چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۷ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 19

کاشت ۱۰۰۰ نهال در ۱۰۰ هکتار از زمین‌های روستای کرمستج

یک هزار اصله نهال کنار در طرح بیابان زدایی به مساحت ۱۰۰ هکتار در روستای کرمستج بخش مرکزی لارستان غرس کردند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی…

یک هزار اصله نهال کنار در طرح بیابان زدایی به مساحت ۱۰۰ هکتار در روستای کرمستج بخش مرکزی لارستان غرس کردند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، بمناسبت هفته منابع طبیعی، داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان به همراه معاونین فرمانداری، اردشیر مکاری بخشدار مرکزی ،مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان، مسعود لادنی رییس اداره منابع طبیعی لارستان، امام جمعه، دهیار، اعضای شورای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، ۱۰۰۰ اصله نهال کنار به مساحت ۱۰۰ هکتار در روستای کرمستج لارستان غرس کردند.

فرماندار ویژه لارستان در این مراسم با بیان اینکه کاشت نهال اقدامی ماندگار برای حفظ منابع طبیعی است گفت: رهبر معظم انقلاب همه ساله برای تبیین اهمیت منابع طبیعی، در اقدامی نمادین، نسبت به کاشت نهال اقدام می‌کنند تا مشارکت مردم در این امر افزایش یابد.

وی افزود: طرح مردمی کاشت درخت در هفته منابع طبیعی، اقدامی ارزشمند در راستای حفظ منابع طبیعی است که لازم است از دست‌اندرکاران این طرح بویژه اداره منابع طبیعی لارستان قدردانی شود.

دهقان توجه به منابع طبیعی و کاشت درخت را عبادت دانست و گفت: درختکاری اقدامی ماندگار است که سالهای سال مورد استفاده نسل‌های متمادی قرار خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در لارستان خاطرنشان کرد: توجه به درختان و فضای سبز، نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های زیست‌محیطی دارد که تحقق این امر بدون مشارکت عمومی امکان‌پذیر نیست.

رییس اداره منابع طبیعی لارستان هم در سخنانی اظهار کرد: در هفته منابع طبیعی بیش از ۲ هزار اصله نهال در کل منطقه لارستان بزرگ کاشته شده که بیشتر این نهال ها از گونه های کنار، آکاسیا، اکالیپتوس، نخل زینتی، مرکبات و درختان مثمر می باشد.

مسعود لادنی همچنین یادآور شد که از اول امسال تاکنون ۱۸۰ هزار نهال تولید و در سراسر این خطه و حتی شهرستان های همجوار همچون شیراز، جهرم، لامرد، زرین دشت، خنج، گراش، اوز و غیره توزیع و کاشته شده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۷:۲۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین