شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۷ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
سخنی با استاندار محترم فارس

جناب آقای دکتر ایمانیه، از سر دلسوزی به نکات زیر توجه فرمایید

ابتدا وظیفه خود می دانم  به شما و همکارانتان خیر مقدم عرض کنم  و تشکر ویژه داشته باشم که در این هوای گرم به دیار سید عبدالحسین لاری آمدید او…

ابتدا وظیفه خود می دانم  به شما و همکارانتان خیر مقدم عرض کنم  و تشکر ویژه داشته باشم که در این هوای گرم به دیار سید عبدالحسین لاری آمدید او که الهام بخش وحدت بود که مقام معظم رهبری در سفرشان به لارستان از معظم له بسیار تجلیل کرد و در سخنانش تاکید می کرد که وحدت مردم این منطقه حاصل مجاهدت های اوست و مردم باید بر طریق او گام بردارند تا این وحدت آسیبی نبیند.

جناب استاندار، مستحضر هستید که  دولت آقای رئیسی که در زمان مسوولیت قوه قضائیه بر مبارزه با فساد تاکید داشت و این رویه در مقام رئیس قوه مجریه نیز دنبال می کند و از کابینه ایشان به عنوان «دولت انقلابی» نام می برند که انصافا تلاش های قابل تقدیری نیز داشته است . حضرتعالی در لار و گراش به نکاتی اشاره فرمودید که شایسته بازنگری است.

 در مصاحبه با رسانه های گراش(هفت برکه و گریشنا )گفته اید که تلاش می کنیم:

دو دانشکده لار و گراش همزمان ارتقا یابند و ریاست دانشگاه هر ۲ سال یکبار تغییر کند.

 جناب دکتر، می دانید این یعنی چه؟ یعنی استخوان را لای زخم گذاشتن  تا آتش اختلافات دو شهرستان همچنان داغ باشد.

  مستحضر باشید اقلیتی ناچیز به اختلافات مردم لار و گراش دامن می زنند.  کافی است یک هفته در این منطقه بمانید تا اوضاع برای شما  روشن تر شود. مردم دو شهرستان اختلاف  ندارند و مشکل از اقلیت های دو شهرستان هست .

 مدارک موجود نشان  می دهد که در زمان مسوولیت شما در دانشگاه شیراز، این حق را برای لارستان قائل بودید و دکتر علیزاده را برای راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی لارستان معرفی کردید و با دخالت نماینده وقت مجلس، دانشگاه علوم پزشکی لارستان به دو دانشکده لار وگراش تنزل یافت،  اما از شما انتظار می رفت واقع بینانه تر اظهار نظر کنید تا حق به حق دار برسد. شما به ظاهرِ ساختمانِ دانشکده گراش نگاه کرده اید ولی از سابقه لار غفلت کرده اید در حالی که دانشکده لار، سابقه ۳۶ ساله  دارد. دانشکده ای با توان علمی بالا که می تواند چندین دانشگاه را پوشش دهد از طرفی دانشکده پزشکی لار چند دانشکده در شهرهای مختلف لارستان بزرگ  را پوشش می دهد. این هم امتیازی برای لار است.

امید که با تصمیم واقع بینانه به اتحاد بیشتر دو شهرستان کمک کنید  از طرفی در شمال کشورشهرهای نزدیکی داریم و در هر دو شهرستان همجوار هم دارای دو دانشگاه مستقل  پزشکی هستند لذا پیشنهاد اول جنابعالی در تاسیس دو دانشگاه خالی از اختلاف است.

-در مورد مرز بین دو شهرستان هم گفته اید که باید فرمانداران و شهرداران دو شهرستان در این مورد راه میانه ای را انتخاب کنند ، این دیگر از آن حرف هایی است که جای تامل دارد.

-مگر قرار است چند بار این مرز تعیین تکلیف شود؟

– اگر قرار است مرزی تعیین شود به نقاط دیگر توجه کنید.  مرز بین دو شهرستان قبلا بر اساس نظر کارشناسی تصویب شده است، دو باره کاری مفهومی ندارد.

– اگر مردم گراش قبول ندارند باید به قانون تمکین کنند نه اینکه دوباره وقت مسوولان گرفته شود و در این زمینه بحث و تبادل نظر کنند و معلوم نیست چه نتیجه ای در بر داشته باشد. دقت داشته باشید مردم فهیم گراش این خواسته را ندارند بلکه اقلیتی دنبال این برنامه هستند و تضمینی هم نیست که در آینده مدعی تغییراتی نباشند.

-اداره کل راهداری و حمل و نقل  که از مصوبات دولت قبل می باشد به چه دلیل اجرایی نمی شود؟ تا مدعیانی دوباره پیدا شوند و ادعا کنند که اداره کل باید در زادگاه آنان مستقر شود چه تفکری… !!!

می دانید چرا این جملات را بر زبان می آورند؟  کسانی که زادگاهشان شرایط حداقلی را نیز ندارد، متاسفانه اینان افرادی پای کار در دولت  دارند و مانعی برای اجرا شدن آن هستند. یکی از دلایل عدم همراهی مسوولان استان و کشور با مصوباتی است که به نفع منطقه تصویب شده است و تعلل مسوولان در این زمینه باعث شده است که مناطق نیز مدعی شوند.

   

نمونه بارز آن عدم استقرار اداره کل راهداری در لار است. چه دلیلی در این زمینه دارید؟ همانطور که آقای مهندس قنبری رئیس شورای شهر در حسینیه اعظم به شما گفتند، این مصوبه در دولت قبل تصویب شد ولی وزیر اطلاعات دولت گذشته، آقای علوی، با آن مخالفت کرد. در دولت قبل همزمان طرح استقرار ادارات کل راهداری لارستان و ایرانشهر به هیئت دولت رفت، اما متاسفانه با دخالتی که شد موضوع ایرانشهر تصویب و دستور اجرایی آن داده شد ولی در مورد لارستان با برچسب امنیتی!! از دستور دولت خارج شد. آيا امنیت فارس، از سیستان و بلوچستان ضعیف تر است؟!! (یعنی یک بام و دو هوا) .

آیا نباید به تخلف آشکار افرادی که در دولت نفوذ کرده اند، رسیدگی شود؟ واقعا برچسب امنیتی یعنی چه؟

ما از نسل انقلاب اسلامی هستیم هر چه داریم از انقلاب اسلامی داریم که به ما عزت داده است، اما دوگانگی و تبعیض را بر نمی تابیم.

 آقای دکتر، شما از مطالبات مردم منطقه اطلاع کافی دارید، اجمالاً ( منطقه ویژه اقتصادی، پتروشیمی، کارگو، راه آهن، اتمام هرچه سریع تر جاده مرگ باترزیق اعتبارات ویژه، و ) ولی انتظار مردم این است که واقع بینانه و بدون تعصب به مواردی که ذکر شد ورود کنید تا حق همه مناطق ادا شود.

 

ان شاا.. که این سفر برای همه منطقه لارستان بزرگ منفعت داشته باشد، همچنین امیدواریم با درایت و کاردانی که در شما سراغ داریم و دلسوزی که نسبت به منطقه دارید، مشکلات را به نحو مطلوب مرتفع و منطقه لارستان را به جایگاه حقیقی خود برسانید.

غلامرضا حامدپور       

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “جناب آقای دکتر ایمانیه، از سر دلسوزی به نکات زیر توجه فرمایید”

  1. از خنج گرمسیری گفت:

    آقای ایمانیه استاندار استان بزرگ فارس هستند واز سر دلسوزی به کل شهرستانها باید فکر کنند ویک وظیفه مهم همه جانبه گری. دارند که باید انسجام واتحاد کل استان وشهرستانها را حفظ نمایند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین