یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 19 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

لزوم راه‌اندازی کمیته فوتسال در هیأت فوتبال لارستان

داور با سابقه لاری گفت: باید یک کمیته فوتسال لارستان را زیر نظر هیئت فوتبال راه اندازی کرد تا بصورت تخصصی بر روی فوتسال فعالیت کند. به گزارش میلاد لارستان،…

داور با سابقه لاری گفت: باید یک کمیته فوتسال لارستان را زیر نظر هیئت فوتبال راه اندازی کرد تا بصورت تخصصی بر روی فوتسال فعالیت کند.

به گزارش میلاد لارستان، یکی از شاکله‌های اصلی در برگزاری مسابقات ورزشی داوران به عنوان قاضیان عادل در نظم دهی رقابت‌ها هستند.

نقش داوران در مسابقات فوتسال و فوتبال بدلیل هیجان بالای آن بسیار برجسته است.

در جام رمضان لارستان به سبب حساسیت بالا بازی‌ها و حضور پرتعداد تعداد تماشگران، می‌بایست داوران بهترین قضاوت‌ها را داشته باشند.

در زیر مصاحبه خبرنگار میلاد لارستان با یکی از قدیمی‌ترین داوران لارستانی را می‌خوانیم:

میلاد لارستان: در ابتدا خودتان را معرفی بفرمایید؟

قاسم نظری اهل لارستان، دارای مدرک مربیگری سطح یک و دو آسیا که در لارستان تنها من این مدرک را دارا هستم. همچنین دارای مدرک درجه یک داوری بوده و ۹ سال است که در مسابقات استان به قضاوت مشغول هستم و الان نیز عضو کمیته داوران استان فارس می باشم. در حال حاضر فقط در عرصه فوتسال و داوری مشغول می باشم و به نوعی بحث فوتبال را رها کرده ام.

میلاد لارستان: از سابقه خود در عرصه فوتبال و مربیگری بفرمایید؟

من از ۱۰ سالگی در عرصه فوتبال و در تیم هلال احمر با حمایت عباس فانی بازی می کردم. از دیگر بزرگان تیم هلال احمر در زمان حضور من در این تیم حاج مسعود زینلی و  سدره نشین بودند.

در ادامه چند سالی با مربیگری این تیم‌ در لیگ فوتسال امیدهای کشور حاضر بودیم که در ادامه با نام لارجوان در لیگ حاضر شدیم اما بدلیل مشکلات مالی و عدم حمایت سرمایه گذاران که حاضر به خرید امتیاز تیم نشدند حضور تیم لارجوان در لیگ امیدهای کشور پایان یافت.

در گذشته پیشنهادات زیادی برای حضور در عرصه مربیگری تیم های فوتسال نیز داشته ام اما بدلیل شغلی و خانوادگی حضور پیدا نکردم.

بنده با مربیگری تیم دانشگاه آزاد لارستان برای اولین بار به مقام اول استان دست پیدا کرده و به مسابقات کشوری راه یافتیم و همچنین در تیم هلال احمر همواره جزو تیم های برتر بوده ایم.

 میلاد لارستان: سطح فوتسال در لارستان بنظر شما چگونه است و برای پرورش استعداد جوانان باید چه کرد؟

بنظر من یکی از مشکلات لارستان ما عدم جداسازی فوتبال از فوتسال است. در هر صورت برخی قوانین و تکنیک‌های این دو ورزش با یکدیگر متفاوت است و باید تخصصی تر به فوتسال پرداخت.

به آقای کامجو مسئول سابق هیئت فوتبال لارستان و آقای طارمی زاده مسئول فعلی فوتبال پیشنهاد دادم که هر تیم در کنار افرادی که برای فوتبال تربیت می‌کند، تعدادی بازیکن برای فوتسال نیز آماده سازی نماید تا هر تیم هم استعداد فوتبالی داشته باشد و هم فوتسال خود را قوی نماید.

در حال حاضر بسیاری از شهرستان های استان این کار را صورت داده و کمیته فوتسال را از فوتبال جدا کرده اند و در لیگ فوتسال استان چندین تیم را معرفی نموده اند.

بنظر من تیم فعلی هیئت فوتبال لارستان بسیار قوی است و مخصوصا در بحث ساخت و ساز بسیار خوب عمل کرده اما باید یک کمیته فوتسال لارستان را زیر نظر هیئت فوتبال راه اندازی کرد تا بصورت تخصصی بر روی فوتسال فعالیت کند.

ما دارای داوران و مربیانی در لارستان هستیم که می توانند بصورت تخصصی بر روی فوتسال تمرکز کنند.

مطمئن هستم اگر این اتفاق بیافتد با توجه به بالا بودن پتانسیل فوتسال، قادر خواهیم بود در سطوح بالای کشوری حضور پیدا کنیم.

اینجانب با توجه به تجارب و مدارک و برنامه هایی که در ذهن دارم حاضر هستم هر نوع همکاری در زمینه فوتسال با هیئت فوتبال لارستان کنم و حتی حاضرم افراد مستعد را برای تست های استعدادیابی در سطوح کشوری همراهی کنم.

 میلاد لارستان: سطح داوران منطقه را چگونه ارزیابی می کنید؟

من در استان قضاوت نموده ام و داوران را دیده ام. بنظرم داوران منطقه دارای سطح خوبی هستند و از لحاظ اخلاقی نیز در سطح بالایی قرار دارند.

ما قبل از شروع مسابقات جام رمضان امسال، با هزینه هیئت فوتبال آقای دکتر یگانه از مدرسان داوری آسیا را به لارستان دعوت کردیم و کلاس دانش افزایی برگزار شد که اتفاقا نقش بسیار خوبی در بین داوران منطقه داشته و نتیجه آن در قضاوت در مسابقات امسال نیز دیده می شود.

باید بدنبال برگزاری کلاس های ارتقا داوری لارستان باشیم. از طرفی بنظرم باید هیئت فوتبال از داوران حمایت کند تا آنها عضو کمیته داوران استان شوند زیرا این اتفاقات موجب رشد داوری نیز خواهد شد.

میلاد لارستان: بنظر شما مربیگری سخت تر است یا قضاوت در یک بازی؟

هر کدام در واقع سختی های خاص خود را دارد. خانواده ما ۸ برادر هستیم که ۷ نفرمان در بحث فوتبال و فوتسال قدم برداشتیم و در واقع هزینه های زیادی را برای این کار متحمل شدیم. مربیگری انسان را پیر می کند ولی با این وجود با توجه به اینکه در داوری باید بصورت لحظه ای تصمیم گیری شود و تصمیم اشتباه ناخواسته می تواند ضربه بالایی به یک تیم وارد کند داوری سخت تر است.

میلاد لارستان: از دوران داوری خود خاطره ای بیان نمایید؟

در ابتدای شروع به داوری مسابقات و در زمان ریاست آقای کامجو بر هیئت فوتبال لارستان از ایشان درخواست کردم که تماسی با هیئت فوتبال استان داشته تا من را برای قضاوت مسابقات استانی دعوت کنند. ایشان گفت باید شما بگونه ای خود را نشان داده و خوب عمل کنید که در واقع آنها از شما درخواست کنند نه اینکه من سفارش کنم. اتفاقا این اتفاق افتاد و کوبل داوری لارستان سالهاست در سطح اول استان قضاوت را بر عهده دارد.

آقای حسین مصلایی از داوران دارای مدرک و خوب استان هستند که با ایشان سالهاست در سطح استان قضاوت داریم.

یکی دیگر از خاطرات من در خصوص انتخاب آقای محمود طالبان به عنوان ۲۳ نفر نهایی تیم ملی امید کشور است که البته متاسفانه به دلیل مصدومیت در مسابقات شهرستان نتوانست اعزام شود. اما انتخاب ایشان تا سطح ۲۳ نفر بسیار حائز اهمیت بود.

میلاد لارستان: سطح مسابقات جام رمضان امسال بنظر شما چگونه است؟

بنظر من سطح مسابقات امسال کمی افت پیدا کرده و شاید دلیل اصلی آن محدود کردن استفاده از بازیکنان غیر بومی باشد که بر حضور تماشاگران نیز تاثیر گذاشته است. اما در مجموع تعدادی بازیکن غیر بومی نیز که حضور پیدا کرده اند دارای کیفیت بالایی هستند. از لحاظ داوری نیز با توجه به کلاس دانش افزایی که برگزار شد سطح داوری به نسبت سال گذشته بهتر شده است.

میلاد لارستان: کلام پایانی؟ 

امیدوارم روزی بیاید که لارستان در قله های بالای فوتسال کشور قرار بگیرد. در پایان از حاج مجید عسکری رئیس کمیته داوران لارستان و حاج حسین طارمی زاده رییس هیئت فوتبال و تمامی کسانی که در برگزاری این جام زحمت می‌کشند تشکر میکنم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۴:۵۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین