چهارشنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۶ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 17
امام جمعه لار در خطبه های نماز جمعه بیان داشت:

تسریع در راه اندازی “کارگو” و ایجاد هیات امنای “برج علم و فناوری” لارستان از مطالبات مردم است

امام جمعه لارستان در سخنانی با بیان راه اندازی کارگو و توجه ویژه به برج علم و فناوری و ایجاد هیات امنا برای آن به منظور تسریع در راه اندازی…

امام جمعه لارستان در سخنانی با بیان راه اندازی کارگو و توجه ویژه به برج علم و فناوری و ایجاد هیات امنا برای آن به منظور تسریع در راه اندازی این برج مهم خیرساز از جمله مطالبات ما از مسئولین شهرستانی و استانی است  اظهار داشت: امیدواریم تحقق مطالبات به حق مردم را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام موسوی خرم در آیین نماز جمعه امروز شهر لار ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) رئیس مکتب شیعه جعفری  و برشمردن خصلت های آن بزرگوار همگان را به پیروی و الگو گرفتن از زندگی آن امام همام دعوت نمود.

امام جمعه لار در بخشی از سخنان خود در خصوص مطالبات مردمی و درخواست از مسئولان اظهار داشت: تاکنون مطالبات مختلفی را از تریبون نماز جمعه مطرح نموده ایم اما صرف مطرح نمودن درخواست ها در حالی که به نتیجه منجر نشود مناسب نخواهد بود. وی گفت: امیدواریم مطالبات اعلام شده مورد توجه مسئولین شهرستانی و استانی قرار گرفته و پیگیری لازم جهت به ثمر رساندن آن ها صورت پذیرد.

حجت الاسلام موسوی خرم افزود: توسعه پایدار هر منطقه نیازمند شناخت پتانسیل ها و نقاط قوت و ضعف در راستای توسعه آن منطقه می باشد و در این میان حضور سازمان های مردم نهاد متشکل از نخبگان و ارائه راهکار به مسئولان اجرایی و سرمایه گذاران نقش موثری در تحقق توسعه پایدار خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در هفته های گذشته ۲ مطالبه مهم را خطاب به مسئولین مطرح کرده ایم و چون آن مسائل برای ما مهم بوده و انجام و تحقق آنها به کار پیچیده ای نیز نیاز نداشته  لذا مجددا آن موارد را جهت پیگیری مسئولین منطقه اعلام می نماییم اظهار داشت: ایجاد خدمت کارگو  در فرودگاه بین المللی لارستان به عنوان اولین مطالبه مطرح می باشد که در تبادلات اقتصادی لارستان و همچنین توسعه و پیشرفت منطقه موثر می باشد و البته اگرچه این موضوع خدمتی به مردم می باشد اما یک گام مهم در راستای توسعه اقتصادی و گسترش صادرات منطقه می تواند باشد.

حجت الاسلام موسوی خرم در تکمیل مطالبه کارگو افزود: با توجه به سبقه تجارت محور بودن رویکرد فعالیت های منطقه لارستان، این خدمت به خوبی خواهد توانست به این مهم جامه عمل بپوشاند و صد البته که سایر شهرستان های همجوار نیز می توانند از این خدمت بهره ببرند.  وی افزود: حدود یک ماه پیش مسئولان منطقه از تحقق این امر و خبر خوش برای مردم تا آخر ماه رمضان خبر دادند ولی هنوز این خبر خوش محقق نشده است.

وی در خصوص دومین مطالبه مردمی نیز به  موضوع برج علم و فناوری لارستان به عنوان تنها برج علم و فناوری خیرساز کشور اشاره نموده و افزود: این مرکز ظرفیت بسیار بالایی داشته و  از مسئولین استانی توقع ما این است که کمک کنند این مرکز مهم در مسیر تعالی واقع شود و مسئولین محترم نگویند که این موضوع به ما مربوط نمی شود.  حجت الاسلام موسوی خرم گفت: توسعه و بهره برداری از این مرکز  به عنوان منشا تحول منطقه می تواند تلقی گردد و با عنایت به فرمایشات رهبری معظم انقلاب در حمایت از دانش بنیان ها باید بگوییم این مهم به حوزه کار مسئولین محترم مرتبط خواهد بود.

وی اظهار داشت: لازمه  تولید دانش بنیان توسعه شرکت های دانش بنیان است و اگر بخواهیم منویات رهبری معظم انقلاب محقق شود لازمه اش توسعه این مراکز است و در لارستان خیرین تلاش کرده اند و مرکز را ساخته اند و اکنون مسئولین ورود نموده و وظیفه خود را ادا نمایند و با تشکیل هیات امنای قوی و توانمند کار به جلو رفته و استقرار شرکت های دانش بنیان در این مرکز رخ دهد.

وی در پایان با بیان اینکه هفته گذشته رئیس پارک علم و فناوری کشور به شیراز سفر نموده و هفته گذشته هم  موضوع برج علم و فناوری از تریبون نماز جمعه طرح شد گفت: توقع این بود که این امر از سوی استاندار فارس در سفر مقام کشوری در نظر گرفته شود و اقدامی در خور از سوی مسئول مربوطه صورت گیرد چرا که مردم در حد خود ساختمانی کامل را تهیه نموده اند و اینجاست که حمایت مسئول را می طلبد تا کار به سرانجام برسد.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۶:۵۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین