پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۷ق.ظ
::آخرین مطلب 10 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

اختصاص 600 میلیارد ریال به مناطق سیل زده جنوب فارس

۶۰۰  میلیارد ریال برای بازسازی مناطق روستایی و نوسازی مدارس تخریب و یا آسیب دیده از سیل دیماه ۱۴۰۰ در مناطق جنوب این استان تخصیص یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، گفت: ۶۰۰  میلیارد ریال برای بازسازی مناطق روستایی و نوسازی مدارس تخریب و یا آسیب دیده از سیل دیماه ۱۴۰۰ در مناطق جنوب این استان تخصیص یافت.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خلیل عبدالهی، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۳۰۰ میلیارد ریال از این میزان برای بازسازی و توسعه مناطق روستایی در شهرهای سیل زده جنوب فارس اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: همچنین مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال هم برای بازسازی مدارس آسیب دیده از سیل دیماه گذشته در این مناطق تخصیص یافته است که این مدارس به طور میانگین بین ۲۰ تا ۷۰ درصد تخریب و یا دچار آسیب شده اند.

بیش از ۱۵۰۰ مدرسه در سیل دیماه گذشته در کل کشور دچار آسیب و یا تخریب شدند که بخش عمده ای از این مدارس در سطح شهرهای جنوبی فارس گزارش شده است. همچنین علاوه بر این میزان اعتبار، اردیبهشت امسال هم رقمی افزون بر پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای کمک به مناطق سیل زده و بازسازی برخی زیرساخت های تخریب شده ناشی از سیل دی ماه امسال در مناطق جنوبی این استان اختصاص یافت .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، گفت: هم اینک و بر اساس بررسی های انجام شده تعداد ۸۳۱ واحد مسکونی که در سیل دیماه ۱۴۰۰ در شهرستان های لامرد و لارستان در جنوب استان، دچار آسیب و یا تخریب شده بودند در حال بازسازی است. ۴۱۵ واحد مسکونی مربوط به شهرستان لارستان و ۴۱۶ خانه خساارت دیده و در حال بازسازی نیز مربوط به لامرد است. ۶۳ خانه مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل دیماه گذشته در این شهرستان ها تخریب وبازسازی و هم اینک تا مرحله سقف در حال اجرا هستند که ۵۳ مورد از این تعداد در شهرستان لامرد است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، گفت:۲۳۳ خانه مسکونی در لارستان و ۲۱۰ مورد هم در لامرد از جمله خانه های مسکونی هستند که مراحل نقشه برداری و عملیات پی ریزی و فندانسیون ساختمان آنها انجام شده است.

وی افزود: همچنین تعداد ۱۱۱ واحد مسکونی در این دو شهرستان در مرحله دیوارچینی هستند. همچنین تعداد ۲۳۷ واحد مسکونی در شهرستان لارستان و ۳۰۳ مورد هم در لامرد هم محموله های میلگرد رایگان در اختیار آنها قرار گرفته است.

عبدالهی افزود: همچنین تاکنون پرونده ۵۹۵ واحد مسکونی خسارات دیده از سیل و مشمول دریافت وام نیز به بانک های عامل معرفی شده است.

سیل روزهای ۱۲و ۱۳دیماه ۱۴۰۰ به بیش از ۲هزار واحد مسکونی در شهرستان های جنوبی فارس به ویژه لارستان(بیرم) و لامرد خسارت زد و پنج نفر را در این استان به کام مرگ کشاند.

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱:۱۲ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین