سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۵ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 9

پیگرانی هوشمند 98 کیلومتر از خط انتقال گاز به لارستان

با جلوگیری از تخلیه حدود چهار و نیم میلیون مترمکعب گاز در مراحل چندگانه پیگ‌رانی، ۹۸ کیلومتر از خط انتقال گاز به لارستان در منطقه ۵ عملیات انتقال گاز پیگرانی…

با جلوگیری از تخلیه حدود چهار و نیم میلیون مترمکعب گاز در مراحل چندگانه پیگ‌رانی، ۹۸ کیلومتر از خط انتقال گاز به لارستان در منطقه ۵ عملیات انتقال گاز پیگرانی هوشمند شد. محمد سیفی، مدیر منطقه۵ عملیات انتقال گاز، اظهار کرد: عملیات پیگ‌رانی هوشمند خط انتقال گاز به لارستان، در محدوده شهرستان های خُنج، اِوز، گراش و لارستان، پس از بررسی و برداشت‌های فنی و عملیاتی، با استفاده از توان بخش خصوصی صورت پذیرفت.

وی با اشاره به چالش‌های این عملیات، تصریح کرد: علاوه بر حساسیت‌ها و ریسک‌های خاص عملیات پیگرانی در خطوط لوله انتقال گاز، مهمترین چالش برای انجام پیگ رانی دراین خط لوله عدم وجود جریان کافی گاز برای حرکت پیگ های گوناگون در مراحل مختلف بود که این چالش با کنترل فشار متناسب با الگوی مصرف این خط لوله و با اعمال کمترین فشار ممکن رفع شد.

به گفته سیفی این رصد و کنترل مداوم طولانی مدت باعث جلوگیری از تخلیه حدود چهار و نیم میلیون مترمکعب گاز در مراحل چندگانه پیگ رانی هوشمند شد. وی ادامه داد: این عملیات با رعایت مسایل ایمنی، محیط زیستی و بهداشتی و مطابق با دستورالعمل های جاری عملیاتی در مراحل چندگانه، شامل پیگ تمیز کننده، پیگ اندازه، پیگ کالیپر، پیگ مگنت براش و پیگ MFL انجام گرفت که براساس برآوردهای اولیه تمامی مراحل پیگ‌رانی با شرایط استاندارد بوده است و برداشت اطلاعات مناسب را درپی داشته است.

سیفی خاطر نشان کرد: به غیراز بالابردن کیفیت گاز تحویلی در مبادی مصرف و بازدهی انتقال گاز، نتایج این پیگ‌رانی اطلاعات بسیار خوبی از شرایط این خط انتقال را برای ادامه بهره برداری بهتر ارایه می‌کند که می توان به رفع تناقضات در خصوص نقشه ساخت خط لوله که نکته بسیار مهمی درخصوص مسایل حقوقی و حریم این خط است اشاره کرد.

وی تصریح کرد: همچنین شناسایی نقاط ضعف ساختمانی لوله وبرنامه ریزی برای تعمیرات اضطراری و پیشگیرانه، روشن شدن کیفیت پوشش خط لوله وبرنامه ریزی برای رفع نقاط ضعف آن از دیگر نتایج این عملیات بوده است.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۷:۵۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین