جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
هرآنچه مسئولان در ایین افتتاح کارگو فرودگاه لارستان بیان داشتند:

ظرفیت بالای لارستان برای افزایش پروازها و صادرات محصولات کشاورزی فارس؛ درخواست پرواز عتبات و مجوز واردات کالا

آیین رسمی راه اندازی ترمینال کارگو فرودگاه بین المللی لارستان روز گذشته برگزار شد. در این مراسم امام جمعه لارستان، مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان، معاون عملیاتی شرکت هواپیمایی ایران…

آیین رسمی راه اندازی ترمینال کارگو فرودگاه بین المللی لارستان روز گذشته برگزار شد. در این مراسم امام جمعه لارستان، مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان، معاون عملیاتی شرکت هواپیمایی ایران ایر و رئیس ایران ایر در استان فارس موارد مختلفی را مورد اشاره قرار دادند.

به گزارش میلاد لارستان  حجت الاسلام موسوی خرم ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهید رجایی و شهید باهنر که افرادی با اخلاص بودند بیان داشت:‌باید گفت همین عامل اخلاص نماد این دو شخصیت بزرگوار و با عظمت شد.

امام جمعه لارستان از همه کسانی که در به ثمر نشستن این خدمت کارگو نقش داشته اند تقدیر و تشکر نموده و اظهار داشت: قطعا یکی از موضوعاتی که در رونق و توسعه هر منطقه بسیار تاثیرگذار است ایجاد زیرساخت های لازم برای رونق بخشی به هر منطقه است و  یکی از این عوامل که برای منطقه ما نیاز بود ایجاد خدمت کارگو است و انتظار است دیگر خدمات تکمیلی نیز در این زمینه عملیاتی شود.

وی با بیان اینک درخواست ما از مسئولین شرکت ایران ایر این است که با توجه به رودررویی با جنگ ترکیبی دشمن و استفاده از زیر ساخت ها برای مواجهه با این امر با استفاده از همه ظرفیت ها در مقابله با آن تلاش نمایند اظهار داشت:  یکی از این ظرفیت های مهم ظرفیت دینی و مذهبی منطقه ماست که رمز شکل گیری و بقای نظام اسلامی است و قطعا شکل گیری پروازهای عتبات و پروازهای زیارتی تاثیر بسیار ویژه ای در مواجهه با عوامل دشمن دارد و همچنین این اتفاق نیازهای معنوی مردم را نیز فراهم خواهد کرد.


صولتی مدیر کل  فرودگاه بین المللی لارستان نیز در این مراسم با بیان اینکه  خدا را شاکریم که با حمایت مدیران ارشد شرکت فرودگاه های کشور اقدامات شاخصی در سطح فرودگاه بین المللی لارستان صورت پذیرفته اظهار داشت:  از جمله این خدمت ها می توان به بهره برداری ترمینال پروازهای خارجی ، بهره برداری از پروژه بهسازی و توسعه ترمینال در افزایش ظرفیت پارکینگ هواپیمایی و ایجاد جاده های حفاظتی، اختصاص خودروهای سبک و سنگین و خودرو اطفا حریق و ….. در حوزه های مختلف فرودگاهی اشاره نمود.

صولتی افزود:‌ فرودگاه بین المللی لارستان با توجه به تعداد پروازهای خارجی و جابجایی مسافران خارجی در رتبه ششم کشور قرار دارد و این امر میطلبید تا در حوزه تسهیلات بار هوایی و بار تجاری و بار مسافر تمهیدات و زیرساخت هایی فراهم گردد که این موضوع به جد پیگیری شد.

وی با بیان اینکه در گذشته به سرمایه گذاران و بخش خصوصی و شرکت ها درخواست دادیم تا با قراردادن فضا و تسهیلاتی  در اختیار آنها  در حوزه توسعه حمل بار تجاری و مسافری با ما همکاری نمایند‌  اظهار داشت:  اتفاقات مختلفی صورت گرفت تا به این مرحله رسیدیم در نتیجه اول از بازرگانان و تجار و بعد مسئولین خواهشمندیم که با نگاه ویژه بحث کارگو را حمایت نمایند.

مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان ادامه داد:  در حال حاضر در حوزه صادرات بار هوایی فعالیت صورت خواهد گرفت اما درخواست داریم ادارات مربوطه برای مجوز واردات نیز ورود نمایند تا بتوانیم چرخه واردات و صادرات را کامل نماییم تا رونق و رشد اقتصادی منطقه به مرحله خوبی برسد.

وی در پایان با بیان اینکه مراحل زیادی صورت گرفت تا این سالن و پروژه کارگو به بهره برداری برسد افزود: از همه کسانی که ما را برای رسیدن به این مهم که یک مطالبه مردمی بود یاری نمودند تقدیر و تشکر می نمایم.

عباسی معاون عملیاتی شرکت هواپیمایی ایران ایر نیز در این آیین با بیان اینکه در بسیاری از مناطق کشور سرمایه دار وجود دارد اما جای تقدیر دارد که سرمایه داران لارستان افرادی خیر هستند و در کار خیر نیز قدم میگذارند افزود:‌ این قول را خواهیم داد که آنچه در توان داریم به کار گیریم تا حق لارستان را ادا نموده و بهبود ببخشیم.

وی ادامه داد: با ورود به لارستان احساس کردم که در این شهرستان بستر بسیار بالایی موجود است تا در حوزه افزایش پروازها و ناوگان هوایی قدم برداشته شود و  از آقای محبی مدیرکل هواپیما جمهوری اسلامی در استان فارس نیز تقاضا می شود تا این اتفاق توسعه فرودگاه لارستان در دستور کار قرار گیرد و گزارش های دقیقی به ما منتقل نماید.

عباسی بیان داشت:‌ما نیز احساس می نماییم باید جواب جود و کرم و سخاوت مردم و سرمایه داران منطقه داده شود و نقاط قوت و ضعف منطقه را بررسی و مطالعه کرده و بستر خاصی که درخواست نماینده، مسئولین و مخصوصا مردم شریف منطقه است را اجرایی خواهیم کرد.

محبی رئیس ایران ایر در استان فارس  نیز در این مراسم بیان داشت:  امیدواریم این جلسه مبارک باب جدیدی برای خدمت ما در هواپیمایی جمهوری اسلامی باشد تا همانگونه که مسئولین شهرستان انتظار دارند تلاش نماییم ظرفیت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خدمت مردم زحمتکش شهرستان، استان و کشور قرار بگیرد.

وی افزود:  در خصوص موقعیت جغرافیایی لارستان و ظرفیت لارستان جهت ارسال محصولات کشاورزی استان نکات قابل تاملی مطرح شده و نکته اتکایی که به عنوان صادرات هوایی در جهت تحت تاثیر قرار دادن بازار حوزه خلیج فارس مطرح است را باید در نظر گرفت و در این راه قدم برداشت.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۳ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۷:۵۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “ظرفیت بالای لارستان برای افزایش پروازها و صادرات محصولات کشاورزی فارس؛ درخواست پرواز عتبات و مجوز واردات کالا”

  1. ناشناس گفت:

    خدا قوت.امیدواریم. واز همه دست اندرکاران تشکر داریم

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین