چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۱ب.ظ
::آخرین مطلب 35 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 17

گزارش عملکرد فرماندار ویژه لارستان در دیدار با اصحاب رسانه؛ از بودجه 480 میلیارد تومانی عمرانی تا پیگیری فاضلاب شهری، منطقه ویژه، مرکز رشد و…

فرماندار ویژه لارستان که در جمع اصحاب رسانه در محل ساختمان فرمانداری سخن می گفت بیان داشت: در واقع همه روزه روز خبرنگار است و باید از این قشر همه…

فرماندار ویژه لارستان که در جمع اصحاب رسانه در محل ساختمان فرمانداری سخن می گفت بیان داشت: در واقع همه روزه روز خبرنگار است و باید از این قشر همه روزه تجلیل نمود. اگر یک روز در تقویم بنام روز خبرنگار نامیده شده بخاطر اهمیت و جایگاه خبر و خبرنگاری است. اگر زحمات خبرنگاران نباشد لحظات به یادماندنی ثبت نخواهد شد.

به گزارش میلاد لارستان دهقان با بیان اینکه در واقع خبرنگاران این لحظات را به سختی ثبت می کنند تا برای افکار عمومی ماندگار بماند افزود:  قلم و دوربین خبرنگار باعث تثبیت فعالیت مسئولین می گردد و  خبرنگار تلاش می کند تا مردم را در مقابل سختی ها امیدوار نگهدارند تا مردم پای نظام و انقلاب بایستند.

وی  اظهار داشت: البته نقد کردن با ناامیدی ایجاد کردن متفاوت است. اگر کسی از مسئولی نقد نمود به این معنی نیست که خبرنگار به دنبال ایجاد ناامیدی است بلکه این دو متفاوت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با بیان اینکه مدیران در مجموعه شهرستان شبانه روز در تلاش هستند تا بتوانند به مردم خدمات ارائه دهند افزود: گاهی اوقات اخبار بگونه ای است که نیاز به زمان دارد تا به نتیجه برسد و قبل از به نتیجه رسیدن اگر منتشر شود ممکن است باعث حواشی گردد. بسیاری از زحمات مدیران ممکن است حتی دیده نشود زیرا گذشت زمان آن را به نتیجه می رساند یا حتی ممکن است برخی پیگیری ها به نتیجه نرسد.

فرماندار ویژه لارستان در ادامه به توضیحاتی در خصوص اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در حوزه های مختلف پرداخته و اعتبارات جذب شده و تخصیص یافته در حوزه عمرانی، ورزشی، بهداشتی، انرژی، راه و … را این گونه برشمرد.

وی بیان داشت: در حوزه عمرانی در پی سیل بیرم ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات، ۱۶ میلیارد تومان وام بلاعوض، ۸۵۰ میلیون تومان بلاعوض سیمان و بیش از دو میلیارد تومان دیگر جذب اعتبار داشته ایم که نزدیک به تخصیص است. همچنین در پی این سیل به مردم بیرم پنج میلیارد و صد میلیون اجناس از طریق نهادهای حمایتی و بیش از چهار میلیارد تومان از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) به صورت اجناس و دام پرداخت شده است.

دهقان افزود: در کنار این موارد در حوزه عمرانی شهرستان نزدیک به ۴۷۹ میلیارد تومان بدون احتساب هزینه کرد جاده جهرم – لار – بندرعباس هزینه صورت گرفته و در حوزه گازرسانی بالغ بر ۱۴۳ میلیارد تومان پروژه  آماده کلنگ زنی می باشد که بزودی صورت خواهد گرفت.

وی بیان داشت: همچنین مبلغ ۲۹۰ میلیارد تومان هزینه کرد محور جاده جهرم – لار – بندرعباس در حال انجام است که بخشی از این پول تزریق شده و بخشی دیگر بزودی تزریق خواهد شد. در نتیجه در این مدت ۴۷۹ میلیارد در حوزه های مختلف فعالیت صورت گرفته که به علاوه آن ۲۹۰ میلیارد در حوزه راه و همچنین اعتبارات  زیادی هم در بحث سیل بیرم جذب و تخصیص یافته  که مجموع این سه مورد نشان می دهد توسط مسئولین شهرستان کارها پیش می رود و مدیران ما فعال هستند.

فرماندار ویژه لارستان در ادامه با بیان اینکه طی سفرهایی مختلف با کمک مدیران شهرستانی از تهران و استان پیگیری در حوزه تخصیص اعتبارات صورت پذیرفته اظهار داشت:  در حوزه مخابرات بالغ بر ۱۰ میلیاردتومان، ورزش ۲۰ میلیارد تومان، آبخیزداری ۵۸ میلیارد تومان، روکش جاده جهرم به لار ۳۳ میلیارد و محور درز و سایبان ۶ میلیارد هزینه شده است.

وی ضمن اظهار امیداوری از اینکه تا پایان شهریور ۵۰ کیلومتر از محور لار به جهرم آسفالت دو بانده آن صورت پذیرد افزود: در حوزه بنیاد مسکن   ۱۲ میلیارد تومان هزینه کرد صورت گرفته  و در حوزه بهداشت و درمان ۸ و نیم میلیارد فقط در بیمارستان جویم کار شده و در ادامه نیز ۶۰ میلیارد تومان دیگر هم برای امسال و سال آینده مجموعا هزینه خواهد شد.

دهقان  به برخی از فعالیت ها اشاره کردکه  شاید چون بودجه ای نیست شاید به چشم نیاید ولی کارهای بزرگی قلمداد می شود. وی گفت:  مثلا کد دار شدن پردیس علوم پزشکی یا اخذ دانشجوی رشته پزشکی در دانشکده علوم پزشکی موارد بسیار مهمی است که با سختی فراوان صورت پذیرفته اما شاید چون یا هزینه مستقیم نیست به دید مردم زیاد اهمیت پیدا نکند.  دهقان بیان داشت: ما بنظر من در حوزه آموزش در علوم پزشکی کم کار کرده ایم ولی امیدوار هستیم با کمک دولت و خیرین پردیس علوم پزشکی لارستان به نتیجه برسد.

وی گریز دیگری به حوزه بودجه بیرم در حوزه نوسازی مدارس زده و اظهار داشت: در بیرم ۳۶ میلیارد تومان بابت سیل هزینه شد و ۵ میلیارد تومان هم برای پژوهشسرای دانش آموزی بیرم هزینه خواهد شد. همچنین در حوزه آموزش و پرورش شهرستان بالغ بر ۸۳ میلیارد تومان در حال هزینه کرد هستیم. این اتفاقات فقط سهم دولت است و سهم خیرین نیز جدا از این مقوله است. وی بیان داشت: در سفر اخیر که به اتفاق ریاست آموزش و پرورش لارستان با معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی آموزش و پرورش جلسه داشتیم مقرر شد ۱۷ مدرسه ای که خیرین کار کرده اند ولی سهم دولت باقی مانده بود به مناقصه برود و به نتیجه برسد.

دهقان در حوزه فرودگاهی نیز به بیان مطالبی پرداخته و افزود: بنظر من فرودگاه ما ظرفیت بسیار بیشتر از حجم فعالیت خود دارد. با جلساتی که با مسئولین مختلف هواپیمایی کشوری داشتیم قول این را گرفتیم که پرواز مشهد به شهرستان تعلق گیرد و همچنین پروازهای خارجی قطر و کویت افزایش یابد و حتی پرواز اربعین به مقصد نجف در شهرستان صورت پذیرد. وی بیان داشت:  پرواز کارگو که بالای ده سال است آرزوی دیرینه مردم می باشد چند روزی است کار خود را در فرودگاه لارستان شروع کرده و در پایان این هفته افتتاحیه رسمی آن را خواهیم داشت که تجار شهرستان امیدوار هستیم از این مورد استقبال نمایند.

فرماندار ویژه لارستان در حوزه هلال احمر نیز بیان داشت: مبلغ یک میلیارد تومان جهت احداث سونا و جکوزی استخر محمدی جذب نموده ایم و  همچنین موافقت اولیه شد تا با فروش یک قطعه زمین مربوط به هلال احمر هزینه احداث ساختمان پشتیبانی هلال احمر که سالها در حد اسکلت باقیمانده تامین گردد.

وی گریزی به بحث مخزن آب بنارویه نیز زده و افزود: این مخزن ۱۱ سال است که  اجرایی شده اما به نتیجه نرسیده ولی با پیگیری و حضور مسئولین کشوری در منطقه این مورد نیز با هزینه ۱ میلیارد و هفتصد میلیون تومانی شروع به کار نموده  که البته مجموعا ۷ و نیم میلیارد مورد نیاز است و در تلاش هستیم بقیه این هزینه را از طریق پیگیری های استانی و کشوری جذب نماییم اما همین شروع مجدد کار نشانه خوبیست.

دهقان در خصوص ورزش منطقه نیز افزود در حوزه ورزشی یکی از بزرگترین سالن های تنیس روی میز کشور در حال اجرایی شدن در لار است که امیدواریم تا چند ماه آینده به بهره برداری برسد. همچنین مجموعه تنیس خاکی لارستان که توانایی برگزاری مسابقات بین المللی را دارد در لار در حال کار است که با کمک شهرداری و مسئولین بزودی به اتمام خواهد رسید.

وی گفت: در حوزه برق حدود ۱۸ و نیم میلیارد پروژه اجرایی داشتیم. همچنین حدود ۱۲۰۰ لامپ لاک پشتی به اداره برق تحویل داده شده است. پست ۴۰۰ کیلوولت شهرستان که سالهاست خط انتقال آن کشیده شده است فشار آورده ایم تا کارهای اولیه ای از هفته دولت شروع شود. در حال حاضر اختلافاتی بین شرکت توزیع برق منطقه ای فارس و اداره گاز وجود دارد که امیدواریم مرتفع گردد و این پروژه هم اجرایی شود.

فرماندار ویژه لارستان اظهار داشت: در مجموعه بنیاد علوی خدمات خوبی به شهرستان تعلق گرفته است. مثلا تعداد ۱۰۰ خانه محرومین تا سقف ۸۰ میلیون تومان قول انجام گرفته شده و  بالغ بر ۱۰۰ جهیزیه تقبل شده است که به نوعروسان شهرستان داده شود که هزینه دو و نیم میلیارد تومانی خواهد داشت. وی همچنین گفت: بالغ بر سه میلیارد و نیم تسهیلات اشتغالزایی نیز تخصص یافته است.

وی گفت: همچنین در بنیاد برکت کد اشتغالزایی دریافت نمودیم که سه نفر از جوانان لاری در حال آموزش تسهیل گری  کار اشتغالزایی را در شهرستان صورت دهند.

دهقان به حوزه آموزش عالی نیز اشاره نموده و بیان داشت: جلسات متعددی در خصوص استقلال کد بودجه مجتمع آموزش عالی لارستان در سطح کشور صورت گرفته که در آخرین جلسه مقرر شد نامه نهایی از مجلس ارسال شود تا استقلال بودجه مجتمع آموزش عالی لارستان نیز اجرایی شود زیرا قبلا این مورد بوده اما امسال در مصوبه دولت نبود.

فرماندار ویژه لارستان در خصوص فاز دوم انتقال آب سد سلمان نیز اظها داشت: فاز دوم انتقال آب از سد سلمان فارسی که آب شهرستان لارستان و چند بخش لامرد را تامین خواهد کرد یکی دیگر از کارهای مهمی است که با قدرت در حال انجام است. انصافا نماینده محترم شهرستان نیز کمک کار بوده و هر جا خواسته ایم با ما همراه بوده است. بنظر من در بدنه دولت نیز مدیران کشوری به دنبال حل مشکلات هستند و آمادگی کمک کردن را دارند اما باید نواقص قانونی در موارد مختلف حل شود.

دهقان در خصوص مرکز رشد واحدهای فناوری نیز اظهار داشت: جهت مرکز رشد  لارستان که از مصوبات سفر ریاست جمهوری بوده  سه میلیارد تومان تخصیص صورت گرفته  که تا الان دو میلیارد و صد میلیون تومان تجهیزات دریافت شده است و ادامه آن نیز امیدواریم بزودی  به تحقق برسد.

فرماندار ویژه لارستان بیان داشت: در سفر اخیر به تهران و جلسه با معاونت علمی رئیس جمهور قول گرفتیم ۴ میلیارد تومان دیگر تجهیزات و ۴ میلیارد تومان هم تسهیلات به مرکز رشد لارستان اختصاص یابد. در کنار آن مقرر شد صندوق حمایت از سرمایه گذاری در مرکز رشد ایجاد شود که بنیاد هاشمی زاده لارستان متقبل شد ده میلیارد تومان به این صندوق اختصاص دهد که البته اخذ مجوز همین صندوق کار بزرگی است که با پیگیری های زیاد صورت پذیرفته است.

عالیترین مقام اجرایی شهرستان با بیان اینکه تنهاترین شهر قدیمی استان فارس که دارای فاضلاب شهری نیست شهر لار است بیان داشت:  به جد به دنبال فاضلاب شهری هستیم و پیگیری هایی از وزیر نیرو و مدیرعامل آب و فاضلاب کشور داشته ایم که امیدواریم طی امسال به نتایجی دست یابیم.

دهقان در خصوص راه آهن نیز افزود: در بحث راه آهن نیز راه آهن آنتنی لار به زاهدمحمود از بودجه حذف شده بود و  با پیگیری هایی که از طریق نماینده شهرستان و مدیران در سطح کشوری صورت پذیرفت قرار شد آنتنی زاهدمحمود به لار نیز در پیوست بودجه امسال قرار بگیرد و قول هایی از این بابت گرفته ایم. اگر این اتفاق رخ دهد بسیار اتفاق خوب و میمونی خواهد بود که به حد پیگیر هستیم.

وی در خصوص در بحث منطقه ویژه اقتصادی لار نیز افزود: کلیات آن مصوب گردیده است اما نیاز به مراحل دیگری است. شرکت آتیه سازان به‌عنوان متولی کار در حال انجام امور اداری است که در حال حاضر در بحث وثیقه و ضمانت انجام کار اختلافاتی وجود دارد. در آخرین پیگیری ها از طریق استانداری به مدیرعامل منطقه آزاد دکتر محمد نامه زده شده است تا همکاری های لازم با شرکت آتیه سازان صورت پذیرد. امیدوار هستیم این مورد زودتر به نتیجه برسد و ما نیز پیگیر هستیم. در مجموع مشکل این بوده از آنجا که متولی منطقه ویژه اقتصادی لارستان بخش خصوصی است باید تضمین های لازم جهت انجام کار از شرکت اخذ گردد.

دهقان  در بحث اشتغال نیز بیان داشت: بخشی از اشتغال ایجاد شده حوزه خرد اشتغال تلقی می شود که از طریق بنیاد برکت و بنیاد علوی تسهیلات اشتغالزایی دریافت شده است. در بحث اشتغال کلان مانند شرکت سیمان شهرستان جلسات متعددی برای راه اندازی فاز دوم این شرکت صورت پذیرفته که عمده مشکل آن عدم غنی بودن معدن سیمان است. مدیران شرکت سیمان در حال بررسی نقاط دیگر هستند تا اگر مشکل فنی بودن معدن حل شود فاز دوم شرکت نیز که دستگاه های آن موجود است راه اندازی شود. در بحث شهرک صنعتی شهرک صنعتی صحرای باغ در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد.

فرماندار ویژه لارستان در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: در این مدتی که در شهرستان لارستان مشغول به خدمت بوده ام با وزرا، معاون وزیر و مدیران مختلفی دیدار داشته ایم که تلاش شد مسائل مختلف شهرستان پیگیری شود و امیدواریم قدم های در راه پیشرفت شهرستان صورت پذیرد. به این مورد باید اشاره کرد جلساتی که با مسئولین عالی رتبه برقرار می شود خود نیاز به پیگیری های فراوان دارد تا هماهنگی ها صورت پذیرد و سعی شده با کمک نماینده و ارتباطاتی که وجود داشته این جلسات هماهنگ شود.

وی بار دیگر با بیان اینکه از مسئولین شهرستان خواستار هستیم که با خبرنگاران منطقه بیشتر همکاری نمایند گفت:  اگر زمانی به مسئولین مراجعه شد پاسخگو باشند.

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۶:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین