یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 48 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

اجرای پروژه حفر یک حلقه چاه جدید برای تامین آب مصرفی روستای بریز

پروژه حفر یک حلقه چاه جدید برای تامین آب مصرفی روستای بریز در حال اجراست. به گزارش میلاد لارستان، بحران کم آبی بحرانی است که در حال حاضر تعداد زیادی…

پروژه حفر یک حلقه چاه جدید برای تامین آب مصرفی روستای بریز در حال اجراست.

به گزارش میلاد لارستان، بحران کم آبی بحرانی است که در حال حاضر تعداد زیادی از شهر و روستاهای منطقه را درگیر کرده و روستای بریز نیز مدت ها است که با این مشکل مواجه است.

چاه پیشین آب مصرفی روستای بریز به دلایلی از جمله خشکسالی و زیاد بودن چاه های کشاورزی، رفته رفته کم‌ آب شده و دیگر جوابگوی آب مصرفی روستا نیست و اکنون کار حفر چاه جدید در این روستا آغاز شده است.

مسول مرکز نیکوکاری امام علی ابن ابیطالب(ع) روستای بریز در این باره به خبرنگار میلاد لارستان گفت: ماههاست که آب مصرفی مردم از چاه های کشاورزی تامین شده و وارد شبکه لوله کشی روستا می شود.

موسی طاهری با بیان اینکه با توجه به مشکلات و بحران بی آبی و ضرورت حفر چاه جدید، برای تامین آب مصرفی روستا، هزینه کامل حفر چاه توسط خیرین روستای بریز تامین و توسط مرکز نیکوکاری امام علی(ع) جمع آوری شده است، افزود: چاه جدید در شمال غربی روستا حفر می شود و بنا به گزارش ژئوفیزیک که مهندس کوشکی از جهرم انجام داده اند و مورد تایید کارشناسان استان و لارستان بوده، این محل را انتخاب کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در مدت زمان یکماه چاه حفر شود، تصریح کرد: عمق این چاه ۳۲۰ متر بوده و با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد سیصد میلیون تومان کار آغاز شده است.

مدیر مرکز نیکوکاری روستای بریز ضمن تشکر ویژه از خیرین این روستا، یادآور شد: برای اتمام کار حفر چاه جدید مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کمبود داریم که امیدواریم با همت بلند خیرین ارجمند این کمبود نیز تامین شود.

طاهری همچنین ضمن تشکر از تمام کشاورزانی که در این مدت برای تامین آب مصرفی روستا همکاری داشته اند‌، اضافه کرد: از محمد پروین که چندین ماه است آب مورد نیاز روستا را به واسطه چاه کشاورزی تامین کرده است سپاسگزاریم.

ویی در پایان ضمن اشاره به مراحل اخذ مجوز حفر چاه جدید گفت: در این راستا از فرماندار لارستان، بخشدار مرکزی، و مسیولین محلی از جمله دهیار و رییس شورا روستا تشکر و قدردانی میکنم.

در این خصوص عبدالمهدی میرپور رئیس اداره آبفا لارستان در باب همکاری این اداره در پروژه حفر و بهره برداری از چاه جدید آب مصرفی روستای بریز به خبرنگار میلاد لارستان گفت: در کمیته برنامه ریزی لارستان از اعتبارات سال ۱۴۰۲ برای اجرای این پروژه اعتبارات در نظر گرفته شده که بعد از اینکه مراحل حفر چاه تکمیل شد، شرکت آبفای استان و لارستان در زمینه هایی از جمله؛ مرحله تجهیز چاه، برق رسانی و اجرای خط انتقال آب همکاری خواهد داشت.

خبرنگار: سحر طاهری

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “اجرای پروژه حفر یک حلقه چاه جدید برای تامین آب مصرفی روستای بریز”

  1. ناشناس گفت:

    باسلام اكثر گزارشات اداره ابفا دروغ است براي رسيدن به درستي گزارش از مردم شهر وروستا بپرسيد كه راست است يا دروغ روزنامه ميلاد ميتوانيد سرزده به اداره ابفا برويد واز مردم ومراجعين سوال كنيد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین