شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۳ق.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

فرصت های توسعه روابط تجاری فارس و کشور عمان و لزوم استفاده از پتانسیل لارستان

فرصت ها و ظرفیت های توسعه روابط تجاری استان فارس و کشور عمان در اتاق بازرگانی فارس مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش میلادلارستان به نقل از ایرنا، رئیس اتاق…

فرصت ها و ظرفیت های توسعه روابط تجاری استان فارس و کشور عمان در اتاق بازرگانی فارس مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش میلادلارستان به نقل از ایرنا، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در همایش معرفی فرصت های تجاری کشور عمان در شیراز افزود: فارس ظرفیت ها و پتانسیل‌های بسیاری برای توسعه مراودات تجاری با کشور عمان دارد به طوری که بیشترین تعداد پرواز به کشور عمان از این استان انجام می شود.

جمال رازقی، با اشاره به اعزام هیات بلند پایه تجاری و اقتصادی استان فارس به کشور عمان در آذرماه آتی افزود: با توجه به درخواست های استان، در این هیات ۲۰ شرکت در حوزه صنایع غذایی برای بازدید از نمایشگاه آگروفود و ۲۰ نفر از اعضای اتاق در قالب هیات تجاری و اقتصادی می توانند حضور داشته باشند.

او اظهار داشت: کشور ایران و عمان از دیرباز ارتباطات خوبی داشته‌اند و این ارتباط بین مردم استان فارس و کشور عمان نیز در سطح خوبی از دیرباز وجود داشته و همچنان دارد.

وی، با اشاره به مزیت های اقتصادی فارس در بخش های کشاورزی، معدن، گردشگری و گردشگری سلامت بیان کرد: با رقم فاصله نزدیک، سابقه و ارتباطات استان فارس با کشور عمان اما حجم صادرات و تجارت ما با این کشور مطلوب نیست و این موضوع باید در استان بررسی شود.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: گردشگری سلامت و پزشکی یکی از بخش های بسیار پر رونق بین استان فارس و کشور عمان است به طوری که گردشگران و بیماران بسیاری از خدمات پزشکی این استان استفاده می‌کنند که در این زمینه تاکید ما بر ساماندهی این بخش است.

رازقی اضافه کرد: موضوع بیمه درمانی کشور عمان نیز از دیگر مباحثی است که در استان پیگیری خواهیم کرد و می‌کوشیم تا بیمه درمانی کشور عمان در استان فارس کار ساز باشد و شرکت‌های ما بتوانند بیماران را در کشور عمان پذیرش کرده و سپس به شیراز اعزام کنند.

وی، با اشاره به مواجه کشور با تحریم های ظالمانه و تاثیر آنها بر تجارت و ارتباطات بین‌المللی کشور ادامه داد: طی این سال ها تحریم ها هزینه‌هایی از جمله فقر و عدم تولید ثروت را بر کشور و مردم وارد کرده است.

او ادامه داد: کشور ایران در مقاطع مختلف شاهد تحریم های متفاوت بوده، تحریم‌هایی که همواره برای مردم ایجاد مشکل کرده و همچنان راهکاری برای برون رفت از آن اتخاذ نشده است.

میلادلارستان: با توجه به حضور بخش قابل توجهی از لارستانی ها در عمان، سبقه تاریخی مسقطی لاری از عمان، وجود دفتر نمایندگی وزارت خارجه در لارستان، وجود تجار و خیرین لاری در عمان و… می توان فرصت های تجاری زیادی بین لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم با مسقط و سایر شهرهای عمان برقرار نمود.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین