی نماینده جنوب فارس خوانده بشه خیلی عالی و به نفع لار هست که

  2. ناشناس گفت:

    منطقه لارستان بزرگ والحق ولانصاف جنوب فارس تلقي ميگردد وديدگاه اقاي حسين زاده همين است و كاملا صحيح ميباشد و جاي هيچ نگراني نيست

  3. محمد از گراش گفت:

    جنوب فارس قطعه از کهن دیار لارستان بزرگ است.
    ارد-اشکنان -اوز-بستک-بندرلنگه-بندر کنگ – بندر چارک – بندر کنگان – بیرم-بنارویه-جویم – جم-خور- صحرای باغ-علامردشت – عسلویه – لطیفی -گراش -گله دار-لار-لامرد-مهر -وراوی-چاهورز

    -اهل- سیکار-اسیر و احمد محمودی-آبكنه-آشنا-آغوصه-اکبرآباد بیغرد-انــــوه – اوه-باغ-باغان-بالاده-براک-بائن-بایگان- بریز-بختیارویه-بشیر آباد–بلغان-بیخویه -بیدشهر-بیغردپهرست عليا-پهرست سفلي -ترمان-جهره- جنگویه-حاجي آباد بيرم-حسن آبادکریمخانی-حسن آباد مرگماری-حسین آبادخنج-حسين آباد بيرم -چابنـــــارد -چاه طوس- چاه گزی -چغان- خلور-خلیلی-چاه شرف-خیرگو-خوزی-رکن آبادی-ده شیخ- دهنو حاج هدایت-فاضلی-کال-نرمان -خوردهدره-چابنارد-چاه نهر-جهاد آباد جویم -جوزقدان بيرم-دامچه-دبیران – درز و سایبان-دشتی-دنگز-ده فیش-ده میان-دهکویه-دهنگ-دیده بان-رزک- رویدر -زاهد محمود-زروان -زینل آباد- زرین دشت-سده-سیف آباد-شاه غریب جویم-شاه غیب-شرفویه- شول -علی آبادمرکزی-علی آباد فداغ-علي آباد بيرم- عمادده-اریاب – فاریاب سنگــــویه -فال- فداغ – فرشته جان-فتویه-فیشور-قلات-کارگاه-کاریان-کرمستج- کریشکی-کلون-كمال آباد بيرم-طبله بيرم-کنگریشه-کورده خنج -کورده-کهنه جدید و قدیم- کهنه مرکزی- کهورستـــــــان -گـــوده -گلار-گلک- لب اشکن-لاغر-لاغران-لاورستان-لامرد-لطیفی- مارمه-محمد زینا-محمد قاسمی-محمد عباسی- محلچه-محمله-مسیح آباد شرفو-مز-مکویه- منصور آباد-مهر-مهرآباد-نجف آباد بيرم-هادي آباد بيرم- هرم-هرنگ-هیرم-هرمود عباسی-هرمود مهرخو-هود-عشائر دلیرو سرافراز لارستان و … پیکره لارستان بزرگ و دلاوران فهیم و خونگرم این دیار بوده و هستند.

    لطفا آن نشریه محترم به انعکاس اخبار این شهرها و روستاها نیز عنایت ورزد که همگی لارستانیم.

  4. ناشناس گفت:

    شتر در خواب بیند پنبه دانه. گهی لپ لپ خورد که دانه دانه
    بابا جهرم فرودگاهش توسعه داده منطقه ویژه اقتصادی داره فقط سه پرواز تهران قطارش هم داره می‌رسه

  5. اوزی گفت:

    لاری ها لطفا دنبال خود محوری وخودبزرگ بینی نباشن د که سبب دوری شهرها اطراف می گردد ماها همزبان وهمفرهنگ هستیم اما مشکل تمامیت خواهی اهالی لار است وگرنه مشکل دیگری نداریم ما با جهرم ویا…….سنخیتی نداریم

  6. ناشناس گفت:

    مطلبی میخوام عرض کنم که ربطی به این مساله ها نداره.خیلی دلم میخواد بدونم المان میدان خروس که خروس داشت الان نزد سهرداری موجود هست یا نه؟ اصلا با رضایت کی و در چه سالی برداشته شده

  7. جنوب فارسی گفت:

    وقتی منافع لار در میان یاشد جنوب فارس کل پنج شهرستان لار ،گراش ،اوز، خنج وجویم است،
    ولی وقتی تخریب نماینده جوان پرتلاش و انقلابی باشد.از دیگری می‌شود
    آقایون به اصطلاح دلسوز لاری دست از اسرائیل بازی و تفرقه بردارید
    بسه دیگه هرچی ظلم به مردم منطقه کردید شما هیچکس را به حساب نمی آورید و همه را فدای لارستان ب ز ر گ میکنید
    به فکر پيشرفت و وحدت کل منطقه باشید نه یک قسمت خاص بسه دیگه زورگویی و خود پرستی
    دوره اش دیگه تموم شده
    با این اوضاع که شما در پیش گرفتید هرگز به آرزوئی که خوابش می‌بینید نخواهید رسید با این کارنامه بدی که نزد مردم منطقه پنج شهرستان دارید
    بسه دیگه زورگویی و گردنه بندی
    *پیشرفت هر شهرستان، پیشرفت و سربلندی کل منطقه جنوب فارس*
    درود بر مردم جنوب فارس

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین