چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۱ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

منافع مشترک ایران با چین نسبت به روسیه فرق می کند؛ مسئولین پاسخ دهند که چرا مصوبه مهم منطقه ویژه لارستان هنوز اجرایی نشده است؟!

امام جمعه لارستان در سخنانی با بیان اینکه منافع مشترک ایران با چین نسبت به روسیه فرق می کند چرا که ایران با چین شراکت راهبردی ندارد به موضوع تسریع…

امام جمعه لارستان در سخنانی با بیان اینکه منافع مشترک ایران با چین نسبت به روسیه فرق می کند چرا که ایران با چین شراکت راهبردی ندارد به موضوع تسریع در راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی لار نیز اشاره نموده و افزود: سوال ما از مسئولین استانی و ملی این است چرا این مصوبه مهم که می تواند حلاوت و شیرینی برای مردم منطقه داشته باشد هنوز به نتیجه نرسیده است

به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام موسوی خرم در نماز جمعه روز گذشته لارستان در سخنانی با بیان این سوال که آیا در کشور ما آزادی بیشتر است یا در کشورهای غربی که ادعای آزادی دارند افزود: در جشنواره فیلم کن که یکی از بزرگترین رویدادهای سینمایی جهان هست یکی از شخصیت ها گفته است ضد یهود نیستم اما اسرائیل موی دماغ است. وی اظهار داشت:‌ پس از صحبت این شخص وی از جشنواره اخراج شد و او را با تهدید مجبور به عذرخواهی کردند. امام جمعه لارستان ادامه داد:  در جایی دیگر هم  یک خانم بازیگر به دلیل توئیتی در انتقاد به هولوکاست کلا اخراج شده و از هستی ساقط شد و حال این اتفاقات را با سلبریتی های کشور خودمان اگر تطبیق دهیم میبینم که جمهوری اسلامی با چه آزادی با آنها برخورد می نماید.  حجت الاسلام موسوی خرم با بیان اینکه در خصوص نقض آزادی در غرب و آمریکا مثالهای متعددی را می توان بیان کرد افزود: در ایران اما بیش از ۹۰ درصد افرادی که در اغتشاشات اخیر زندانی شدند آزاد گشتند

وی افزود: برخی می گویند حال که افراد غربی خوش پوش هستند و در غرب زندگی می کنند پس هر کاری هم که انجام می دهند صحیح است ولی بیان مثالهای متعدد در مورد عملکرد غربی ها سخن مذکور را نقض می کند که به عنوان مثال به نقل از نیوزویک بدلیل اینکه بنگلادش در سازمان ملل علیه روسیه رای نداد لیتوانی اهدای نیم میلیون واکسن را به این کشور لغو نموده است. آیا رفتار غربی ها صحیح است…؟! در مورد کشور ما نیز برخی ها با ادعای آزادی که دارند اما فروش پانسمان کودکان پروانه ای به کشور را مورد تحریم قرار دادند ولی باز از حقوق بشر صحبت می کنند.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه غربی ها دارای تناقضات و رفتارهای دوگانه متعددی هستند به این نکته نیز اشاره نمود: “در حالیکه غرب شعار زن زندگی آزادی را سر می دهد اما خانم فاطمه انوری که به عنوان یک معلم در کانادا فعالیت می نمود به دلیل داشتن روسری از شغل خود اخراج شد. در تعریف غرب زنی که در دست هوس بازان به عنوان بازیچه باشد یک زن است در حالیکه در اسلام جایگاه زن یک جایگاه متعالی ارزش است.”

وی ادامه داد:‌ افرادی در جمهوری اسلامی با اینکه از امنیت و امکانات این نظام استفاده می کنند اما علیه این نظام صحبت می نمایند و وقتی به آنها می گویند پاسخگوی صحبت خود باشید ادعای نقض حقوق بشر در کشور را دارند و باید در کشور هوشیار بود وگرنه دشمن به دنبال براندازی جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام موسوی خرم در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص پیامدهای سفر رییس جمهور چین به عربستان نیز بیان داشت: از مدتی قبل در رسانه ها بیان شد که جمهوری اسلامی با چین قرارداد اقتصادی ۲۵ ساله امضا نموده و برخی اعتراض کردند که قرارداد ترکمنچای دوم در حال تحمیل شدن به کشور است و مسئولین جزایر کشور را فروخته اند. اما حالا که عربستان با چین قرارداد امضا نموده گفته می شود درهای توسعه و پیشرفت به روی عربستان باز شده است. البته  طی سفر رییس جمهور چین به عربستان بیانیه ای علیه کشور ما منتشر شد که تذکر جدی از سمت رییس جمهور و مسئولین کشور به آنها داده شد.

وی افزود: در کشور ما متاسفانه جریان های سیاسی و برخی از افراد هزینه های اقتصادی به کشور تحمیل می کنند که بدلیل بد فهمی سیاسیون و برخی غرض ورزی هاست و باید مسئولینی که ترک فعل داشته اند به مردم پاسخگو باشند.

امام جمعه لارستان با بیان اینکه در مقابل جمهوری اسلامی ایران کشورها به پنج گروه تقسیم میشوند اظهار داشت:  اول کشورهای خصم مانند آمریکا انگلیس. دوم کشورهای حریف مانند امارات و عربستان. سوم کشورهای رقیب مثل ترکیه چهارم کشورهای شریک مانند روسیه و چین و آخر کشورهای متحد مانند سوریه و لبنان. وی افزود: البته میزان تاثیر در هر نوع کشور هم فرق می کنند مثلا شراکت ما با روسیه بعنوان شریک راهبردی با شراکت ما با چین فرق دارد. امروز همانهایی که در زمان امضای قرارداد ۲۵ ساله با چین نعل وارونه زدند در قبال امضای قرارداد بین چین و عربستان می گویند که شریک ایران با عربستان قرارداد بسته است در حالیکه ایران با چین شراکت راهبردی ندارد زیرا منافع مشترک ایران با چین نسبت به روسیه فرق می کند.  راهبرد ایران این است که تلاش می نماید تاثیر تحریم ها را کاهش دهد تا فشار بر مردم کم گردد.

موسوی خرم به موضوع عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون حقوق زن در سازمان ملل نیز گریزی زده و اظهار داشت: یکی دو روز اخیر عضویت ایران با فشار و تهدید آمریکا لغو شد و همچنین یک قطعنامه ضد ایرانی در سازمان ملل به بهانه نقض حقوق بشر تصویب گردید. در این قطعنامه ها بالغ بر ۹۴ کشور با ندادن رای مثبت با آنها همکاری ننمودند که نشان از این است کشورهای مختلفی با استکبار جهانی همراه نیستند.

امام جمعه لارستان در بخش پایانی سخنان خود نیز به  مراجعات و مطالباتی در خصوص راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی لارستان اشاره نموده و افزود:  امیدواریم با پیگیری های استانی و کشوری هر چه زودتر شاهد شروع به کار این منطقه ویژه اقتصادی که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۷ می باشد باشیم. سوال ما از مسئولین استانی و ملی این است چرا این مصوبه مهم که می تواند حلاوت و شیرینی برای مردم منطقه داشته باشد هنوز به نتیجه نرسیده است. رکود صنعتی و اقتصادی منطقه باعث شده که شاهد خروج جوانان از منطقه برای بدست آوردن شغل باشیم و سرمایه های مردم از منطقه خارج شود که با به نتیجه رسیدن این مصوبه می توان شاهد اشتغالزایی و سرمایه گذاری در منطقه بود.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۷:۴۹ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “منافع مشترک ایران با چین نسبت به روسیه فرق می کند؛ مسئولین پاسخ دهند که چرا مصوبه مهم منطقه ویژه لارستان هنوز اجرایی نشده است؟!”

  1. لارستان مهد تمدن ها .ص گفت:

    مگه مسئولین عزیز توی نما زجمعه لارستان بودند که پاسخ بدهند؟؟
    کاش مسولین پاسخ منطقی میدادند و پاسخ ها هم اعلام می شد و این همه سوال بی جواب در مورد لارستان در ذهن مردم لارستان بزرگ باقی نمی ماند.واقعا جواب معما های لارستان دردست کیست؟

  2. از والدین. لارستانی گفت:

    اینشالله که کارها درست شود ملاک ایجادکار برای جوانان. ایجاد شغل وکار. ورونق اقتصادی. وجلوگیری از مهاجرت ونا امیدی نسل. جوان است وگرنه صحبت زیاد میشود مردم بخوبی می توانند که چگونه جوامع. را مقایسه نمایند

  3. دلسوز ایران گفت:

    ما هرچه میکشیم از دست این کشورهای کمونیستی مانند. چین. وروسیه است بقیه دوستان هم فقیر وبدبخت هستند مانند عراق. لبنان. سوریه. ویمن

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین