یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۴ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

شبانی: تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر تنها در شهر لار متقاضی مسکن شده اند

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان که مسئولیت هفت شهرستان جنوبی را در حوزه مسکن بر عهده دارد، شمار متقاضیان و افراد فاقد مسکن در سطح این شهرها را بالای ۳۵…

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان که مسئولیت هفت شهرستان جنوبی را در حوزه مسکن بر عهده دارد، شمار متقاضیان و افراد فاقد مسکن در سطح این شهرها را بالای ۳۵ هزار نفر عنوان کرد و گفت: در عمده مراکز این شهرها به ویژه شهر لار مرکز لارستان به شدت با کمبود زمین مواجه هستیم.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان حسن شبانی اظهار داشت: البته سهم شهرهای جنوبی فارس از طرح جهش تولید مسکن در دولت سیزدهم ۱۶ هزار واحد مسکونی ظرف چهار سال است.

وی تصریح کرد: از ١٩ شهر ابلاغی به حوزه استحفاظی این اداره کل تاکنون فرآیند نام نویسی نیز در ١٦ شهر شامل لار، گله دار، اهل، خور، لطیفی، وراوی و عماد شهر، اشکنان ، جویم، گراش، اوز، خنج، لامرد، بیرم، علامردشت و مُهر انجام شده است.

این مسوول  یادآور شد: در عمده این شهرها شمار زیادی خواهان تامین مسکن در قالب این طرح هستند و تاکنون بیش از ۱۰ هزار نفر تنها در شهر لار متقاضی مسکن شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان بیان کرد: این در حالی است که افرادی که در این شهرها فاقد مسکن هستندهزینه های سنگینی را به دلیل قیمت بالای مسکن و اجاره و سایر مشکلات تحمل می کنند.

وی افزود: قیمت تمام شده تامین مسکن برای مردم در شهرهای جنوبی به دلایل مختلف و شرایط به ویژه وجود تجار و بازرگانان و به اصطلاح خلیج روها در این مناطق به شدت بالا است و حتی با برخی شهرهای بزرگ و کلان شهرهای کشور هم برابری می کند.

شبانی با بیان اینکه راه ها و فرآیندهای مختلفی دولت برای تامین زمین پیش بینی کرده است ، گفت: عمده شهرها و مناطق جنوبی را با بهره گیری از همان راهکارها و همراهی و مشارکت مردم حل کرده ایم و مشکل تامین زمین برای بیشتر متقاضیان مرتفع شده است.

او گفت: تمام وزارتخانه ها، موسسات و دستگاه های دولتی و همچنین شرکت هایی که ۱۰۰ در صد سرمایه و سهام آنها متعلق به دولت است، مکلفند نسبت به واگذاری و تحویل رایگان اراضی در اختیار خود که در چارچوب مکان یابی موضوع ماده (۶)قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۷ قرار می گیرند (به استثنای مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست) بنا به درخواست وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند.

شبانی افزود: وظایف هر یک از دستگاه های ذیربط با طرح جهش مسکن در این زمینه مشخص شده و همه نهادهای اجرایی در شهرستان های جنوبی فارس مکلف به تسریع و شتاب بخشی در اجرای این طرح مهم و ملی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه تامین زمین برای اجرای این از وظایف ذاتی این اداره کل است ، گفت: نیاز است روسای ادارات شهرستان ها کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های اداری مرتبط در هر شهرستان به ریاست فرماندار تشکیل دهند که برای هماهنگی از ظرفیت‌ تمام این نهاد های متولی در این خصوص بهتر استفاده شود.

او ادامه داد: برای عملیات اجرایی واحدهای طرح جهش تامین مسکن با هدف احداث سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در سراسر کشور قانون پرداخت تسهیلات ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی بانک ها به بخش مسکن که ذیل طرح جهش تولید و تامین مسکن قرار می‌گیرد، ابلاغ شده که میزان تسهیلات به هر واحد برای شهرهای حوزه استحفاظی این اداره کل نیز مبلغ سه میلیارد ریال با نرخ مصوب بانک مرکزی خواهد بود.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین