شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۱ب.ظ
::آخرین مطلب 11 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

احیاء کامل باغ نشاط لار نیازمند ۷۰ میلیارد ریال اعتبار است

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان فارس فرآیند احیای کامل باغ تاریخی نشاط شهر لار برای کمک به توسعه گردشگری این شهر، نیازمند حدود ۷۰ میلیارد ریال اعتبار است. به گزارش میلاد لارستان…

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان فارس فرآیند احیای کامل باغ تاریخی نشاط شهر لار برای کمک به توسعه گردشگری این شهر، نیازمند حدود ۷۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از میراث آریا، محمدتقی قلعه‌نویی گفت: این باغ تاریخی که حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت دارد، می‌تواند به سایت گردشگری برای شهرستان جنوبی لارستان تبدیل شود و محل گذر ایران‌گردان شود.

او افزود: فرآیند احیای باغ نشاط لار با مصوبه سفر رئیس‌جمهوری به فارس اجرایی شده و امسال در قالب سه قرار داد ۱۴ میلیارد ریال برای مرمت و احیای آن هزینه شده است.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان فارس گف: ترمیم دیوار پیرامونی باغ نشاط در ضلع جنوبی باغ پایان‌ یافته، کاربندی ایوان اصلی عمارت، لایه‌برداری و پاک‌سازی و احیای خطوط انجام و ترمیم کسری‌های بنا نیز مرمت‌ شده است و تجهیزات نورپردازی و سامان‌دهی حیاط نیز به‌زودی به سرانجام می‌رسد.

او بابیان اینکه میزان پیشرفت فیزیکی احیای باغ تاریخی نشاط لارستان در زمینهٔ دیوار پیرامونی ۱۰۰ درصد، در بخش تزئینات پیرامونی ۷۰ درصد و در بخش تأسیسات نیز ۷۵ درصد است، گفت: با این‌ حال فرآیند احیای کامل این باغ تاریخی برای کمک به توسعه گردشگری لار، نیازمند حدود ۷۰ میلیارد ریال اعتبار است.

عمارت باغ نشاط لار یک از بناهای معروف شهر لار است که تاریخ آن به سال ۱۱۵۶ یعنی دوره نادرشاه افشار برمی‌گردد. این عمارت در سال ۱۳۵۳ و به شماره ۹۷۳ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است و تحت حفاظت و صیانت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس قرار دارد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۶:۰۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین