یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۲ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

ساخت پارک موزه آثار دفاع مقدس در لارستان نیازمند عزم جدی مسئولین است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به پیشتازی لارستان در دوران دفاع مقدس، گفت: لارستان از معدود شهرستان هایی است که بیشترین شهیدان را به…

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به پیشتازی لارستان در دوران دفاع مقدس، گفت: لارستان از معدود شهرستان هایی است که بیشترین شهیدان را به انقلاب تقدیم کرده و لازم است گامی جهادی در عرصه معرفی جایگاه تاریخی لارستان در دوران دفاع مقدس برداشته شود.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، سردار سعید کوشکی در نشست با داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان، فرماندهان های نظامی و انتظامی  و جمعی از مسؤولین شهرستان در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: لارستان با داشتن استوانه ها و محورهای وحدتی همچون مرحوم آیت ا… آیت اللهی و مرحوم آیت ا… موسوی از گذشته تا کنون به منطقه‌ای که تجلی‌گر وحدت شیعه و اهل سنت بوده معروف است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، با اشاره به جایگاه ممتاز شهیدان گفت: شهیدان قله‌های نورانی و تسهیل کننده ارتباط با خدا هستند، همان‌ها که امام راحل در وصفشان فرمودند مزار شهیدان ما زیارتگاه رندان و عاشقان است.

وی افزود: شهیدان گمنام به واسطه آنکه گمنامی شان متصل به گمنامی حضرت زهرا(س) است ویژگی دیگری پیدا می کنند، در تدابیر ابتدایی قرار بود شهیدان گمنام در یک منطقه خاصی از کشور به خاک سپرده شوند، اما با تدبیر مقلم معظم رهبری قرار شد سراسر کشور محلی برای حضور و دفن این شهیدان باشند تا مردم از نعمت وجود شهیدان محروم نشوند.

سردار کوشکی با اشاره به پیشتازی فارس و لارستان در تعداد شهیدان بیان کرد: پس از آنکه مقرر شد شهیدان گمنام در سراسر کشور تشییع و تدفین شوند از میان ۱۳۵۰ شهید، ۱۴۰ تن از آنان در فارس به خاک سپرده شدند و از این نظر رتبه سوم را به خود اختصاص داده است، در میان شهرستان ها نیز لارستان از جمله معدود شهرستان هایی است که بیشترین شهیدان را به این نظام و انقلاب تقدیم کرده و بیشترین شهید گمنام در این منطقه مدفون هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ادامه با برشمردن مأموریت های اساسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس چنین گفت: این بنیاد دارای چندین مأموریت اساسی است؛ یک مأموریت بحث یادمان شهدای گمنام است که لازم است از کسانی که در لارستان یادمان شهدا را به بهترین نحو اجرا کردند تشکر نماییم، البته در لارستان یک ویژگی مهمی  دیگری که وجود دارد گلزار شهدای این شهر است؛ مکانی که معنویت خاصی را رقم زده است و محل استقرار مرکز فرهنگی گلزار شهدا و هیئت رزمندگان این شهر و دیگر هیات های مذهبی هم است.

کوشکی برگزاری جلسات شورای حفظ آثار و هیئت امنای یادمان شهدای گمنام به صورت دوره ای را از مأموریت ها و وظایف مهم  فرمانداری و سپاه ناحیه لارستان دانست.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس رویکرد دولت سیزدهم در پرداختن به امور فرهنگی را یک فرصت مغتنم دانست و تصریح کرد: این دولت یک فرصت مغتنم برای گسترش فرهنگ دینی است، اما گسترش و تعمیق فرهنگ دینی نیازمند یک سری ملزومات است که برای این کار باید در درجه نخست امکانات را فراهم کرد.

سردار کوشکی در خصوص ویژگی های یادمان شهدا گفت: یادمان شهدا دارای ۷ سازه اصلی است؛ سه زیرساخت اساسی آب، برق، گاز، صحنی که شهید در آن دفن می شود، بستر اجرای مراسم، خودِ سازه یادمان و هفتم سرویس بهداشتی و ساخت سالن.

وی افزود: لازم است کارگروهی متشکل از مسؤولین ادارات راه و شهرسازی، منابع طبیعی، شهرداری، بنیاد مسکن برای بررسی حریم و تعیین محدوده یادمان شهدا تشکیل شود.

کوشکی با اشاره به تأمین اعتبار ازسوی نماینده مردم برای تکمیل یادمان های شهدا بیان داشت: با پیگیری های حسین زاده نماینده مردم لارستان،خنج،گراش، اوز و جویم ۲ میلیارد اعتبار از محل اعتبارات نفت و گاز برای تکمیل یادمان شهدا اختصاص داده شده است که با تقسیم و تخصیص این اعتبارها تکمیل یادمان های شهدا سامان خواهد گرفت.

وی در خصوص پارک موزه حفظ آثار دفاع مقدس در لارستان عنوان داشت: ساخت پارک موزه آثار دفاع مقدس در لارستان نیازمند عزم جدی است که مسؤولین مربوطه باید با پیگیری نسبت به ساخت و تجهیز آن اقدام کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس رویکرد لارستان در تهیه کتاب جایگاه لارستان در دوران دفاع مقدس را بی رونق دانست و اظهار داشت: برای لارستان با آن پیشینه ای که در دوران دفاع مقدس داشته و رزمندگان بسیاری از این خطه عازم جبهه شدند زیبنده نیست که کتابی برای معرفی جایگاه این شهرستان در دوران دفاع مقدس با توصیف های تاریخی نداشته باشد، لازم است یک عزم جهادی در میان مسؤولین از جمله دانشگاهیان، مسؤولین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دغدغه مندان شکل بگیرد تا یک گنجینه نوشتاری از سهم لارستان در دوران دفاع مقدس تهیه شود.

پیش از این نیز داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان، حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمد رمضانی امام جمعه موقت لار، سرهنگ افسری فرماندهی سپاه ناحیه لارستان، سرهنگ یوسفی فرماندهی انتظامی لارستان، حضرت حجت الاسلام والمسلمین رضایی مدیر حوزه علمیه لارستان و دیگر اعضا جلسه نیز پیشنهاد ها و نقطه نظرات خود را در باب فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان بزرگ لارستان مطرح کردند.

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲:۰۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین