جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۴ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

سالروز شهادت سه عزیز در لارستان

چهاردهم دی‌ماه ۱۳۵۷ سالروز حرکت جوانان لار در برپایی تظاهرات و درگیرشدن با یکی از درجه‌داران آن زمانی‌که با مسلسل به مردم حمله کرد و کشته شدن درجه‌دار مذکور و…

چهاردهم دی‌ماه ۱۳۵۷ سالروز حرکت جوانان لار در برپایی تظاهرات و درگیرشدن با یکی از درجه‌داران آن زمانی‌که با مسلسل به مردم حمله کرد و کشته شدن درجه‌دار مذکور و شهادت سه تن از عزیزان محمد علی طاهری، احمد خلیلی زاده و مهدی رستگار  و مجروح شدن تعدادی دیگر از جوانان، نقطه عطفی در تاریخ مبارزات لارستان به شمار می‌رود.

 براساس اطلاعات منتشرشده از آن، زمان شهید مهدی رستگار در حال روزه به شهادت رسید. نکته‌ای که باید دراین‌میان به آن توجه کرد این‌که نیروهای انقلابی حتی‌الامکان به‌دنبال از بین بردن بیت‌المال عمومی و اموال دیگران نبودند و تمام تلاش در بیداری و تنویر افکار بود. به‌عنوان نمونه پس‌از پیروزی انقلاب به خانواده درجه‌دار مقتول مراجعه شد و  طی یک صورت‌جلسه تمام باقی‌مانده‌ی اموال آنان تحویل و رسید دریافت گردید.

 نمونه‌ای دیگر دوچرخه یکی از نیروهای شهربانی آن زمان طی درگیری ضربه دید و یکی دو روز بعد  چند تن از نیروهای انقلابی به سرکردگی شهید زرگری به منزل وی مراجعه و ضمن دل‌جویی، مبلغی برای تعمیر دوچرخه از طرف نیروهای انقلاب به وی پرداخت شد. به‌هرحال این انقلاب از خون شهیدان و همت و شجاعت جمعی دلسوز و رنج‌دیده به انجام رسیده که ضرورت دارد ضمن قدردانی در تداوم راه‌کوشا بود و از توسعه و تعالی و رشد و بالندگی آن دریغ نورزید.

این دشت خوابگاه شهیدان است

فرصت شمار وقت تماشا را

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “سالروز شهادت سه عزیز در لارستان”

  1. لارستان مهد تمدن ها گفت:

    خدا رحمتشان کند. ان شا الله که در قیامت شفیع ما هم باشند .و خدا خیرتان دهد که این ها را برای ما بیان میکنید حقیقت که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان کمتر از شهادت نیست

  2. ناشناس گفت:

    باتشکرفراوان ازاستادمویدی عزیزوبزرگواربخاطریاداوری بجا وبموقع چندنکته راهم این بنده کمترین که ازشاگردان شما هستم یاداورمیشوم چهارده دی درلار همانند بیست ودو بهمن درتهران بود چراکه بعدازان کنترل شهر بدست مردم افتاد ودرپایان روز چهارده دیماه حکومت نظامی اظهاری استعفادادفردای انروزیا یکی دوروزبعد درتجمع مردم درمسجدجامع فردی مسلح برای اولین باردرسطح کشور بصورت علنی درمیان مردم رژه رفت وازاهمیت ان همین بس که شاه هنوزدرقدرت بود وبیست وشش دی ازایران خارج گردید بنابرین ۱۴دی لارتاثیرعمیقی درتحولات کشورداشته که میتوان ازان بعنوان سرمایه ملی وتاریخی برای لارستان بهره برد..

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین