پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۵ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

روایت دفتر نماینده مردم از پیگیری موضوعات حوزه لارستان؛ از راه لار-بندرعباس تا کارگو و مجوز کارخانه های اشتغال زا

دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در سلسله گزارش های عیدانه خود خطاب به مردم، اقدامات حسین زاده نماینده محترم در خصوص ۴ شهرستان را طی مدت اخیر اطلاع…

دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در سلسله گزارش های عیدانه خود خطاب به مردم، اقدامات حسین زاده نماینده محترم در خصوص ۴ شهرستان را طی مدت اخیر اطلاع رسانی نموده است.  در گزارش عیدانه دفتر نماینده مردم که عینا منتشر می شود در خصوص لارستان بیان شده:

مهندس حسین‌زاده در روزهای تبلیغات انتخاباتی با حضور در مسجد النبی لار یکی از رویکردهای اصلی خود را ایجاد وحدت دانست و در طول یک سال گذشته تمام تلاش خود را به کار بست تا وحدت بین مناطق را حفظ و تقویت کند. او در لار گفت که “راه توسعه متوازن در منطقه ایجاد همدلی و وحدت است.” به همین دلیل در سال ۹۹ سفرهای متعددی به لار و بخش مرکزی شهرستان لارستان داشت و در این سفرها با گروه‌ها و افراد مختلف دیدار و گفتگو کرد.

مهمترین موضوعاتی که نماینده مردم از ابتدای شروع مجلس یازدهم در رابطه با لارستان در دستور کار خود قرار داد، تکمیل آزادراه و بزرگراه لار – جهرم – بندرعباس و تاسیس اداره کل حمل و نقل جاده‌ای بود؛ پیگیری‌هایی که حول محور ارتقای لارستان بود. برای آزادراه و بزرگراه مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶ قانون بودجه جذب شد.

تاسیس اداره کل حمل و نقل جاده‌ای نیز از عالی‌ترین مقام اجرایی و هماهنگ‌کننده دولت دوازدهم یعنی دکتر جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری مطالبه و پیگیری شد که پس از دستور ایشان، این موضوع در دولت در دست بررسی و رسیدگی جدی قرار گرفت. مهندس حسین‌زاده در این خصوص می‌گوید: «هرچند بررسی این موضوع در دولت زمان‌بر است، اما بنده پیگیری‌های فراوان برای تسریع در بررسی و به سرانجام رسیدن این درخواست انجام دادم. در سال جدید نیز به طور جدی و تا رسیدن به نتیجه پیگیر خواهم بود. بنده در این خصوص علاوه بر نامه‌نگاری‌های متعدد، گفتگوهای بسیاری هم با مقامات داشتم.»

موضوع دیگری که مهندس حسین‌زاده در سال گذشته به طور جد پیگیر آن شد، وضعیت کتابخانه مرکزی لار بود. حسین‌زاده در این رابطه با دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی دیدار و گفتگو کرد. پروژه ساخت کتابخانه لار در سال ۸۹ کلنگ آن به زمین خورد، اما تاکنون پیشرفت فیزیکی قابل توجهی نداشته است.

ضمن اینکه در ماه‌های پایانی سال بنا بر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم گرفته شد تا مجتمع آموزش عالی لارستان به مرکز استان انتقال و یا ادغام شود که نماینده مردم به سرعت وارد عمل شد و با همکاری دکتر بروجردی، دکتر جعفرپور و دکتر غریبی و مذاکرات و دیدارهای متعددی که با مسئولان وزارت علوم داشت، مانع از انجام این کار شد. معاون پارلمانی وزیر در آخرین تماس‌ها با رئیس‌دفتر نماینده از موافقت وزارتخانه با درخواست مهندس حسین‌زاده خبر داد و اعلام کرد در سال جدید نامه کتبی موافقت ارسال خواهد شد.

همچنین در سال ۹۹ اقدامات و پیگیری‌های مختلفی از سوی مهندس حسین‌زاده برای مردم عزیز لارستان انجام گرفت که برخی از آنان عبارتند از پیگیری ساخت برج علم و فناوری لارستان، پیگیری راه‌اندازی ترمینال کارگو فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله آیت‌اللهی لارستان، بازگشت پروازهای مسیر لار-دبی-لار شرکت هواپیمایی فلای‌دبی، بازدید هیات‌های وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف همچون مجمع تشخیص مصلحت نظام از لار جهت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و رفع مشکلات ارتباطی و زیرساختی، تحویل اولین بسته تجهیزاتی و حمایتی مقابله با کرونا به دانشکده علوم پزشکی لار، پیگیری کمبود روغن، مرمت و بازسازی قلعه اژدها پیکر و بازار قیصریه، احداث پست برق لار و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی دانشکده علوم پزشکی لارستان.

همچنین در روزهای پایانی سال ۹۹ مهندس حسین‌زاده موفق به دریافت مجوز ساخت دو کارخانه مهم و صنعتی کنسانتره سنگ آهن و کارخانه کربنات سدیم از وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت شد. مهندس حسین‌زاده در این خصوص گفت: «این دو کارخانه تولیدکننده مواد اولیه هستند و مجوز ساخت آن به سختی صادر می‌شود و همانطور که قبلاً گفتم آنچه دریافت شده، مجوز ساخت است. ساخت این دو کارخانه نیازمند مشارکت بخش خصوصی با ایمیدروست. ان‌شاالله در سال جدید و با پیگیری مسئولان شهرستان لارستان سرمایه‌گذار جذب و گام‌های عملیاتی برداشته شود.»

نماینده مردم جنوب استان فارس همچنین از ثبت‌نام گسترده داوطلبان برای عضویت در شورای شهر لار تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که در سال جدید و با شکل‌گیری شورایی جدید و تازه‌نفس، گامی بلند برای توسعه و آبادانی لارستان برداشته شود.

 

میلاد لارستان در خصوص موارد مهم اشاره شده فوق و  اقدامات انجام شده و انجام نشده در روزهای آتی به امید خدا مواردی را مطرح خواهد نمود.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۶:۱۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “روایت دفتر نماینده مردم از پیگیری موضوعات حوزه لارستان؛ از راه لار-بندرعباس تا کارگو و مجوز کارخانه های اشتغال زا”

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین