پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۳ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2
مدیرکل دادگستری فارس

زندانی در لار زیاد داریم و باید کم شود؛‌دادگاه صحرای باغ به زودی افتتاح میشود؛برای دادگاه تجدید نظر در لارستان به شدت پیگیریم

به گزارش میلادلارستان، مراسم تکریم و معرفی دادستان عمومی و انقلاب لارستان   با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس، حسین حسین‌زاده نماینده مردم در مجلس،…

به گزارش میلادلارستان، مراسم تکریم و معرفی دادستان عمومی و انقلاب لارستان   با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس، حسین حسین‌زاده نماینده مردم در مجلس، کوروش زارعی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس، فرمانداران لارستان، خنج و اوز، بخشداران، ائمه جمعه لار، خور و لطیفی، روسای ادارات و… در سالن همایش اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد. در این مراسم علاوه بر فرماندار ویژه لارستان برخی مسئولین استانی و شهرستانی نیز به ایراد سخن پرداختند.

موسوی، رئیس  کل دادکستری فارس در این مراسم اظهار داشت: من به شهر لار تعصب دارم و می‌خواهم قضات این مرز و بوم مردمی می باشند، اقتدار شان در قلم شان باشد و نه در زبانشان. آقای تقی زاده فردی خوب، با اخلاق و با عملکردی مطلوب است و تاکنون گزارشی علیه ایشان ندیده ام.

وی با بیان اینکه از زندان لار بازدید داشتم  و متأسفانه در لار زندانی تحت قرار زیاد داریم اظهار داشت:‌ درست است که لارستان ده حوزه قضایی را زیر پوشش دارد اما تعداد زندانی بسیار زیاد بوده و دادستان جدید  می خواهم اولین اقدام خود را رسیدگی به  وضعیت زندان قرار دهند و  تا جایی که ممکن است از تعداد زندانیان کاسته شود. موسوی همچنین در خصوص درخواست های فرماندار ویژه لارستان نیز گفت: دادگاه صحرای باغ آماده است و قبل از عید یا بعد از آن افتتاح خواهد شد. برای دادگاه تجدید نظر در لارستان نیز به شدت پیگیر هستیم.

 روان بین رئیس دادگستری لارستان نیز با بیان اینکه مردم لارستان از شریف ترین و نجیب ترین و اصیل ترین مردم در کشور هستند گفت:  در قسمت دعاوی منازعات و اختلافات ملکی و خانوادگی فراوانی پرونده   وجود دارد اما شاهد ارتکاب جرائم خشن نیستیم. وی با بیان انیکه  لارستان از امن‌ترین شهرستان‌های کشور است و  بخش قابل توجهی از این موضوع مرهون شرافت و نجابت مردم شریف لارستان و منطقه جنوب فارس و بخشی هم مرهون زحمات مسئولین در شهرستان و اعضای شورای تامین می باشد اظهار داشت: درصد ارتکاب جرایم خشن در شهرستان بسیار پایین است اغلب جرائم مربوط به مواد مخدر‌ و سرقت است، که آن هم معمولا توسط افراد غیر بومی صورت می گیرد،

در این مراسم  رسول ابراهیمی دادستان سابق لارستان بیان داشت: توفیق داشتم حدود دو سال در خدمت مردم فهیم و شریف لارستان و بخش‌های تابعه باشم. در این دو سال با زحمات همکاران قضایی و اداری، مجموعه قضایی شهرستان به گواه آمار و عملکردی در حوزه فناوری و اطلاعات،‌لارستان  در رتبه‌های اول و دوم استان بوده است، وی با بیان اینکه حدود ۹ سال سابقه خدمت قضایی دارم که شش سال از آن را دادستان بوده ام اظهار داشت: از حسن اعتماد مسئولین محترم نسبت به خود سپاسگزارم.

سخنران بعدی مراسم حجت الاسلام موسوی خرم امام جمعه لارستان بود. وی با بیان اینکه همه ما در امیدآفرینی در جامعه نقش داریم، مردم، مسئولین و کارآفرینان نقشی پررنگ در این زمینه دارند، اما دستگاه قضایی در این امیدآفرینی در جامعه دینی نقش پررنگ تری دارد اظهار داشت: شهید مطهری دو عامل را به عنوان عامل امیدآفرینی برای جامعه مطرح می‌کند؛(  مبارزه با فساد و گسترش عدالت) . وی افزود: در شهرستان لارستان برخی از آسیب ها را نداریم یا کم داریم اما برخی از آسیب ها متاسفانه به طبع کشور دامنگیر ما هم شده است.

سحر طاهری- خبرنگار  

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین