شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۳ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

بازدید شهردار و رئیس شورای شهر لار از باغ نشاط

شهردار لار و رییس شورای شهر لار از مجموعه تاریخی باغ نشاط لار بازدید کردند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شهرداری لار؛ اصغر فرودی شهردار لار…

شهردار لار و رییس شورای شهر لار از مجموعه تاریخی باغ نشاط لار بازدید کردند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی شهرداری لار؛ اصغر فرودی شهردار لار به همراه حمید منشی رئیس شورای اسلامی این شهر، محمد ابراهیم کیان رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری لارستان، محسن زارع معاون فرهنگی و محمد رضایی کارشناس شهرداری، به منظور بررسی بافت تاریخی شهرستان در جهت احیا و مرمت آن با هدف جذب گردشگر، از باغ نشاط لار بازدید کرد.

اصغر فرودی و هیئت همراه از بخش های مختلف این باغ تاریخی بازدید کردند.

شهردار لار در حاشیه این بازدید گفت: لارستان دارای بناهای تاریخی متعددی است که با مرمت و احیا آن، این شهرستان پهناور استان فارس، به قطب گردشگری کشور تبدیل می شود.

اصغر فرودی شهردار لار افزود: عمارت و باغ تاریخی نشاط، یکی از این بناهای تاریخی مشهور بوده که در صورت مرمت و احیا و با توجه به ویژگی های خاص خود، نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند و لازمه این امر مهم؛ همکاری ادارات و نهادهای مختلف شهرستان و میراث دوستان با اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان است.

این مدیر شهری ادامه داد: شهرداری و شورای اسلامی شهر لار که در جهت توسعه شهر و شهرستان، همیشه پیشقدم بوده، آماده هر گونه همکاری و پیگیری برای مرمت و احیا بناهای تاریخی موجود در منطقه است.

اصغر فرودی تصریح کرد: تبدیل لارستان به قطب گردشگری کشور و جذب گردشگر، موجب رونق و توسعه همه جانبه لار و لارستان بزرگ خواهد شد.

باغ نشاط لار با مساحتی بالغ بر یک هکتار که روزگاری در دوره حکومت صفویان محل اقامت والی شهر لار یا ایالت لارستان بوده است. این باغ در ضلع شمالی پل معروف شاه عباسی شهر لار و در مجاورت رودخانه ای موسوم به رودخانه خشک در بخشی موسوم به شهر قدیمی شهر لار قرار دارد. در وسط این باغ زیبا عمارت بلند و چند طبقه ای قرار دارد که محل حکمرانی والی لار بوده است. ایوان بلند این عمارت که در همان نگاه اول توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند قریب به ۲٫۵ متر ارتفاع دارد.

در مقابل این عمارت حوضی سنگی و چند ضلعی وسیعی به چشم می خورد و جوی های آب سنگی که در طول باغ جریان دارد به آن متصل می شود. در دو طرف ایوان دربهای چوبی به چشم می خورد و در ساخت بنا از اصل قرینه استفاده شده است. با ورود به داخل عمارت سقف ایوان بلند عمارت با هنر گچبری مقرنس کاری شده که با ظرافت خاص خود، چشم هر صاحب هنری را متوجه خود می کند.

یکی دیگر از عمارت های تاریخی این مجموعه حمام تاریخی نشاط است. حمامی با تزئیناتی فاخر و چشم نواز که به نظر می رسد در دوره افشاریان ساخته شده است.

این بنای چهار صد ساله در سال ۱۳۵۳ هجری شمسی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۳:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “بازدید شهردار و رئیس شورای شهر لار از باغ نشاط”

  1. ناظر گفت:

    شورای شهر و شهردار باید قبول کنند که تا پایان دوران تصدی حداکثر کاری که می توانند بکنند حقوق دادن به پرسنل شهرداری است چون بواسطه تعلل بیش از حد در انتخاب شهردار عملا هیچ برنامه ریزی دو ساله ای نمی توان متصور بود، دیگر مسائل پیرامون بافت تاریخی یا میراث فرهنگی که پیشکش ( هرچند که بسیاری از شعارهای این افراد در زمان انتخابات در حوزه بافت تاریخی بود).
    کاملا واضح است که اعضای شورا هم به همین نتیجه رسیده اند که عملا در مدت باقی مانده کاری از دستشان بر نمی اید و به همین دلیل تقریبا خود را از گردونه خدمت خارج کرده اند و احتمالا در اواخر دوره یا نزدیکی انتخابات بعدی دست به اقدامات کاملا سطحی مثل مبلمان شهری یا آسفالت معابر می زنند که صعف عجیب ۴ ساله خود را بصورت موقتی پوشش دهند.

  2. ناشناس گفت:

    باغ نشاط وساير بخشهاي ميراث فرهنگي لارستان ربطي به شهرداري وشوراي شهر ندارد كه اقايان ميروند عكس مي گيرند وبه رخ مردم مي كشند كه …شما كار ذاتي خود را انجام دهيدكافي است. لطفا به هر كه مي پرستيد كمتر عكس و گزارش خبري تحويل مردم دهيد مردم شما را شناخته اند

  3. ناشناس گفت:

    ديدگاه هردو نفر يعني ناظر وناشناس كاملا منطقي و درست است.شهرداري و شوراي شهر با هزينه مردم فقط كار تبليغاتي انجام مي دهد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین