پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۵ب.ظ
::آخرین مطلب 46 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

بررسی مسائل و مشکلات بخش بنارویه لارستان

توسعه زیرساخت ها و ایجاد زیربناها در حوزه های مختلف به هیچ وجه متناسب با توسعه سیاسی بخش ها و مناطق مختلف پیش نرفته و این ناهمگونی در بسیاری از مناطق این استان نیز طی سالیان متمادی به وضوح قابل مشهود است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تاکید کرد که توسعه زیرساخت ها و ایجاد زیربناها در حوزه های مختلف به هیچ وجه متناسب با توسعه سیاسی بخش ها و مناطق مختلف پیش نرفته و این ناهمگونی در بسیاری از مناطق این استان نیز طی سالیان متمادی به وضوح قابل مشهود است.

مسائل و مشکلات بخش بنارویه لارستان با حضور دکتر اسماعیل محبی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان؛ دکتر قناعتی مدیر کل سیاسی استانداری فارس، مهدی ظریف بخشدار بنارویه، منصور جعفری رییس شورای شهرستان، شهردار، اعضا شورای اسلامی شهر و بخش  بنارویه بررسی شد.

 به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، در این نشست که در محل بخشداری بنارویه صورت گرفت، اسماعیل محبی پور اظهار داشت: باید سعی شود به همان میزان که به دنبال توسعه سیاسی و ارتقای یک بخش به شهرستان یا دهستانی به بخش هستیم رشد و توسعه زیرساخت ها در حوزه های گوناگون در آن مناطق را هم در نظر بگیرم.

وی بیان کرد: این مهم و آنگونه که بررسی ها نشان می دهد در استان فارس به خوبی عملیاتی نشده وتوسعه زیرساخت ها متناسب با توسعه شهرها و بخش ها نبوده است.

معاون استاندار فارس، گفت: هم اینک در استان فارس، دولت سیزدهم با انبوهی از کارهای زیربنایی و طرح های کلان عمرانی نیمه تمام یا وعده داده شده از گذشته مواجه است که هزینه های هنگفتی باید صرف اجرای این طرح ها کرد.

این مقام استانداری فارس، یادآور شد: از سال ۶۱ تاکنون بیش از ۷۰ درصد از جغرافیای استان دستخوش تغییرات شده و یا بخش هایی ارتقای سیاسی یافته اند و شمار شهرستان های استان طی این مدت از ۲۳ شهرستان تا امسال به ۳۷ مورد رسیده است.

وی بیان کرد: البته این ارتقای سیاسی بخش ها و مناطق یکی از خواسته های جدی و دغدغه مردم آن مناطق است و دولت و نظام هم همواره به دنبال تحقق این مهم بوده اما باید سعی کنیم که اگر توسعه ای می خواهد رخ دهد و بخشی و یا منطقه ای ارتقای سیاسی یابد از توسعه سایر حوزه های آن غافل نشویم.

معاون استاندار فارس یادآور شد: بدون شک با ارتقای هر بخش و منطقه ای هزینه هایی برای دولت و نظام هم ایجاد می شود و هم اینک در برخی مناطق در استان فارس و با وجود ارتقای بخش هایی به شهرستان اما در تامین هزینه های جاری و یا عمرانی با مشکل مواجه شده اند و حتی فرمانداری آن منطقه هم در یک مکان استیجاری است.

وی یکی از فاکتورها و شاخص های مناسب برای شتاب بخشی در ارتقای سیاسی شهرستان ها را مشارکت و همراهی مردم دانست و گفت: منطقه جنوب فارس در این راستا سرآمد است و بسیاری از توسعه و پیشرفت های این مناطق در حوزه های گوناگون در سایه همین همراهی و همگامی مردم به ویژه خیرین اتفاق افتاده است.

محبی پور همچنین با اشاره به درخواست‌ها برای ارتقای برخی بخش‌ها و مناطق در استان فارس گفت: توسعه و ارتقای سیاسی هر بخشی و یا منطقه ای هم ساختار و شرایط خاص خود را می طلبد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات کشور در عرصه داخلی و بین المللی اشاره کرد و گفت وضعیت در بخش های مختلف به ویژه حوزه های اقتصادی و معیشتی رو به بهبود است.

در ادامه فرماندار ویژه لارستان هم در خصوص مشکلات مطرح شده پاسخ مقتضی را ارائه کرد.

مهمترین مشکلات مطرح شده در این جلسه بازسازی مخزن و راه اندازی ایستگاه پمپاژ آب، تاسیس پلیس +۱۰ ، ارتقا نمایندگی آموزش و پرورش بنارویه به اداره، ایجاد دفتر راهنمایی و رانندگی، بهسازی سد شرفویه، اتمام ساختمان جهاد کشاورزی، تاسیس شعبه بانک کشاورزی، تعریض جاده آب باریک، نمایندگی کمیته امداد امام (ره) و غیره بود.

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین