یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 37 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

نخستین جشنواره مطبوعات استان فارس با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به پایان رسید

 نخستین جشنواره مطبوعات استان فارس با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به پایان رسید. به گزارش میلاد لارستان، نخستین جشنواره مطبوعات استان فارس پیش از ظهر امروز با معرفی برگزیدگان…

 نخستین جشنواره مطبوعات استان فارس با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به پایان رسید. به گزارش میلاد لارستان، نخستین جشنواره مطبوعات استان فارس پیش از ظهر امروز با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به پایان رسید. این جشنواره در شهرستان لارستان برگزار شد و بیش از ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود. در این برنامه بهزاد مریدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به وجود فضای مجازی در کنار مطبوعات اشاره کرد و اظهار داشت: با گسترش فضای مجازی و نقشی که در انتشار اخبار دارد، این سئوال پیش می‌آید که آیا مطبوعات باقی می‌ماند؟

وی با اشاره به اینکه گسترش تکنولوژی نیز این خطر را برای انواع هنرها نظیر خوشنویسی به همراه داشت، گفت: روح هنر در خوشنویسی سبب شد که این هنر همچنان باقی بماند و به دلیل همان روح مطبوعات نیز باقی می‌ماند. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: اخبار در فضای مجازی منبع ندارد در حالی که در مطبوعات جسارت درج منبع وجود دارد و به همین دلیل است که مطبوعات باقی می‌ماند.

مریدی با اشاره به رعایت ۴ اصل کمیت، کیفیت، حالت و شفافیت در ارتباطات خاطرنشان کرد: رعایت این ۴ اصل سبب می‌شود که ارتباطی خوب و جامع در زندگی فردی و اجتماعی شکل بگیرد و علت اینکه امروزه روابط دچار مشکل شده عدم رعایت همین ۴ اصل است.

وی اصل شفافیت را لازمه مطبوعات دانست و تصریح کرد: در گفتن، اندیشیدن و نوشتن رعایت این اصل ضروری است و مطبوعات به این دلیل که حاصل گفت‌وگو، اندیشیدن و نوشتن است باید رعایت شود.

علی اصغر علیپور، معاون فرمانداری لارستان در این مراسم گفت: مطبوعات رکن چهارم دموکراسی هستند و مطبوعات نقش مهمی در توسعه هر منطقه دارند.

وی با بیان اینکه در لارستان ۶ نشریه و ۴ پایگاه خبری فعال وجود دارد، افزود: این مطبوعات و رسانه‌ها در مسائل مختلف لارستان از جمله انتخابات نقش بی‌نظیری داشتند.

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری لارستان خاطرنشان کرد: یکی از وجوه اهمیت این جشنواره معرفی آداب و رسوم و توانمندی‌های لارستان است و میدانی برای عرضه مطالب مطبوعات استان فارس بود.

وی تصریح کرد: مطبوعات در صورتی می‌توانند موفق عمل کنند که به منشور اخلاقی خود پایبند باشند و تنها با رعایت منشور اخلاقی است که می‌توانند نقش توسعه‌گری خود را ایفا کنند.

به گزارش تسنیم در بخش گزارش حسن دهقان از روزنامه افسانه، سید یاس الدین از روزنامه خبر جنوب و لیلا غضنفری از روزنامه سبحان، در بخش گزارش ورزشی شهرام ذاکری‌فرد از روزنامه خبر جنوب برگزیده شدند.

در بخش تیتر حبیب آسوده از صحبت نو، محسن خلیفه از ستاره فارس و حسن دهقان از افسانه و در  بخش یادداشت ابراهیم احمدی از عصر اوز، محمد عسلی از عصر مردم و امیر علی موئزی از پسین دهکویه برگزیده شدند.

در بخش عکس کیوان فتحی از میلاد لارستان، خانم حاجیه جعفرزاده از خبرجنوب و امین عطایی از عصر مردم، در بخش صفحه‌آرایی حمید منشی از بشارت نو، فتانه روستا از خبرجنوب و در بخش گفت‌وگو احسان اکبرپور از افسانه، مرتضی فتاح پور از صبح نیریز و زهرا جعفری از عصر مردم برگزیده شدند.

در بخش  سرمقاله احمدرضا سهرابی  از عصر مردم، امین رجبی از نیریزان و  اسماعیل عسلی از عصر مردم، در بخش خبر احمدرضا سهرابی از عصر مردم، احسان اکبرپور و حسن فراست از افسانه و میلاد و حسن دهقان از افسانه و در بخش پیشنهادی علی محمدی از نشریه پارسه، بهمنی از خبرجنوب و محمدرضا نسب‌اللهی از افسانه برگزیده شدند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۵:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “نخستین جشنواره مطبوعات استان فارس با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف به پایان رسید”

  1. مطلع گفت:

    خط آخر خبر، فامیلی اشتباه نوشته شده که درستش اینه: نسب عبداللهی. لطفا اصلاح شود.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین