جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۴ب.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
در گفتگوی میلاد لارستان با مدیر عامل شرکت سفیر بار جنوب:

از ترمینال کارگو و خدمات آن بیشتر بدانیم …

در هفته ای که گذشت  طی مراسمی با حضور مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی ترمینال کارگو فرودگاه بین المللی لارستان به همت بخش خصوصی افتتاح گردید. به گزارش میلاد لارستان…

در هفته ای که گذشت  طی مراسمی با حضور مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی ترمینال کارگو فرودگاه بین المللی لارستان به همت بخش خصوصی افتتاح گردید.

به گزارش میلاد لارستان همت چندین ساله مسئولین و مردم و پیگیری های مداوم با مشارکت بخش خصوصی بالاخره نتیجه بخش بوده  و یکی از زیرساخت های توسعه اقتصادی و صادرات محور در منطقه رقم خورد.

در این خصوص حسام آسوده یکی از فعالین اقتصادی در گفتگویی با میلادلارستان اظهار داشت: اتفاق خوشایند راه اندازی ترمینال کارگو فرودگاه لارستان ضمن آنکه مشکلی از مشکلات مردم را حل می نماید، با نگاهی منطقی دارای چالش هایی نیز می باشد. وی بیان داشت: از آن جمله اینکه در بحث کارگو صادرات بار در حال حاضر در نظر است زیرا در گمرک لارستان هنوز مجوز واردات بار وجود ندارد و لذا در مقوله واردات بار استفاده از خدمات کارگو در لارستان فعلا میسر نمی باشد.

وی در ادامه پیرامون مقوله صادرات بار اظهار داشت: صادرات بار به دو طریق صورت خواهد گرفت که عبارتند از بار تجاری و نیز فریت بار(freight) مسافر به معنی اینکه مسافرانی که اضافه بار دارند چند روز قبل حرکت به فرودگاه مراجعه کرده و درخواست فریت بار خود را ارائه خواهند داد.

آسوده ادامه داد: در بحث فریت بار که برای بارهای غیر فاسد شدنی کاربرد دارد، با ارائه مدارکی همچون کپی گذرنامه و پر کردن اطلاعات مورد نیاز، بار با قیمت مصوب کمتر از اضافه بار ارسال خواهد شد.  وی اظهار داشت: فریت بار که البته بهتر است برای بار بالای پنجاه کیلوگرم باشد تا صرفه اقتصادی داشته باشد دارای مزایایی از جمله قیمت کمتر نسبت به حالت عادی اضافه بار برای مسافر و تسریع در ارسال بار است.

وی در خصوص تفاوت فریت بار با کارگو اظهار داشت: کارگو ماهیت تجاری دارد و تجار بار تجاری خود را برای فروش به خارج صادر می کنند که نیاز به گمرک و کارت بازرگانی دارد. اما فریت بار ماهیت خصوصی و بار همراه با مسافر دارد.  آسوده گفت: مثلا افرادی می خواهند وسایل شخصی که ماهیت غیر تجاری دارند را ارسال کنند و به این نوع بار اصطلاحا فریت گفته می شود که عملا برای فریت بار نیاز به بلیط و پاسپورت مسافر است که بار به نام مسافر ارسال گردد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه بخش دیگری از صادرات بار کارگو مربوط به بار تجاری است که این بار نیاز به کارت بازرگانی دارد اظهار داشت: متاسفانه در لار برای رفع تعهد ارزی با مشکل روبرو هستیم و نمی‌توان از دو روش رفع تعهد ارزی یعنی در اختیار قرار دادن ارز فیزیکی به صرافی ها یا واردات در قبال صادرات استفاده نمود.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکل در حال رایزنی هستیم افزود: بار تجاری با هماهنگی که با گمرک و در صورت نیاز سازمان های مربوطه صورت خواهد گرفت مجوزهایش اخذ خواهد شد و شرکت حمل که شرکت سفیر بار جنوب لار  است این بار را تحویل و ارسال خواهد نمود.

مدیر عامل شرکت سفیر بار جنوب همچنین اظهار داشت: در بحث بار تجاری نیاز به تحویل گرفتن و تحویل دادن اوراق مورد نیاز است که باید حتما این موارد بصورت کامل صورت پذیرد تا بار بدون مشکل ارسال و ترخیص گردد. توصیه می شود حتما افرادی که باری را ارسال میکنند دقت کنند که اوراق مورد نیاز بار تکمیل باشد تا هزینه اضافی به آنها تحمیل نگردد.

این فعال اقتصادی همچنین به بارهای هدیه نیز اشاره نموده و افزود: یکی از مواردی که با آن روبرو هستیم بارهای هدیه است که در اندازه های کوچک توسط هم شهریان به خارج ارسال می شود که خود هزینه ارسال بالایی خواهد داشت. در این خصوص در حال رایزنی هستیم تا بتوان با یک شرکت در مقصد قرارداد منعقد نموده و تجمیع بارهای کوچک صورت بگیرد تا هزینه کمتری متحمل ارسال کنندگان شود و این بارها نیز در مقصد به دست صاحبان آن برسد.

توضیح این که خدمات فریت کردن بار بسیار شبیه به حمل بار به شهرستان و یا استفاده از خدمات یک شرکت باربری  است. با این تفاوت که این بار مقصد کشوری دیگر است و بخش عمده کار در داخل ایران انجام می شود. این فرآیند در اصل به این صورت انجام می شود که فرد باید بار مورد نظر را به نمایندگی یکی از شرکت های همواپیمایی (ایرلاین ها) تحویل دهد و پس از محاسبه قیمت حمل آنها معمولا ظرف مدت یک تا دو هفته، بار به مقصد می رسند. معمولا پس از Boarding کامل مسافرین هواپیما، و آماده شدن بار آنها جهت سوار کردن به هواپیما اقدام به انتقال بارهای فریت شده به مقصد می کنند.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۰۴ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۴:۰۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین