شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۲ب.ظ
::آخرین مطلب 52 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

یک میلیون درخت در لارستان تولید و غرس می‌شود

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با اشاره به اینکه سهمیه در نظر گرفته شده برای لارستان تولید یک میلیون نهال در سال ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ است، گفت: در منظقه…

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با اشاره به اینکه سهمیه در نظر گرفته شده برای لارستان تولید یک میلیون نهال در سال ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ است، گفت: در منظقه لارستان به طور معمول نهال ها در فصل بهار و پاییز و اواخر فصل زمستان کاشته می شود.

مسعود لادنی در گفت‌وگو با خبرنگار میلاد لارستان با بیان اینکه پویش مردمی تولید و کاشت یک میلیارد نهال تحت عنوان مسئولیت اجتماعی از برنامه های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است، اظهار داشت: قرار است در مدت ۴ سال و هر سال ۲۵۰ میلیون اصله درخت در کشور تولید و غرس شود.

وی با اشاره به اینکه سهمیه در نظر گرفته شده برای لارستان تولید یک میلیون نهال در سال ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ است، افزود: در منظقه لارستان به طور معمول نهال ها در فصل بهار و پاییز و اواخر فصل زمستان کاشته می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان با اذعان به اینکه ۱۸۰ هزار اصله نهال تولید و در شهرستان های لارستان، گراش، اوز، خنج، قیر و کارزین، فراشبند، جهرم، زرین دشت، داراب و آباده غرس شدند، تصریح کرد: مناطق دارای طرح مصوب من جمله زراعت چوب، پارکهای جنگلی، بوستان های روستایی همچنین مستثنیات توسط اشخاص و با هماهنگی اداره منابع طبیعی در اراضی ملی از جمله محل‌هایی است که درخت غرس می‌شود.

این مسوول با بیان اینکه این درختان شامل آکاسیا ویکتوریا و آکاسیا سالیسینا، اکالیپتوس، ابریشم، کرت، نخل زینتی، کنار، کهور، گز، چریش، ناترک است، ادامه داد: در اراضی ملی تنها درخت مثمر که کاشته می شود، درخت کنار است.

لادنی در خصوص نحوه مشارکت عمومی در طرح کاشت درخت، اضافه کرد: افراد علاقمند می توانند در قالب تشکل های مردم نهاد، هیات های کوهنوردی، دهیاری ها، شوراهای اسلامی شهر و روستان در امر توسعه و کاشت نهال مشارکت کنند.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین