شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۷ب.ظ
::آخرین مطلب 46 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 9

دستاورد سفر رییس‌جمهور؛ بیش از یک میلیارد تومان برای احیای باغ نشاط لارستان هزینه شد

  معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: امسال یک میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان برای مرمت و احیای باغ نشاط لارستان به عنوان یکی…

 

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: امسال یک میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان برای مرمت و احیای باغ نشاط لارستان به عنوان یکی از مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان هزینه شد.

به گزارش میلاد لارستان، محمدتقی قلعه‌نوعی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: فرآیند مرمت و احیای باغ نشاط لارستان امسال در قالب سه قرارداد در زمینه ابنیه، تزئینات و تاسیسات پیگیری شد.

وی ادامه داد: در زمینه ابنیه، ترمیم دیوار پیرامونی این باغ در ضلع جنوبی باغ که بر اثر بارندگی تخریب شده بود، بازسازی شد.

قلعه نوعی اضافه کرد: در قالب قرارداد با پیمانکار برای تزئینات بنا نیز کاربندی ایوان اصلی عمارت، لایه برداری و پاکسازی و احیای خطوط انجام و ترمیم کسری‌های بنا نیز مرمت شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: در قالب قرارداد برای احیا و فراهم کردن تاسیسات مورد نیاز این باغ تاریخی نیز حیاط آن ساماندهی شده و تجهیزات نورپردازی نیز خریداری شده و آماده نصب است.

وی بیان کرد: میزان پیشرفت فیزیکی احیای باغ تاریخی نشاط لارستان در زمینه دیوار پیرامونی ۱۰۰ درصد، در بخش تزئینات پیرامونی ۷۰ درصد و در بخش تاسیسات نیز ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

قلعه نوعی با بیان اینکه مرمت و احیای باغ تاریخی نشاط لارستان از مصوبه‌های سفر رییس جمهور به فارس است، پیش بینی کرد: تکمیل این فرآیند نیازمند حدود هفت میلیارد تومان اعتبار است که مکاتبه لازم برای تخصیص آن انجام شده است.

باغ نشاط یکی از باغ‌های دیدنی استان فارس است که در دوره صفویه مرکز حکومت لار بوده است و حدود ۱۴هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت دارد. این باغ در شهر قدیم لار در کنار رودخانه خشک و ضلع شمالی پل عباسی قرار گرفته است.

عمارت اصلی باغ نشاط، در سه‌ طبقه بنا شده و ارتفاع ایوان آن به ۲/۵ متر می‌رسد؛ این عمارت شامل زیرزمین، طبقه همکف و طبقه اول است و در ضلع شمالی باغ نشاط، بنای قصر که احتمالاً همزمان با آن بنا شده است قرار دارد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱:۴۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “دستاورد سفر رییس‌جمهور؛ بیش از یک میلیارد تومان برای احیای باغ نشاط لارستان هزینه شد”

  1. ناشناس گفت:

    باسلام، معاون محترم ميراث فرهنگي فارس؛ ميراث فرهنگي لار تنها باغ نشاط نبوده كه درحال نابودي است بلكه كاروانسراها ، قلعه اژدها پيكر و صدها خانه هاي تاريخي در حا تخريب و نابودي است.كسي نيست اين ميراث گرانبها نگهداري و حفاظت كند. همه مديران شهرستاني و استاني شعار ميدهند و بس

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین