دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۰ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

امام جمعه اهل سنت خنج، اهانت به مقدسات مسلمانان را محکوم کرد

شیخ عبدالصمد ابونجمی امام جمعه اهل سنت شهرستان خنج در بیانیه ای اقدام‌های اهانت‌آمیز به حضرت محمد (ص) و حضرت امام رضا (ع) را محکوم کرد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از ایرنا، شیخ عبدالصمد ابونجمی امام جمعه اهل سنت شهرستان خنج در بیانیه ای اقدام‌های اهانت‌آمیز به حضرت محمد (ص) و حضرت امام رضا (ع) را محکوم کرد.

امام جمعه اهل سنت شهرستان خنج در این بیانیه، اقدام اهانت آمیز یکی از اعضای حزب حاکم هند به پیامبر اسلام(ص) و همچنین بی‌احترامی به ساحت مقدس امام رضا (ع) در فیلم عنکبوت مقدس را عملی غیرانسانی و مصداق بی احترامی به همه مسلمانان و مقدسات دینی آنها دانسته است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: اقدامات توهین آمیز یکی از اعضای حزب حاکم هند، در اهانت به مقام شامخ  حضرت خاتم الانبیا محمد مصطفی (ص) و نیز بی احترامی به حضرت امام رضا (ع) موجب تألم و تاسف  همه مسلمانان بویژه اهل سنت جنوب فارس شد و قلب همه را جریحه دار کرد.

امام جمعه اهل سنت خنج افزوده است: اهانت به ساحت مقدس و نورانی پیامبر عظیم الشان اسلام  حضرت محمد و ائمه  از سوی کفار و استکبار جهانی سابقه دیرینه دارد  و جهان اسلام باید با وحدت وهمبستگی از تکرار چنین اهانت هایی جلوگیری کند.

شیخ ابونجمی خاطرنشان کرد: اگر همه مسلمانان در تمامی  ممالک اسلامی همدل و همزبان باشند احدی جرات اهانت به مقدسات اسلامی را پیدا نخواهد کرد. سران کشورهای اسلامی نیز باید به سران کشورهای اهانت کننده  هشدار دهند.

پیش از این و در پی اهانت صورت گرفته در یک برنامه تلویزیونی کشور هند به پیامبر اکرم (ص)،  سفیر هند در تهران توسط مدیرکل آسیای جنوبی به وزارت امورخارجه فراخوانده شد و مراتب اعتراض دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران به سفیر هند ابلاغ شد.

فیلم «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی کارگردان ایرانی – سوئدی به عنوان یکی از آثار بخش مسابقه اصلی هفتادوپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن به نمایش در آمد.

«عنکبوت مقدس» محصول مشترک فرانسه، آلمان، سوئد و دانمارک است و در اردن فیلمبرداری شده و ماجرای سعید حنایی قاتل زنجیره‌ای زنان در مشهد را روایت می کند. هفتادوپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ مه (۲۷ اردیبهشت تا ۷ خرداد ۱۴۰۱) در شهر کن فرانسه برگزار شد.

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین