شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۲ب.ظ
::آخرین مطلب 45 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

بندر جدید شهرستان لنگه در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار احداث می‌شود

  مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از آغاز فرآیند شناسایی مشاور به منظور مطالعه امکان سنجی و جانمایی بندر ۷۰۰ هکتاری جدید لنگه خبرداد و گفت: در صورت تکمیل…

 

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از آغاز فرآیند شناسایی مشاور به منظور مطالعه امکان سنجی و جانمایی بندر ۷۰۰ هکتاری جدید لنگه خبرداد و گفت: در صورت تکمیل مطالعات فنی و اقتصادی، برنامه زمان بندی اجرای آن توسط سازمان بنادر و دریانوردی اعلام می‌شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرنگار ایرنا، مرتضی سالاری روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام آغاز روند شناسایی مشاور جهت مطالعه امکان سنجی و جانمایی بندر جدید لنگه اظهار کرد: این اقدام به دنبال سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی به بندرلنگه صورت گرفته است.

وی از دیگر اهداف و دلایل این اقدام مهم به افزایش تقاضای حمل و دریایی از بندرلنگه و جایگاه مهم و استراتژیک این بندر در حوزه ترانزیت کالا و همچنین به نبود امکان توسعه فیزیکی اراضی برای قرار گرفتن در مرکز شهر بندرلنگه اشاره کرد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: جانمایی اولیه بندر جدید لنگه در فاصله ۳۵ کیلومتری غرب بندر فعلی لنگه و در زمینی به وسعت ۷۰۰ هکتار در نظر گرفته شده است.

سالاری افزود: در راستای ایفای نقش ملی و بین‌المللی شهرستان بندرلنگه و توسعه اقتصاد دریابرد غرب هرمزگان، زمینه رقابت پذیری مدیریت بنادر و دریانوردی بندرلنگه و غرب هرمزگان افزایش و این مهم با جدیت دنبال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به‌ نقش محوری منطقه غرب هرمزگان در اقتصاد کشور و با توجه به اینکه اقتصاد کشور به نوعی به تجارت دریایی گره خورده است، تمامی تلاش خود را برای توسعه و بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های اقتصاد دریامحور منطقه غرب هرمزگان انجام خواهیم داد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۱ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین